Η πέμπτη σεζόν του “The Crown” και οι ταινίες “Lady Chatterley’s Lover” και “The Pale Blue Eye” παρέχουν ζωντανά παράθυρα στην εσωτερική διακόσμηση άλλων εποχών
ΟΠΩΣ τα δικά μας σπίτια αντικατοπτρίζουν ποιοι είμαστε, τα σετ ταινιών και σειρών μας δίνουν μια ματιά στην ψυχή των χαρακτήρων, είτε είναι φανταστικοί είτε όχι. Εδώ, οι επαγγελματίες του σχεδιασμού πίσω από τρία κομμάτια εποχής που μεταδίδονται στο Netflix αυτό το χειμώνα μας καθοδηγούν στις λεπτομέρειες αφήγησης, από την πορσελάνη μέχρι την ταξιδερμία, αυτό το χρώμα στις συνθήκες και τις συναισθηματικές καταστάσεις των κατοίκων αυτών των κόσμων.
The Crown
Η τελευταία σεζόν της σειράς καλύπτει τα βασιλικά δράματα της δεκαετίας του 1990—από τη φωτιά του ’92 που κατέστρεψε 115 δωμάτια στο Κάστρο του Ουίνδσορ μέχρι το διαζύγιο του Καρόλου και της Νταϊάνα το 1996.
«Η Ελισάβετ δεν ακολουθεί τις τάσεις και τη μόδα, επομένως το Balmoral είναι σε κλασικό αγγλικό, country style», είπε η set decorator Alison Harvey που επιμελήθηκε και τη διακόσμηση της φωτογραφίας παραπάνω (για τα γυρίσματα χρησιμοποιήθηκε το κοντινό Κτήμα Ardverikie).
Το ιδιωτικό σαλόνι της Βασίλισσας έχει αναφορές στο βασιλικό cottagecore: ταπετσαρία Colefax και Fowler, κουβέρτες και καλύμματα στονκαναπέ, αντίκες – αφγανικά χαλιά, έπιπλα από σκούρο ξύλο βελανιδιάς. Τα πορτρέτα των προγόνων της και η πορσελάνες Meissen του 19ου αιώνα παραμένουν ανέπαφα, αλλά τα μοντέρνα αμπαζούρ, τα μαξιλάρια και οι οικογενειακές φωτογραφίες υποδηλώνουν το πέρασμα του χρόνου, είπε η Harvey.
«Γνωρίζουμε ότι στη βασίλισσα άρεσαν τα παραδοσιακά λουλούδια που καλλιεργούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά προτίμηση ροζ και αρωματικά». Το προφανές; Τριαντάφυλλα.
Lady Chatterley’s Lover
Η Lady Chatterley (Emma Corrin) είναι μια νεαρή σύζυγος που ασφυκτιά από τις συμβάσεις φύλου και κοινωνικής τάξης στην αγγλική ύπαιθρο μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για την κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος του D.H. Lawrence, του 1928.
Η ιστορία εκτυλίσσεται στο κτήμα Εδουαρδιανής εποχής του, ανάπηρου πολέμου, συζύγου της, Clifford Chatterley (Matthew Duckett). Οι χώροι και η διακόσμηση υπογραμμίζουν οπτικά την καταπίεση και τη μοναξιά.
«Η διακόσμηση είναι παραδοσιακή, αγγλική, με σκούρα ξύλα, λούτρινα ζωάκια και αποξηραμένα λουλούδια», δήλωσε production designer Karen Wakefield. Σε αντίθεση βρίσκεται η πυκνή βλάστηση των υπαίθριων χώρων, το περιβάλλον του θηροφύλακα (Jack O’Connell) με τον οποίο η Lady συνάπτει μια παθιασμένη σχέση.
Θα προσέξεις και πολλούς συμβολισμούς, όπως μια ταριχευμένη κουκουβάγια που βρίσκεται μέσα σε ένα βικτοριανό γυάλινο κουτί, στην κρεβατοκάμαρα.Στο σαλόνι, ακόμη και το τραπεζάκι από ελεφαντόδοντο θυμίζει την αποικιοκρατική εμμονή για το σαφάρι, ένα στοιχείο επιπλεόν που προκαλεί νοσηρότητα, είπε η Wakefield.
The Pale Blue Eye
Η σειρά που θα κυκλοφορήσει στις 6 Ιανουαρίου εκτυλίσσεται το 1830 στην Στρατιωτική Ακαδημία στο West Point της Νέας Υόρκης και ακολουθεί τον βασανισμένο ντετέκτιβ Augustus Landor (Christian Bale) καθώς στρατολογεί τον εκκεντρικό δόκιμο Edgar Allan Poe (Harry Melling) και τον Jean-Pépé (Robert Duvall). (Ο Πόε ήταν νεοσύλλεκτος του στρατού IRL· τα υπόλοιπα είναι καθαρή μυθοπλασία.)
«Ο Pépé είναι ένας πολυταξιδεμένος διανοούμενος με ένα εκατομμύριο χόμπι, αλλά τώρα είναι κάπως μοναχικός», είπε η production designer Stefania Cella, ρίχνοντας φως στη διακόσμηση του στον cottage σπιτιού που έχει γίνει καταφύγιο του Pépé. «Τα ράφια του είναι γεμάτα βάζα με αποξηραμένα βότανα για την παρασκευή φαρμάκων, ταριχευμένα ζώα, μαχαίρια από ελεφαντόδοντο και βιβλία», είπε η set decorator Jane Madden.
Η πρέσα βιβλιοδεσίας στο τραπέζι και η γούνα στην καρέκλα. Ο πίνακας στα δεξιά είναι ένα αντίγραφο ενός πίνακα του 1526 του Giuseppe Arcimboldo, της γκροτέσκο αυτοπροσωπογραφίας – ένας υπαινιγμός, ίσως, ότι δεν είναι όλα όπως φαίνονται.