Καθώς τα χρόνια περνούν και κάθε εποχή ακολουθεί τις δικές της εξερευνητικές ανάγκες, μαζί με τις ρυτίδες που διαφοροποιούν τα πρόσωπα όλων μας, μεταβάλλεται και η οπτική μας γωνία γύρω από τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την “πραγματικότητα”. Μια “πραγματικότητα” που η σύνθεσή της είναι αποτέλεσμα εξονυχιστικής και λεπτομερειακής επιλογής στοιχείων, με βασικότερο κριτήριο τις προσωπικές αξίες που ο καθένας από εμάς υπηρετεί και πρεσβεύει.
Όπως λοιπόν προκύπτει από τα παραπάνω, αν ο τρόπος με τον οποίο κάποιος επικοινωνεί, αντιλαμβάνεται, αντιδρά και διαπραγματεύεται, τροποποιηθεί, τότε σαφέστατα θα μεταβληθεί και η δική του “πραγματικότητα”. Πιθανότατα αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος, που τόσο η δική μας, όσο και η καταναλωτική ματιά, αδιαπραγμάτευτα αναζητούν ολοένα και περισσότερο μια πιο ουσιαστική και βαθιά οπτική, απέναντι σε οποιαδήποτε κατάσταση ή προϊόν. Πλέον η εστίαση του ενδιαφέροντος και της προσοχής τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους υπόλοιπους, δεν επενδύονται τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο στην εσωτερική εκδοχή του.
Καθώς ιστορικά η μόδα εκπροσωπεί τις διαρκείς αλλαγές και τις τάσεις γύρω από οτιδήποτε προσεγγίζει και αφορά τον άνθρωπο, έτσι και στη δική μας εποχή καλείται να ενωθεί με τις ανησυχίες των πρωταγωνιστών της… της νεολαίας. Όλοι μας είμαστε μάρτυρες μιας περιόδου όπου η αυθεντική αναζήτηση της αληθινής ομορφιάς και της ουσίας, γίνεται κυρίως εσωτερικά, αντιστρέφοντας το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της έμφασης από την εξωτερική προβολή. Η μόδα για πρώτη ίσως φορά, αφήνει για λίγο το σκήπτρο της “ύλης” από τα δημιουργικά της χέρια και κατευθύνεται προς το αντίστοιχο του πνεύματος με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό των προσωπικών αξιών και της αλήθειας.
Αδιαφορεί για την “κεκτημένη” αισθητική και τον τετριμμένο τρόπο παρουσίασης των shows και των διαφημίσεων, γιατί στοχεύει “ψηλότερα”. Υπηρετεί ένα ρόλο αναζήτησης, εύρεσης και υπεράσπισης μιας κινητήριας και πιο περιεκτικής ¨ενέργειας” που αγγίζει την πνευματικότητα. Μέσα από τις εναλλαγές και τις επαναξιολογήσεις κάθε εποχής, η μόδα έχοντας το καλύτερο δυνατό άλλοθι σε σχέση με εμάς, γίνεται το “όχημα” προκειμένου όλοι εμείς να μεταβούμε σε μια νέα πραγματικότητα. Εκεί όπου οι νέοι θα αναλαμβάνουν την τιμή αλλά και την ευθύνη να μετασχηματίσουν σε μόδα, κάθε τι που μπορεί να προσφέρει προσωπική και κοινωνική “ανέλιξη” σε ολόκληρο τον κοινωνικό τους περίγυρο.
Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος, που η κάθε εποχή αναζητά μια κατάλληλη μόδα για να την εκπροσωπήσει. Μια δίοδο προς την εξέλιξη, μια φρέσκια προσέγγιση απέναντι στο εκάστοτε “απόλυτο” και κυρίως μια σανίδα δημιουργικής και εκφραστικής σωτηρίας κατά τον παρασυρμό μας από τη ρουτίνα και την καθημερινότητα. Αν λοιπόν τον τελευταίο καιρό, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η ανάγκη σου για εσωτερικό styling και αλλαγές, μην προβληματίζεσαι…είναι η καλύτερη μόδα που θα μπορούσαμε να έχουμε… εκείνη της αγάπης.