Μία από τις πιο κοινές ανθρώπινες επιθυμίες είναι να αισθανόμαστε ότι μας εκτιμούν, μας θαυμάζουν ή μας εγκρίνουν. Έτσι, για να δημιουργήσουν ένα πιο θετικό και παραγωγικό περιβάλλον εργασίας, οι διευθυντές σε κάθε εταιρεία ή οι team leaders πρέπει να δημιουργήσουν μια κουλτούρα όπου ο κάθε υπάλληλος να αισθάνεται ότι εκτιμάται.
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Harvard Business School, Theresa Amiable, Ph.D., και Steven Kramer, Ph.D., η Νο.1 στρατηγική για την ανάπτυξη κινήτρων για τους υπαλλήλους είναι η συνεχής πρόοδος σε πιο ουσιαστική εργασία. Δηλαδή, οι ”ηγέτες” παρατηρούν την πρόοδό των εργαζομένων, δείχνουν ευγνωμοσύνη για την εν λόγω πρόοδο, και τους επιβραβεύουν στην πορεία. Με άλλα λόγια, δείχνουν την εκτίμησή τους. Μια άλλη μελέτη των ερευνητών Adam Grant, Ph.D., και Francesca Gino, Ph.D., διαπίστωσε επίσης ότι όταν οι άνθρωποι βιώνουν την ευγνωμοσύνη από τον διευθυντή τους, είναι πιο παραγωγικοί.
Πολλοί οργανισμοί έχουν κάποιες επίσημες διαδικασίες και πρακτικές για να διασφαλίσουν ότι οι υπάλληλοι αισθάνονται ότι τους εκτιμούν.
Αυτές οι τυπικές πρακτικές μπορούν σίγουρα να βοηθήσουν, αλλά μερικές φορές μπορούν να ερμηνευτούν ως αναγκαστικές ή κατασκευασμένες και δεν δημιουργούν μια κουλτούρα εξατομικευμένης ευγνωμοσύνης. Αντίθετα, η αυθεντική εκτίμηση περιλαμβάνει συνεπή, έγκαιρη και εξατομικευμένη ανατροφοδότηση, μεταξύ των διευθυντών και των υπαλλήλων τους.
Φυσικά, η διατήρηση της κουλτούρας αυτής μπορεί να είναι πιο δύσκολη σε ένα περιβάλλον όπου η εργασία γίνεται από το σπίτι, όπως όλο αυτό το διάστημα. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ηγέτες πρέπει να χρησιμοποιούν συνεπείς τακτικές για να διασφαλίσουν ότι κάθε υπάλληλος αισθάνεται ειλικρινή και αυθεντική εκτίμηση.
Εδώ θα δεις τις τέσσερις βασικές τακτικές για να δείξεις την εκτίμησή σου σε κάθε άτομο στην ομάδα που διευθύνεις.
Προγραμμάτισέ το
Είσαι πιθανότατα εξαιρετικά απασχολημένη με τηλεφωνήματα, απανωτά meetings και έναν τεράστιο όγκο δουλειάς. Η παροχή συγκεκριμένων και άμεσων σχολίων στα μέλη της ομάδας σου, από την άλλη πλευρά, δεν είναι απαραίτητα μια επείγουσα εργασία, αλλά αυτό δεν την καθιστά λιγότερο σημαντική. Δημιούργησε μια ρουτίνα όπου θα αφιερώνεις χρόνο για να μιλάς και να κάνεις σχόλια και παρατηρήσεις σε κάθε άτομο στην ομάδα σου.
Μπορείς να δείξεις την εκτίμηση σου στους συνεργάτες τους σε συναντήσεις αυτοπροσώπως, στο τηλέφωνο ή κατά τη διάρκεια μιας βιντεοκλήσης, μέσω email και πολλά άλλα. Ο στόχος είναι να δημιουργήσεις μια ρουτίνα. Φυσικά, βεβαιώσου ότι φέρεσαι δίκαια και με τον ίδιο τρόπο σε όλη την ομάδα σου.
Μιλήστε όλοι μαζί
Αυτή η τακτική μπορεί να αυξήσει την εκτίμηση μεταξύ των μελών της ομάδας, καθώς και να αυξήσει τη σύνδεση της ομάδας και τη συμμετοχή.
Για παράδειγμα, εάν υπάρχει χρόνος στην αρχή μιας συνάντησης, μπορείς να τον αφιερώσεις για να πεις για ποια πράγματα ευχαριστείς τους συναδέλφους σου. Δώσε επίσης την ευκαιρία σε όποιον θέλει να μιλήσει για τη δική του εμπειρία μέχρι τώρα. Ο στόχος είναι τα μέλη της ομάδας να προβληματιστούν και να σκεφτούν εάν τους υποστήριξαν οι συνάδελφοί τους, ή γενικότερα η εταιρεία. Είναι μια μικρή πράξη που συνήθως προάγει βαθύτερες σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας.
Εξατομίκευσε την ευγνωμοσύνη
Ρώτα κάθε άτομο στην ομάδα πώς θα προτιμούσε να του δείχνουν ότι αξίζει η δουλειά που κάνει. Κάνε επίσης ερωτήσεις σχετικά με τα αγαπημένα του τρόφιμα, τα χρώματα, τις δραστηριότητες, τις εμπειρίες και ούτω καθεξής. Σημείωσε τις πιο συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπως γενέθλια, επετείους, επετείους εργασίας, κ.λπ.
Πρόσεξε όμως, δεν αρέσει σε όλους η δημόσια αναγνώριση. Οπότε φρόντισε να ρωτήσεις τον καθένα ξεχωριστά αν εκτιμάει τη δημόσια ή την ιδιωτική αναγνώριση.
Κάνε πράξη όλα τα σχόλια
Οι άνθρωποι αισθάνονται ότι τους εκτιμούν όταν οι ιδέες και οι προτάσεις τους λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και ειδικά όταν βλέπουν θετικές αλλαγές. Δημιούργησε μια κουλτούρα όπου όλοι στην ομάδα μπορούν να μιλάνε για αυτό που σκέφτονται και να είναι ο αυθεντικός τους εαυτός. Σύμφωνα με μια ανάλυση δεδομένων στο χώρο εργασίας που διεξήγαγε η Google, οι ομάδες που είχαν «ψυχολογική ασφάλεια» ήταν αυτές που είχαν την καλύτερη απόδοση. Η πρωτοβουλία, που ονομάζεται “Project Aristotle”, μελέτησε εκατοντάδες ομάδες της Google και διαπίστωσε ότι οι επιτυχημένες ομάδες είχαν ηγέτες που εξασφάλιζαν ότι κάθε άτομο στην ομάδα είχε την ίδια φωνή και συνέβαλε χωρίς να αισθάνεται ανασφαλής.