Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια, η μόδα έχει κάνει αρκετά βήματα μπροστά αποδεχόμενη ως ένα βαθμό τη διαφορετικότητα. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει πως τα πράγματα είναι εύκολα για τις γυναίκες που είναι μέσα στον χώρο και θέλουν να ξεχωρίσουν. O κόσμος της μόδας και οι άνθρωποί του, παραμένουν σκληροί κριτές και τα στερεότυπα δεν γκρεμίζονται εύκολα.
Εμείς ανακαλύψαμε 6 γυναίκες που κινούνται μέσα στον χώρο της μόδας και προσπαθούν να τον αλλάξουν εκ των έσω. Αλλά και να το βελτιώσουν.
Leomie Anderson
Η Leomie Anderson είναι 25 χρονών και με μια πρώτη ματιά θα λέγαμε πως είναι από τα τυχερά κορίτσια. Μόνιμο μοντέλο της Victoria’s Secret και πρόσωπο της Redken, δε μοιάζει να αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία. Και όμως, στο παρασκήνιο των fashion shows, η Leomie αγωνίζεται για να βελτιωθούν τα πράγματα. Τουλάχιστον όσον αφορά τις συνεργασίες με κομμωτές και make up artists. Όσους δεν έχουν τη γνώση, αλλά και τη διάθεση να διαχειριστούν σωστά το μελαμψό δέρμα. Η ίδια δημιούργησε το δικό της κανάλι στο YouTube με τίτλο Black Model Survival Kit, στο οποίο παρουσιάζει προϊόντα ομορφιάς για πιο σκούρα δέρματα. Παράλληλα, δε δίστασε να “τουιτάρει” το 2016 από τα backstage ενός fashion show πως “είχε αναγκαστεί να φέρει το δικό της make up“. Και αυτό γιατί οι make up artists ασχολούνταν κυρίως με τα “ξανθά” κορίτσια.
Η Anderson έχει φωνή και δε διστάζει να μιλήσει και να βοηθήσει με αυτό το τρόπο και τα υπόλοιπα έγχρωμα μοντέλα.
Sinéad Burke
Με ύψος 1,04 εκ, η Sinéad Burke δεν περίμενε ποτέ να δει οτιδήποτε στα fashion shows που να την αντιπροσωπεύει και να την αφορά. Έπειτα, το 2016, η 28χρονη μίλησε στα συνέδρια του Ted με θέμα της ομιλίας της “Γιατί οι σχεδιαστές πρέπει να συμπεριλάβουν τους πάντες“. Ξεκίνησε έτσι μια συζήτηση για τις δυνατότητες της μόδας. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε συνεργασία με τη Βρετανική Vogue, με δική της στήλη, ενώ σύντομα πολλοί σχεδιαστές ενδιαφέρθηκαν για την άποψή της. Πλέον συνεργάζεται με τη Burberry και τον Christopher Kane, δημιουργώντας κομμάτια ειδικά για το ύψος της. Στέλνοντας ξεκάθαρα το μήνυμα πως οι σχεδιαστές δεν αρκεί να φτιάχνουν items που ταιριάζουν σε κάθε σωματότυπο και ύψος. Οφείλουν να τα κάνουν και όμορφα.
Leyna Bloom
Η Leyla Bloom ξεκίνησε μια καμπάνια στο Twitter ώστε να γίνει το πρώτο trans έγχρωμο μοντέλο που θα περπατήσει στην πασαρέλα της Victoria’s Secret. Συγκέντρωσε 31.000 retweets, δείχνοντας τη δύναμη των ατόμων που ένιωθαν πως δεν εκπροσωπούνται στο χώρο της μόδας. Η Bloom γνώριζε το πρόβλημα πολύ καλά, καθώς έκλεινε μικρές συνεργασίες και φωτογραφίσεις. Αλλά, δεν μπορούσε να κλείσει μια σταθερή συνεργασία με κάποιο μεγάλο πρακτορείο μοντέλων. Τελικά μια σχεδιάστρια έλαβε το μήνυμα και η Bloom περπάτησε το 2014 και τον περασμένο Σεπτέμβριο στη πασαρέλα της Becca McCharen-Tran.
Η Bloom ελπίζει πως σταδιακά όλο και περισσότεροι σχεδιαστές θα αποφασίσουν να συνεργαστούν μαζί της, αλλά και να δημιουργήσουν κομμάτια για την trans κοινότητα.
Gabrielle Richardson
Η Gabrielle Richardson έχει πάρει μέρος σε pride καμπάνιες των H&M και του Kenneth Cole, γιορτάζοντας ουσιαστικά τη δημιουργικότητα των queer σχεδιαστών. Στόχος της είναι να προβάλλει τις δουλειές λιγότερο γνωστών -ακόμη και περιθωριοποιημένων- σχεδιαστών. Θεωρεί πως η μόδα είναι μια παγκόσμια γλώσσα που ενώνει τον κόσμο και είναι παράλληλα και ένα μέσο έκφρασης.
Ούσα και η ίδια queer έγχρωμη, έχει βοηθήσει πολλές γυναίκες να αποδεχτούν τον εαυτό τους και να νιώσουν πως δεν υπάρχει λόγος να νιώθουν υποδεέστερες.
Vanessa Hong
Το blog της Vanessa Hong, The Haute Pursuit, έγινε must για τα κορίτσια της μόδας όσον αφορά τα #OOTD από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το 2010. Μέχρι το 2015 είχε επεκταθεί δημιουργώντας ένα brand lifestyle με κομμάτια που ήταν διαθέσιμα στο Nordstrom και τα φορούσε η ίδια η Lady Gaga. H Ηοng είδε εκείνη την εποχή ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο “The true cost“, με θέμα την ηθική στην παραγωγή στο χώρο της μόδας. Από εκεί και μετά, αποφάσισε να αλλάξει την επιχείρησή της. Αποφάσισε να προωθήσει ένα άλλο είδος diversity. Τη διαφορετικότητα στο τρόπο και στα ρούχα που επιλέγουμε. Ξεκίνησε να προβάλλει στο blog της brands που δημιουργούν τα κομμάτια τους σεβόμενα το περιβάλλον. Αντικατέστησε τις faux γούνες που διέθετε στο κατάστημα του blog με βιοδιασπώμενες τσάντες από το Μαρόκο.
Nadia Aboulhosn
Προτού η Nadia Aboulhosn υπογράψει με το πρακτορείο μοντέλων Wilhelmina, είχε το δικό της blog. Η Aboulhosn θεωρεί πως το μέγεθος της είναι normal, ενώ οι followers της θεωρούν πως βλέπουν μόδα για plus size κορίτσια. Το ζήτημα είναι πως, σε κάθε περίπτωση, η ίδια δεν μπορούσε να βρει εκπροσώπηση στο χώρο της μόδας. Συνέχιζε να ασχολείται με το blog, ενώ παράλληλα προσπαθούσε να βρει πρακτορείο να την εκπροσωπήσει. Απορρίφθηκε από το FIT και αναγκάστηκε να μετακομίσει από το Los Angeles στη Νέα Υόρκη για να βρει πρακτορείο. Ενώ γινόταν όλο και πιο γνωστή, προέκυψε μια συνεργασία με το Boohoo για να δημιουργήσει τη δική της capsule collection. Ήταν κάτι πολύ σημαντικό, γιατί κανένα plus size μοντέλο δεν είχε δημιουργήσει τη δική του capsule συλλογή. Ενώ ήταν και η πρώτη συλλογή caspule για το Boohoo.
Έπειτα από αυτό, η Nadia θέλησε να προσφέρει στο κοινό ρούχα προσβάσιμα για κάθε πελάτισσα. Έτσι αποφάσισε να κυκλοφορήσει τη δική της collection με φορέματα και καθημερινά ρούχα σε μεγέθη από small μέχρι 3X. Το όνειρο της είναι να σταματήσει κάποια στιγμή διάκριση στο χώρο της μόδας και απλά να κυκλοφορούν ρούχα για κάθε σώμα που θα κάνουν κάθε γυναίκα να νιώθει όμορφη και ξεχωριστή.