Αν η δουλειά για εσένα είναι σημαντική και θέλεις να ανελιχθείς, αν θέλεις να είσαι η πρώτη σκέψη στο μυαλό του εργοδότη σου αλλά και των συναδέλφων σου ως ο κατάλληλος άνθρωπος για να ανταποκριθεί σε οποιοδήποτε challenge, υπάρχουν κάποια στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να εκπληρώσεις τους στόχους σου και να ξεχωρίσεις στα επαγγελματικά σου.
Αξιοπιστία
Ένας από τους πιο δύσκολους τύπους ανθρώπου για να συνεργαστείς, είναι ο αναξιόπιστος. Με άλλα λόγια αυτός που λέει: «Άστο σε εμένα!» αλλά καταλήγει να μην κάνει τίποτα. Είναι εύκολο να σκεφτείς ότι η αξιοπιστία είναι δεδομένη στο χώρο εργασίας, αλλά δεν είναι τόσο όσο νομίζεις. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι αξιόπιστοι συνεργάτες είναι περιζήτητοι, τραβούν την προσοχή και εξασφαλίζουν την εμπιστοσύνη των υπολοίπων.
Προθυμία για βοήθεια
Ο χώρος εργασίας τείνει να γίνει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αυτή την εποχή τείνει να ισχύει όσο ποτέ άλλοτε το «Καθένας για τον εαυτό του». Όταν όλοι θέλουν το ίδιο, προαγωγή και αύξηση και πασχίζουν γι’ αυτό, γιατί να μην είσαι εκείνη που θα κάνει τη διαφορά και πέρα από τη δουλειά της θα είναι πρόθυμη να βοηθήσει όταν χρειαστεί; Δεν είπαμε να υπονομεύεις τον εαυτό σου, αλλά να πορεύεσαι με υγιή ανταγωνιστικότητα με σκοπό το καλό της ομάδας και την επίτευξη στόχων για το καλό της εταιρίας και κατ’ επέκταση όλων. Ρώτησε έναν συνάδελφο ή τον προϊστάμενό σου, όταν έχεις το χρόνο, εάν μπορείς να βοηθήσεις με οτιδήποτε. Τόσο απλά.
Επιμονή
Είναι εύκολο να εγκαταλείψεις. Ακόμα και με όλα αυτά που θα χάσεις (χρήματα, ασφάλιση, απασχόληση) νιώθεις ότι είναι πολύ καλύτερα από το να συνεχίζεις να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο προσπαθώντας να βρεις λύση σε θέματα της δουλειάς. Και εκεί ακριβώς πρέπει να δείξεις χαρακτήρα και να αναδείξεις την πλευρά σου την αποφασιστική, αυτή που δεν το βάζει κάτω. Οι προϊστάμενοι θέλουν να συνεργάζονται με ανθρώπους που είναι σε θέση να προσαρμοστούν και να βρίσκουν λύσεις, παρά με κάποιους που το βάζουν κάτω εύκολα. Η εκτίμηση και η αναγνώριση έρχονται με την επιμονή και όχι την ηττοπάθεια.
Πρωτοβουλία
Η ανάληψη πρωτοβουλιών είναι ένα δείγμα προσωπικότητας που εκτιμάται πολύ από τους ανωτέρους στο χώρο εργασίας, ειδικά όταν οι υπόλοιποι κάνουν πίσω. Στοχαστικές ερωτήσεις, κριτική σε αυτά που γίνονται και ανάληψη ευθυνών όταν η πλειοψηφία των συναδέλφων σου είναι ευθυνόφοβοι, θα σε κατατάξει στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν την προσοχή τους στη συνεχή βελτίωση, στη μάθηση και την ανάπτυξη που σε οποιοδήποτε τομέα αυτό είναι το ζητούμενο.
Ευγένεια/Καλοσύνη
Ακόμα κι αν λατρεύεις τη δουλειά σου, ο χώρος εργασίας μπορεί να γίνει ζόρικος κατά περιόδους. Συγκρούσεις, ασφυκτικές προθεσμίες, κάτι που θα πάει στραβά και το άγχος χτυπάει κόκκινο. Το εύκολο είναι να προκληθεί ένταση αλλά η καλοσύνη πάντα κερδίζει. Μην νομίζεις ότι είναι τόσο δύσκολο. Φτιάξε καφέ για όλους στο γραφείο ή φέρε ένα κέικ από το σπίτι για να βοηθήσεις να χαλαρώσει η ομάδα και σίγουρα αυτό θα εκτιμηθεί.
Ενθουσιασμός
Υπάρχει κάτι μαγνητικό στους ανθρώπους που έχουν θετική προοπτική για τα πράγματα. Όταν όλοι οι άλλοι στεναχωριούνται για το γεγονός ότι είναι Δευτέρα, γίνε εσύ η καλή διάθεση στο γραφείο. Δεν θα περάσεις απαρατήρητη. Ο ενθουσιασμός σου ενώ στην αρχή μπορεί να μην τύχει απόλυτης αποδοχής, σύντομα μια πνοή ενθουσιασμού θα κατακλύσει το γραφείο. Εσύ δεν θα προτιμούσες ο συνάδελφος με τον οποίο μοιράζεσαι το γραφείο σου να σε καλημερίζει με ένα χαμόγελο αντί με γκρίνια;