Η νέα ταινία της Céline Sciamma, “Portrait of a Lady on Fire”, διαδραματίζεται στη Γαλλία στα τέλη του 18ου αιώνα. Η ιστορία ξεκινάει όταν η Noémie Merlant, η οποία υποδύεται μια νεαρή ζωγράφο με το όνομα Marianne, προσλαμβάνεται στο σπίτι μιας κοντέσας προκειμένου να ζωγραφίσει το πορτραίτο της κόρης της. Καθώς φτάνει, ενημερώνεται ότι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να κάνει στα κρυφά. Αυτό γιατί ο σκοπός του πίνακα είναι να κερδίσει το ενδιαφέρον ενός πλούσιου υποψήφιου γαμπρού.
Εκεί θα γνωρίσει την Héloïse, την οποία υποδύεται η Adèle Haenel
Η Héloïse, μία όμορφη και εσωστρεφής γυναίκα, είναι κατηγορηματική στο ενδεχόμενο ενός γάμου και αρνείται να στηθεί προκειμένου να τη ζωγραφίσουν. Μάλιστα, ο τελευταίος ζωγράφος που είχε προσληφθεί για τον σκοπό αυτό, αγανάκτησε και έφυγε. Προκειμένου να αποφύγει πάλι κάτι τέτοιο, η κοντέσα διατάζει την Marianne να παρουσιάσει τον εαυτό της σαν κάποια που πληρώνεται απλά για να της κάνει παρέα και να την συνοδεύει στις βόλτες της.
Η χημεία ανάμεσα στις δυο πρωταγωνίστριες είναι κάτι που φαίνεται σχεδόν από την πρώτη στιγμή. Όσο γνωρίζονται κατανοεί περισσότερο η μία την άλλη και φαίνεται να έρχονται όλο και πιο κοντά.
Με μια πολύ προσεγμένη σκηνοθεσία τόσο στο οπτικό όσο και στο ακουστικό κομμάτι, η Sciamma σε κάνει να ταυτίζεσαι με τους χαρακτήρες προκειμένου να τους καταλάβεις. Όσο παρακολουθείς την ταινία συνειδητοποιείς πόση σημασία έχουν οι λεπτομέρειες και πόσο περιττά είναι κάποιες φορές τα λόγια.
Σε μια εποχή με αυστηρούς κανόνες, θίγονται θέματα όπως η έννοια της γυναίκας, της ελευθερίας, του ρομαντισμού και του ερωτισμού. Βλέπεις πώς όλα αυτά μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους
Αυτό που κάνει το “Portrait of a Lady on Fire” μια εξαιρετική ταινία, δεν είναι τόσο το αν είναι ιδεολογικά σωστές οι απόψεις που θέλει να περάσει. Είναι η λεπτότητα με την οποία διαχειρίζεται και προβάλλει τον κάθε χαρακτήρα, χωρίς να τον μειώνει. Πάντα δίνοντας έμφαση σε αυτό που νιώθει και σε αυτό που σκέφτεται.