Έγινα ΑΕΚ, αρχικά επειδή ήταν η ομάδα που υποστήριζε ο πατέρας μου. Ανάμεσα στα memorabilia που μου έχει αφήσει, είναι ένα εισιτήριο από τον τελικό του Κυπέλλου Κυπελλούχων της 4ης Απριλίου 1968 τον οποίο και παρακολούθησε στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο καθώς και ένα βιβλιαράκι με το δικέφαλο αετό στο οποίο σημείωνε όλα τα στατιστικά της ομάδας από την πολύ μακρινή δεκαετία του 50, όταν ακόμη ήταν μαθητής.

Με την πάροδο των χρόνων όμως, συνειδητοποίησα πως δεν υποστηρίζω αυτή την ομάδα μόνο επειδή ήταν εκείνος. Μου ταίριαζε η γενικότερη ιδιοσυγκρασία της. Η ΑΕΚ είναι κάτι παραπάνω από ένας σύλλογος. Πολύ κλισέ, αλλά τόσο αλήθεια.

Συγκεντρώνει μερικά χαρακτηριστικά τα οποία εμένα προσωπικά, αλλά απ’ ότι φαίνεται και την πλειοψηφία των γυναικών στην χώρα τις συγκινούν ιδιαίτερα: επειδή οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα, σύμφωνα με έρευνες, η ΑΕΚ είναι η ελληνική ομάδα με το μεγαλύτερο γυναικείο κοινό από οποιαδήποτε άλλη. Συγκεκριμένα το 16% των φιλάθλων της ΑΕΚ είναι γυναίκες, ενώ τα social media της ακολουθούν σε ποσοστό 24% στο facebook και 20% στo Instagram χρήστες που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25-34. Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το ποσοστό των γυναικών που ψωνίζει από το ΑEK Shop: 25%.

Εδώ λοιπόν θα αναφέρω το πρώτο fact που αποδεικνύει τόσο ότι η Ένωση είναι μια ομάδα που στηρίζει και νοιάζεται το γυναικείο κοινό της αλλά και αποτελεί και έναν λόγο που την υποστηρίζω η ίδια: Toν Οκτώβριο του 2020, καθώς ο μήνας αυτός έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ο μήνας που είναι αφιερωμένος σε δράσεις για την ενημέρωση, την πρόληψη και την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού (ο οποίος είναι και ο πρώτος σε συχνότητα γυναικολογικός καρκίνος ), η ΠΑΕ ΑΕΚ πήρε μια σπουδαία πρωτοβουλία. Λάνσαρε μέσα από το Aek Shop ένα σκούφο ο οποίος ξέφευγε από τα κιτρινόμαυρα χρώματα του club. Ήταν επίσης δίχρωμος, αλλά ο συνδυασμός ήταν το ροζ ( το χρώμα που χρησιμοποιούν οι καμπάνιες κατά του καρκίνου του μαστού)  και το γκρι.

www.aekfc.gr

Η ανταπόκριση του συγκεκριμένου προϊόντος ήταν συγκλονιστική

Έγινε sold Out μέσα σε 36 μόλις ώρες. Η ανταπόκριση ήταν τεράστια και από τα δυο φύλα, το προϊόν το αγόρασαν και γυναίκες αλλά και άνδρες οι οποίοι έδειξαν πόσο ευαισθητοποιημένοι είναι λόγω των περιστατικών που βίωναν στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον. Μέρος των εσόδων από το συγκεκριμένο σκούφο πηγαίνουν στην οργάνωση ‘Άλμα Ζωής” και αυτό το μήνα, μόλις συνδυάστηκε και με το ασορτί γυναικείο κασκόλ στα ίδια χρώματα το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο online.

H AEK είναι μια ομάδα η οποία θέλει να κάνει τις γυναίκες οπαδούς της να αγαπούν το ποδόσφαιρο και να ασχολούνται ενεργά με αυτό. Γι’ αυτό το λόγο και είναι ιδιαίτερα διαδραστική με το γυναικείο της κοινό καθώς και με τα παιδιά, για τα οποία έχει δημιουργήσει το “ΚIDS CLUB” το οποίο απαριθμεί 600 μέλη ετησίως εκ των οποίων το εκπληκτικό 17% είναι κορίτσια. Μερικά από τα προνόμια που έχoυν τα παιδιά που συμμετέχουν στο ‘KIDS CLUB’ είναι ότι παραδίδουν το βραβείο Cosmote MVP στα εντός έδρας παιχνίδια στον εκάστοτε παίκτη, ξεναγούνται ( προ covid φυσικά ) στις αθλητικές εγκαταστάσεις των Σπάτων και λαμβάνουν μέρος σε ‘συνεντεύξεις τύπου’ στις οποίες μπορούν να κάνουν τις δικές τους ερωτήσεις στους ποδοσφαιριστές της ομάδας. Το κόστος συμμετοχής ενός παιδιού στο kids club είναι 15 ευρώ το μήνα, ενώ για τους κατόχους εισιτηρίων διαρκείας είναι δωρεάν.

Στα προσεχή σχέδια της ΑΕΚ, είναι να συμμετέχει στο πρόγραμμα “Welcome Through Football”

Αυτό θα απευθύνεται σε παιδιά προσφύγων και μεταναστών με σκοπό να τα βοηθήσει να μάθουν τη γλώσσα, να κοινωνικοποιηθούν και να ενταχθούν ομαλά στην ελληνική πραγματικότητα μέσω του ποδοσφαίρου. Πάρα πολύ μεγάλοι σύλλογοι πανευρωπαϊκά συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα το οποίο λαμβάνει τεράστιας εκτίμησης για τον ανθρωπιστικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα του. Μάλιστα στις σκέψεις της ΑΕΚ είναι να μπορέσει μελλοντικά να δημιουργήσει και τμήματα υποδομών για κορίτσια.

Με όλους αυτούς τους τρόπους που προαναφέραμε, η Ένωση δείχνει πόσο αγαπάει, προσέχει και φροντίζει το γυναικείο κοινό της καθώς και πόσο βασίζεται και υπολογίζει την γυναίκα και την ενδυνάμωσή της. Με το τελευταίο fact που θα αναφέρουμε, απλώς θα επιβεβαιώσουμε όλα τα προηγούμενα. Τον Νοέμβριο του 2020, στο πλαίσιο της ημέρας κατά της έμφυλης βίας, η ΠΑΕ ΑΕΚ εμπνεύστηκε την εκπληκτική καμπάνια του “Όχι σημαίνει Όχι” δεν είσαι μόνη. Πέντε ποδοσφαιριστές της ΑΕΚ έγραψαν στις παλάμες τους ‘Νο’ και τις έδειξαν κάνοντας την χειρονομία του ‘stop’. Το συγκεκριμένο κοινωνικό μήνυμα για την 25η Νοεμβρίου η οποία έχει ανακηρυχθεί ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών» έκανε κάτι παραπάνω από αίσθηση και μάλιστα μόλις ένα μήνα πριν τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τα περιστατικά σεξουαλικής βίας στον χώρο του αθλητισμού. Η ανάρτηση αυτή ήταν η πιο δημοφιλής σε επισκεψιμότητα για τον μήνα Νοέμβριο, αναπαράχθηκε από τα social media της Έλενας Ακρίτα, συζητήθηκε θετικά σε πολλά sites και έγινε μέχρι και αντικείμενο διδασκαλίας σε λύκειο των Αθηνών.

Τελικά είναι πολύ διαφορετικό να είσαι ΑΕΚ.

Φοράμε το ροζ σκουφί μας, τυλιγόμαστε με το matchy κασκόλ μας, είμαστε περήφανες που είμαστε γυναίκες και ευτυχισμένες που η ομάδα μας ξέρει πως να μας φέρεται. Πίσω από κάθε μεγάλο σύλλογο άλλωστε, κρύβονται πολλές σπουδαίες γυναίκες: Από την γενική διευθύντρια της ΠΑΕ ΑΕΚ κυρία Αγγελική Αρκάδη, μέχρι και την κάθε μια οπαδό της Ένωσης, όλες για μία και κάθε μία για όλες. Χιλιάδες σπουδαίες Ενωσσίτισες.

Eυχαριστούμε θερμά τη Χριστίνα Κορομηλά από το Γραφείο Τύπου της ΠΑΕ ΑΕΚ η οποία συμμετέχει και διαχειρίζεται τα περισσότερα από τα project, τον κ. Ανδρέα Δημάτο, τον κ. Μάριο Τριβιζά και την κ. Αγγελική Αρκάδη για την άψογη συνεργασία.