Είναι γνωστό ότι η αγορά της ομορφιάς συνεχώς εξελίσσεται, συχνά πιο γρήγορα απ’ ότι μπορούμε να αντιληφθούμε και ένα από τα trends που αυξήθηκε ραγδαία λόγω των lockdowns είναι το beauty tech.
Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα που, αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει, έχεις σίγουρα δει στο Instagram είναι οι LED masks. Παρόλο που οι περισσότερες από εμάς έχουμε εξοικειωθεί με την ιδέα της μάσκας LED στο σπίτι, δίνοντας μια γεύση από Star Wars σε μια κατά τ’ άλλα συνηθισμένη μέρα, πολλές εταιρείες σμίγουν την ομορφιά με την τεχνολογία ακόμη περισσότερο.
Σου παρουσιάζουμε λοιπόν τις πρόσφατες κυκλοφορίες στον κλάδο.
Yves Saint Laurent Rouge Sur Mesure
Στη βιομηχανία της ομορφιάς ο οικονομικός όρος lipstick index, εφεύρεση του Leonard Lauder στις αρχές της χιλιετίας, καθώς παρατήρησε ότι οι αγορές κραγιόν λειτουργούσαν σαν αντικαταστατά ρούχων και παπουτσιών για τις γυναίκες σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Ο όρος έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται για τον Yves Saint Laurent η σημασία του κραγιόν είναι ακόμη μεγαλύτερη σήμερα, αφού είναι στη διαδικασία beta test του YSL Rouge sur Mesure.
Φέρνοντας κυριολεκτικά το κραγιόν στα μέτρα σου, το προϊόν είναι μια συσκευή που σε συνδυασμό με την εφαρμογή που το συντροφεύει παράγει στη στιγμή την απόχρωση κραγιόν που θες στο best-selling YSL Velvet Cream Matte Finish. Η εφαρμογή διαθέτει και social component όπου μπορείς να μοιραστείς τις δημιουργίες σου με τους υπόλοιπους χρήστες. Άμα λοιπόν έχεις ποτέ ευχηθεί για την τέλεια απόχρωση κραγιόν που θα ταιριάζει με το καινούργιο σου φόρεμα, αυτό είναι το προϊόν που περίμενες.
Αν και δεν έχουν δημοσιευτεί όλες οι λεπτομέρειες ακόμα, θα λάβεις τρεις θήκες κραγιόν με τη συσκευή, στα $100 η καθεμία, για να φτιάξεις 3 διαφορετικά κραγιόν. Άμα σου φαίνεται λίγο περίπλοκο δεν είσαι μόνη και η τριψήφια τιμή της συσκευής ($299) δεν κάνει εύκολη τη δοκιμή, ειδικά όταν μπορείς να φτιάξεις διαφορετικές αποχρώσεις ενός μόνο τύπου κραγιόν. Εάν όμως είσαι die-hard φαν του YSL Velvet Cream Matte Finish, ίσως αυτό το beauty tool να είναι για εσένα.
Shisheido Optune
Παντρεύοντας την καθημερινή περιποίηση του δέρματος με την τεχνολογία Internet of Things, η Shisheido κυκλοφόρησε στην αγορά την πρώτη εξατομικευμένη συσκευή περιποίησης προσώπου. Η εφαρμογή που συνοδεύει τη συσκευή καταγράφει πληροφορίες για την επιδερμίδα σου καθώς και το περιβάλλον όπου ζεις. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα η συσκευή Optune παρασκευάζει ειδικά για εσένα ένα μείγμα serum και ενυδατικής. Στη συνέχεια βγαίνει απ’ το μηχάνημα στην ακριβή ποσότητα μιας χρήσης.
Έτσι, κάθε φορά χρησιμοποιείς το κατάλληλο προϊόν περιποίησης για τις ανάγκες της επιδερμίδας σου. Το σύστημα λειτουργεί ως subscription, αλλά μέχρι στιγμής είναι διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνία.
Neutrogena Skin360
Ακόμα μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία είναι η εφαρμογή Skin360 της Neutrogena. Ξεκινάς να σκανάρεις το πρόσωπο σου χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, η οποία στη συνέχεια αναλύει τα δεδομένα και βγάζει ένα σκορ. Έτσι αξιολογεί την υγεία της επιδερμίδας σου τη δεδομένη χρονική στιγμή. Έπειτα, προτείνει μια εξατομικευμένη ρουτίνα περιποίησης με βάση τα παραπάνω δεδομένα. Σε βάθος χρόνου, η εφαρμογή μαθαίνει την επιδερμίδα σου καθώς βλέπεις σταδιακά την πρόοδο και τα αποτελέσματα όχι μόνο στον καθρέπτη αλλά και στο σκορ υγείας της επιδερμίδας.
Αν και θυμίζουν λίγο επιστημονική φαντασία οι παραπάνω πρωτοβουλίες δείχνουν πώς μπορεί να εισέλθει η τεχνολογία στην καθημερινή ρουτίνα περιποίησης και στο μακιγιάζ. Όντας ακόμα «φρέσκες» κυκλοφορίες, είναι δύσκολο να κρίνουμε την αποτελεσματικότητα τους. Άρα το αν θα γίνουν mainstream σε λίγα χρόνια ή απλά ένα εκ των πολλών gadgets των beauty junkies μένει να κριθεί.