Ένα ταξίδι ανάμεσα στους πολιτισμούς, στην ηθική και την αισθητική. Το brand Philocalist.eu, μας μαθαίνει πως η ομορφιά βρίσκεται παντού. Με αξίες που εστιάζουν στα ποιοτικά προϊόντα και στη διαδικασία παραγωγής, το Philocalist.eu  προσπαθεί να διατηρήσει υψηλά πρότυπα και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Πάμε να γνωρίσουμε αυτό το όμορφο brand μαζί. 

Πού βασίζεται η φιλοσοφία του Philocalist;

Το Philocalist γεννήθηκε από την ανάγκη μας να προσφέρουμε χειροποίητα προϊόντα με υψηλές προδιαγραφές και ελάχιστο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Τα προϊόντα είναι φτιαγμένα από εμάς ή μικρούς τεχνίτες από όλο τον κόσμο. Η φιλοσοφία μας βασίζεται σε 3 αξίες. Στο να δημιουργούμε χειροποίητα προϊόντα και να στηρίζουμε μικρούς τεχνίτες, καθώς το έργο τους απειλείται από τη μαζική παραγωγή και την εκβιομηχάνιση. Στην προώθηση του slow fashion και των πιο πράσινων μεθόδων παραγωγής και πρώτων υλών, και τέλος στο να διασφαλίζουμε ότι κάθε άτομο που συνεργάζεται μαζί μας αντιμετωπίζεται με σεβασμό.

Τι σημαίνει για εσάς η λέξη «μόδα»;

Η μόδα είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, είναι το βασικό συστατικό της σύγχρονης εποχής και αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις στην κοινωνία μας. Είναι τρόπος συμπεριφοράς και σκέψης, τρόπος έκφρασης, εξέλιξης και διαμόρφωσης συμπεριφοράς. Μέσα από τη μόδα εκφράζουμε το προσωπικό μας ύφος, τη διάθεση και την αυθεντικότητά μας. Η μόδα για εμάς είναι η έκφραση της φιλοσοφίας και της αισθητικής μας. Είναι η επιτακτική ανάγκη για αλλαγή και πρόοδο, με γνώμονα τον αντίκτυπο της μόδας στο περιβάλλον.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Philocalist (@philocalist.eu)

Πώς μπορεί κατά τη γνώμη σας να συμβάλλει η βιομηχανία της μόδας στην προστασία του περιβάλλοντος;

Είναι πλέον ευρέως γνωστό πως η βιομηχανία της μόδας είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνος. Οι fast fashion εταιρίες παράγουν μέχρι και 4 collections μηνιαίως, με υφάσματα όπως ο πολυεστέρας και το nylon (παράγωγα πετρελαίου), τα οποία θέλουν έως και 200 χρόνια για να αποσυντεθούν. Έτσι λοιπόν, η βιομηχανία της μόδας οφείλει στο σύνολό της, να  στραφεί προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα, να επαναχρησιμοποιεί τα υλικά που περισσεύουν (deadstock), και οι καταναλωτές αντίστοιχα να γίνουν πιο υπεύθυνοι, μειώνοντας τις καταναλωτικές τους συνήθειες και επενδύοντας σε λιγότερα κομμάτια, τα οποία θα έχουν διάρκεια στον χρόνο. Είναι χρέος μας ως καταναλωτές να ξέρουμε τι αντίκτυπο έχουν οι συνήθειες μας τόσο σε περιβαλλοντολογικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό (π.χ. σε τι εργασιακές συνθήκες και από τι χέρια φτιάχτηκαν τα ρούχα μας).

Η μόδα είναι συναισθήματα και ενέργεια. Εσείς, ποια συναισθήματα θέλετε να «ανθίζουν» στην καρδιά και στο μυαλό των καταναλωτών όταν επιλέγουν τις δημιουργίες σας;

Η μόδα είναι κάτι που πηγάζει από μέσα μας, είναι τρόπος εξωτερίκευσης συναισθημάτων, αντανακλά τη διάθεση και τις προθέσεις μας. Φοράμε τα συναισθήματά μας. Η ενέργεια των συναισθημάτων παίρνει υπόσταση. Αυτό που επιθυμούμε είναι οι άνθρωποι που επιλέγουν το brand μας να αισθάνονται μοναδικοί, να αγκαλιάζουν και να αγαπούν το σώμα τους. Θέλουμε να αποκτήσουν μια συναισθηματική αξία που θα συνδεθεί με μνήμες χαράς και αισιοδοξίας. Να συμβάλλουμε θετικά στην ψυχολογία τους. Επιθυμούμε να τους κάνουμε να νιώθουν δημιουργικοί, επίκαιροι και να αισθάνονται ότι συμβάλουν σε έναν καλύτερο κόσμο.

Μπορεί η βιομηχανία της μόδας να αποτελέσει «όπλο» για μια κοινωνική επανάσταση; Ρατσισμός, έμφυλη βία, ανισότητες…. Πώς μπορεί η μόδα να παλέψει ενάντια στα κοινωνικά προβλήματα;

Η κοινωνία της μόδας είναι η μικρογραφία της κοινωνίας μας. Η πορεία της καθορίζεται απόλυτα από τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις. Ο κόσμος της μόδας έχει ένα σημαντικό αντίκτυπο και πάντα πρωτοστατεί σε φιλανθρωπικά και ακτιβιστικά ζητήματα. Υψώνει ανάστημα ενάντια στον ρατσισμό και στην έμφυλη βία. Μια πρόσφατη συσχέτιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων και της μόδας, είναι το παράδειγμα με τη δολοφονία του Αφροαμερικάνου George Floyd. Ο κόσμος της μόδας πήρε ξεκάθαρη θέση σε αυτόν τον πολύχρονο αγώνα για τη φυλετική ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα #Blacklivesmatter.  Η αλλαγή θα έρθει με νέους τρόπους σκέψης, με γνώμονα την κοινωνική ευαισθητοποίηση, την ηθική και την αξιοπρέπεια. Ένα επίσης τεράστιο κοινωνικό  ζήτημα, είναι ο ίδιος ο αντίκτυπος της μόδας στο περιβάλλον.  Η βιομηχανία της μόδας οφείλει να υπερνικά τα συμφέροντα και να προωθεί τη βιωσιμότητα, τη δίκαιη και αργή μόδα.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τις δημιουργίες σας με μια λέξη;

 Το slogan μας είναι αυτό που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες μας.

‘for those who find and appreciate beauty in all things’ / PHILOCALY / [phil+kalos]

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Philocalist (@philocalist.eu)

Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξει στην ελληνική μόδα; Πού πιστεύετε ότι υστερεί αυτή η βιομηχανία;

Η ελληνική βιομηχανία μόδας υστερεί στην εξέλιξη της  τεχνογνωσίας, στην παραγωγή όλων των ειδών μόδας, καθώς και στη διαθεσιμότητα πρώτων υλών και υλικών. Η Ελλάδα θα μπορούσε να παράγει πρώτες ύλες και υλικά μόδας και μάλιστα αρκετά ποιοτικά, στη συνέχεια θα μπορούσε να τα εξάγει. Δυστυχώς όμως, η παραγωγή ελληνικών υλικών είναι αρκετά περιορισμένη. Ως αποτέλεσμα, αναγκαζόμαστε να επιλέγουμε εισαγόμενα προϊόντα, κάτι που ελπίζουμε να αλλάξει σύντομα.

Ποιες χώρες θεωρείτε ότι είναι πολύ ευαισθητοποιημένες αναφορικά με την ηθική μόδα;

Η ηθική μόδα αυτή τη στιγμή λειτουργεί σε χώρες που υπάρχουν προοδευτικές κυβερνήσεις. Σε χώρες όπου έχουν δημιουργήσει ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενθαρρύνοντας βιώσιμες και ηθικές πρακτικές για τις επιχειρήσεις. Οι Σκανδιναβικές χώρες είναι σίγουρα αρκετά ευαισθητοποιημένες. Ακολουθούν η  Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, όπως και το Ηνωμένο Βασίλειο (κυρίως στο Λονδίνο). Τέλος θα αναφέρουμε την Ελβετία και τη Γερμανία (κυρίως στο Βερολίνο).

Τι υφάσματα χρησιμοποιείτε για τις δημιουργίες σας;

Επιλέγουμε φυσικές ίνες όπως το βαμβάκι και το λινό. Χρησιμοποιούμε tencel και viscose. Επίσης βρίσκουμε vintage υφάσματα και  μικρές παρτίδες υφασμάτων από αποθέματα μεγάλων εταιριών, πάντα στην ποιότητα που αντιπροσωπεύει τη φιλοσοφία μας .

Οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει το brand σας;

Είναι πολύ όμορφα τα σχόλια και τα μηνύματα που δεχόμαστε από τον κόσμο που μας ανακαλύπτει, είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό. Αυτό είναι που μας δίνει έξτρα ενέργεια και κίνητρο να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε με την αισθητική και τις αξίες που εμείς υποστηρίζουμε. Ο κόσμος εκτιμά την ποιότητα που προσφέρει ένα slow fashion brand και το πόση σημασία έχει να είναι κάτι φτιαγμένο στο χέρι, με σωστά υλικά και σε σωστές συνθήκες παραγωγής.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Philocalist (@philocalist.eu)

Ποια είναι τα σχέδια σας στο εγγύς μέλλον; Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να βελτιώσετε ή μια καινούργια ιδέα που θα θέλατε να υλοποιήσετε;

Στόχος μας είναι να βρίσκουμε ολοένα και πιο οικολογικά υφάσματα και μεθόδους παραγωγής ώστε να μειώνουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα, μένοντας έτσι πιστές στη φιλοσοφία και τις αξίες ενός sustainable brand. Αυτό το οποίο ήταν στους στόχους μας, αλλά λόγω της πανδημίας δεν καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε, είναι το να φιλοξενήσουμε στο eshop μας προϊόντα που έχουν φτιάξει οργανώσεις/σύλλογοι γυναικών που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες, δίνοντάς τους έτσι την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε ένα πιο ευρύ κοινό. Το ταξίδι στην Αιθιοπία είναι στα σχέδιά μας για τον λόγο αυτό.