Cirkel σημαίνει κύκλος στα Σουηδικά και η Ράνια Σαμαρά το επέλεξε ως όνομα του δικού της project προκειμένου να τιμήσει τη 10ετή πορεία της στη Σουηδία που της έμαθε πολλά, όπως περιγράφει αναλυτικά και η ίδια αναλυτικά στο site της Cirkel.

Τόσο στο site τους όσο και στο φυσικό τους κατάστημα θα βρεις πάνω από 5000 μοναδικά, επιλεγμένα και πεντακάθαρα ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ρούχα και αξεσουάρ. Επώνυμα αλλά και πιο οικονομικά, vintage αλλά και σύγχρονα υπάρχει κάτι ιδιαίτερο για όλους. Και φυσικά επιλεγμένα βιβλία (κυρίως μυθιστορήματα) σε πολύ καλή κατάσταση και φανταστικές τιμές.

Το ιδιαίτερο στοιχείο της επιχείρησης είναι ότι όλα τα είδη του μαγαζιού προέρχονται από ιδιώτες στη Θεσσαλονίκη οι οποίοι ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία για να τα παραδώσουν και λαμβάνουν μερίδιο επί της τιμής πώλησης όταν το είδος τους βρει ένα νέο σπίτι! Μεγάλο μέρος των ρούχων και των βιβλίων που διαχειρίζεται η Cirkel προωθούνται ως δωρεά σε ΜΚΟ της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής και κάποια επαναχρησιμοποιούνται ως χειροποίητοι σελιδοδείκτες, scrunchie και πολλά ακόμα!

Όπως μου εξηγεί η Ράνια “Αυτό φυσικά σημαίνει έξτρα κόστος για εμάς κατά τη διαλογή, θα μπορούσαμε να λέμε στον κόσμο να μας φέρνει μόνο πολύ εξειδικευμένα κομμάτια και τα άλλα να τα απορρίπτουμε απευθείας, όμως θέλαμε να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία, μια κοινότητα όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. “

Το motto της Cirkel είναι: always unique και όπως φαίνεται έχει διπλό μήνυμα. “Πρώτα χαρακτηρίζει το ίδιο το αντικείμενο που σαν και αυτό είναι δύσκολο να βρεις άλλο οπότε αυτό το καθιστά άμεσα μοναδικό. Επίσης η ιστορία και η πορεία του για να φτάσει σε εμάς είναι μοναδική καθώς έχει έρθει από διάφορα σπίτια, ανθρώπους κάθε ηλικίας κλπ. Το always unique όμως χαρακτηρίζει και αυτόν που το αγοράζει και το χρησιμοποιεί. Θέλουμε να τον κάνουμε να νιώσει ξεχωριστός, όμορφος, ιδιαίτερος και να μπορεί να εκφράσει την προσωπικότητα του μέσα από το στυλ του.” λέει η Ράνια.

Η σκέψη μου πηγαίνει σε όλα εμάς που δεν αποχωριζόμαστε εύκολα αγαπημένα κομμάτια μας ενώ δεν τα φοράμε ποτέ και τα στοιβάζουμε σε μία ντουλάπα. “Είναι μέχρι να κάνεις την αρχή.” μού λέει η ιδιοκτήτρια του Cirkel. “Το να νιώθεις ότι τα κομμάτια σου κάποιος όντως τα χαίρεται και τα φοράει και ότι πιάνουν τόπο είναι ένα πρώτο κίνητρο. Μετά βλέπεις τον χώρο σου να αδειάζει και να γίνεται πιο διαχειρίσιμος στην οργάνωση και την καθαριότητα. Μετά αρχίζεις να αγοράζεις και πιο ενσυνείδητα κομμάτια που όντως θα τα φορέσεις και θα τα χαρείς. Είναι σταδιακή διαδικασία δεν χρειάζεται να πας από το 0 στο 100 αλλά αξίζει σίγουρα την προσπάθεια και θα σε ανταμείψει ψυχολογικά.”

Αναρωτιέμαι πως είναι να διαχειρίζεσαι τόσα πολλά είδη τόσο στο e-shop όσο και στο φυσικό κατάστημα όπου κάποιος μπορεί να δει όλα τα είδη τα οποία βρίσκονται στο site απλά δείχνοντας τον κωδικό προϊόντος. “Είναι απαιτητική η δουλειά διαλογής, και οργάνωσης ειδικά για μια μικρή ομάδα 5 ατόμων όπως η δική μας, αλλά οργανώσαμε εξ αρχής μια πλατφόρμα φτιαγμένη πάνω στις ανάγκες μας που να μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε μεγάλο όγκο ειδών με προσοχή και διαφάνεια προς τον πελάτη (πωλητή). Κάθε κομμάτι προσπαθούμε να είναι σε άριστη κατάσταση και να παρουσιάζεται με αγάπη ασχέτως της τιμής πώλησης του ώστε να το επιλέξει ο μελλοντικός του ιδιοκτήτης.” μού απαντά η Ράνια.

Τι αγοράζουν περισσότερο; Πώς είναι το ελληνικό κοινό; “Το ελληνικό κοινό είναι πολύ πιο θερμό από όσο πίστευα (και ήλπιζα). Τους άρεσε η ιδέα εξ αρχής και είναι πολύ ικανοποιημένοι που τα πράγματά τους πιάνουν τόπο. Στη Θεσσαλονίκη αυτό είναι κάτι ανήκουστο σαν πρόταση και ο κόσμος το αγάπησε. Επίσης ο τρόπος που παρουσιάζουμε τα είδη τόσο στο site όσο και στο μαγαζί, το γεγονός ότι είναι διαλεγμένα, ιδιαίτερα, πεντακάθαρα  και σε εξαιρετικές τιμές δημιουργεί πολύ θετικές αντιδράσεις σε άτομα κάθε ηλικίας από εφήβους έως και μεγάλες κυρίες (η μεγαλύτερη μας πελάτισσα είναι σχεδόν 90 και επιλέγει πάντα τα πιο εκκεντρικά κομμάτια!). Άτομα που δεν πίστευαν ποτέ ότι θα αγοράσουν second hand, το βλέπουν σαν μπουτίκ και παίρνουν ακόμα και για δώρο. Δεν μπορώ να πω ακριβώς τι αγοράζουν περισσότερο γιατί ο καθένας έχει άλλο στυλ, όμως σίγουρα τα επώνυμα κομμάτια (ειδικά τσάντες) αλλά και τα vintage αρέσουν πολύ!”

Ποια είναι η διαδικασία για τον ιδιώτη που θέλει να πουλήσει κάποια αντικείμενα; “Αρχικά αυτή η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο εντός Θεσσαλονίκης γιατί η έδρα μας είναι εδώ και η ομάδα μας ακόμα μικρή. Εδώ περιγράφουμε αναλυτικά τα βήματα που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει αλλά και τα κριτήρια μας.”

Όνειρο της Ράνιας είναι σταδιακά να μπορέσει μαζί με την ομάδα της να διαχειριστούν και άλλες κατηγορίες ειδών, να συνεργαστούν με πολλούς και διάφορους φορείς στην εκπαίδευση γύρω από τη βιωσιμότητα στη μόδα και το αντίκτυπο της τόσο στην κοινωνία όσο και το περιβάλλον και γενικότερα να διευρύνουν αυτή την όμορφη κοινότητα ανθρώπων που έχουν φτιάξει και ήδη αριθμεί σχεδόν 2.000 άτομα.

Τη ρωτάω τι θα ήθελε να ξέρουμε για τη Cirkel και δεν είχε μέχρι σήμερα την ευκαιρία να το μοιραστεί. “Ότι είμαι ανοιχτή σε προτάσεις για συνεργασίες κάθε είδους με ιδιώτες, οργανώσεις ή επιχειρήσεις που μοιράζονται το ίδιο όραμα με μας. Μόνος σου δεν μπορείς να καταφέρεις πολλά και όπως λέμε στη Cirkel ‘ ο κύκλος δεν κλείνει χωρίς συνεργασία’, Οπότε αν κάποιος διαβάσει για εμάς και έχει κάποια ιδέα θα χαρούμε πολύ να μας στείλει μήνυμα!”

Ανακάλυψε περισσότερα: cirkel.gr | @letscirkel | facebook.com/letscirkel