Έχεις αναρωτηθεί ποτέ, πόσες φορές έχεις πέσει στη παγίδα των τάσεων που επιτάσσει η μόδα που με τη σειρά της οδηγεί στην υπερκατανάλωση;
Είδες ένα trend, ο τρόπος που στο παρουσίασαν σε έπεισε να το αγοράσεις και μπορεί στην αρχή να σου άρεσε, τελικά κατέληξε στη ντουλάπα σου μαζί με άλλα που δεν έχεις χρησιμοποιήσεις πάνω από μία φορά, ίσως και καθόλου. Όλο αυτό δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο που κατέληγε με εσένα μπροστά από μία ντουλάπα γεμάτη ρούχα αλλά να μην βρίσκεις τίποτα να φορέσεις.
Στο TikTok κάνοντας scroll μπορεί να έχεις πετύχει βίντεο που οι δημιουργοί παρουσιάζονται να δείχνουν τη ντουλάπα τους μέχρι και τους πάγκους της κουζίνας τους με τους ίδιους να υπερηφανεύονται για το πόσο λίγα πράγματα έχουν στην κατοχή τους.
Αυτή είναι η ανερχόμενη τάση «υποκατανάλωσης», «Underconsumption Core». Η τάση αυτή έρχεται σε κόντρα με το μέσω που προβάλλεται. Το TikTok και γενικότερα τα social media αποτελούν σημαντικό και βασικό πυρήνα της βιομηχανίας του marketing. Έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν και να προωθούν προϊόντα (ή και υπηρεσίες) με μοναδικούς τρόπους που με τη βοήθεια του αλγόριθμου αυτά που σου παρουσιάζονται έχουν προσαρμοστεί στις προτιμήσεις σου.
Συμβάλλουν σε καθοριστικό βαθμό στην προώθηση μίας (υπέρ)καταναλωτικής κουλτούρας. Οι δημιουργοί σου προωθούν τα προϊόντα με τρόπο τέτοιον που σε πείθουν ότι τα χρειάζεσαι, ενώ ταυτόχρονα σου δημιουργείται ο ¨φόβος¨ πως αν δεν το αποκτήσεις θα χάσεις και στην προκειμένη περίπτωση θα είσαι εκτός μόδας. Με τον τρόπο αυτό καταλήγεις να κάνεις αγορές που δεν χρειάζεσαι ή δεν σου ταιριάζουν τελικά απλά για να μην νιώσεις ότι δεν αποδέχεσαι και δεν συμμετέχεις στην εκάστοτε τάση.
Εκμεταλλεύσου το «Underconsumption Core» προς όφελός σου, καθώς η συγκεκριμένη τάση θα σε βοηθήσει όχι μόνο να εξοικονομήσεις χρήματα αλλά να χτίσεις μία ντουλάπα με items που πραγματικά σε εκφράζουν, τα φοράς συχνά, συνδυάζονται με πολλούς τρόπους και τελικά να καταλήξεις να βρεις ποιο είναι το στιλ σου.
Τι είναι η τάση του «Underconsumption Core»
Αυτή η θεωρία της υποκατανάλωσης εφαρμόζεται κυρίως σε θέματα που αφορούν την οικονομία αλλά τώρα ήρθε η ώρα να εφαρμοστεί και στην κατανάλωση των ρούχων. Πρόκειται ουσιαστικά για μείωση κυρίως της υπερκατανάλωσης και συμβάλει στην απόκτηση βασικών, διαχρονικών κομματιών. Επένδυσε σε κομμάτια κλασσικά, ποιοτικά που όσα χρόνια κι αν περάσουν θα μπορείς ακόμα να τα φοράς.
Με το «Underconsumption Core» εκτός ότι μειώνεις σε σημαντικό βαθμό την υπερκατανάλωση, στοχεύει στη βιωσιμότητα των ρούχων μέσα από βιώσιμα υλικά και εταιρείες που παράγουν χρησιμοποιώντας ηθικά μέσα ή second hands καταστήματα αν δεν μπορείς και δεν θες να διαθέσεις πολλά χρήματα έτσι αποκτάς ποιοτικά προϊόντα που μπορούν να αντέξουν στο χρόνο και ενισχύεις την ευελιξία και τη λειτουργικότητα των outfits σου.
Πως θα πετύχεις το «Underconsumption Core»
Ρύθμισε τα χρήματα που θα ξοδεύεις μηνιαίως σε ρούχα
Δημιουργώντας και τηρώντας έναν προϋπολογισμό δημιουργείς μία γκαρνταρόμπα που πραγματικά θέλεις και σ’ αρέσει. Θα αγοράσεις κομμάτια που χρειάζεσαι, αγαπάς και σου ταιριάζουν στην αισθητική σου και με τον τρόπο αυτόν δεν θα γεμίσεις την ντουλάπα σου με ρούχα που δεν πρόκειται να φορέσεις παραπάνω από μία φορά ή και ποτέ.
Επένδυσε σε κομμάτια που αγαπάς.
Η συμβουλή που πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου, όταν είσαι έτοιμη να αγοράσεις κάτι. Όταν πρόκειται για κάτι που έχεις αγαπήσει, θα το φορέσεις, θα το στηρίξεις αλλά θα το αναδείξεις κιόλας κι ας είναι το πιο ιδιαίτερο και περίεργο κομμάτι που κυκλοφορεί στον κόσμο της μόδας.
Η διαχρονικότητα είναι λέξη κλειδί
Κομμάτια που δεν θα φύγουν ποτέ από τη μόδα όσα χρόνια και αν περάσουν και ταυτόχρονα είναι και ευέλικτα, να μπορούν να συνδυαστούν με πολλούς τρόπους και δημιουργικότητα, είναι το κλειδί για το «Underconsumption Core». Να χτίσεις δηλαδή μια Capsule Wardrope που θα σου καλύψει όλες τις ανάγκες στο στιλιστικό κομμάτι. Ποια είναι μερικά από αυτά τα κομμάτια; Ένα λευκό πουκάμισο, μία καμπαρντίνα, ένα μαύρο φόρεμα, ένα καλό παλτό, jeans και άλλα πολλά.
Δημιουργία λίστας
Δημιούργησε μία λίστα από όσα θέλεις να αγοράσεις και όσα χρειάζεσαι ή σου λείπουν. Θα σε βοηθήσει στο να μην ξεφύγεις όταν βρεθείς στα μαγαζιά αλλά και στο να μην σπαταλήσεις πολλά χρήματα σε αχρείαστα κομμάτια.
Πρόσεχε τη φροντίδα των ρούχων σου και κάνε επιδιορθώσεις
Ένα τζιν σου έχει ξεφτήσει στο τελείωμά του, τι κάνεις; Θα αγοράσεις καινούργιο, αυτή θα ήταν η απάντησή σου. Αντί να το αντικαταστήσεις, ενίσχυσε τη βιωσιμότητα και επιδιόρθωσέ το. Αν δεν θες να φτάσεις στο σημείο της επιδιόρθωσης μάθε πως πρέπει να φροντίζεις τα ρούχα σου, πως να τα αποθηκεύεις, πως να τα πλένεις, ώστε να ¨αντέξουν¨ περισσότερο στο χρόνο
Ενοικίαση ρούχων
Η ενοικίαση ρούχων δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ελλάδα όπως είναι σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ίσως είναι και έξω από τη νοοτροπία μας. Υπάρχουν διάφορα sites του εξωτερικού που μπορείς να μπεις να επιλέξεις κομμάτια από αγαπημένα σου brands. Πραγματοποιείς την παραγγελία σου κανονικά όπως θα έκανες σε οποιοδήποτε άλλο site, πληρώνεις το προϊόν που διάλεξες και έχεις προκαθορισμένο χρονικό περιθώριο για να το επιστρέψεις, το οποίο θα το έχεις κανονίσει με το ηλεκτρονικό κατάστημα. Πρέπει να διατηρείς σε καλή κατάσταση και καθαρά τα κομμάτια που έχεις νοικιάσει και η αλήθεια είναι ότι οι τιμές είναι και πολύ χαμηλές για designer κομμάτια. Και φυσικά κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει δικούς του κανόνες που χρειάζεται να τηρηθούν. Αν θα σε ενδιέφερε κάτι τέτοιο αυτοί είναι κάποιοι ιστότοποι του εξωτερικού για να ρίξεις μία ματιά, By Rotation, Nuuly,MyWardrobe, φυσικά με την κατάλληλη έρευνα μπορείς να βρεις πάρα πολλά rental sites.