Οι περισσότεροι άνθρωποι, ή έστω όσοι ασχολούνται έστω και λίγο με το skincare, θέλουν προϊόντα ομορφιάς που κάνουν το δέρμα τους να μοιάζει σαν να έχει κερδίσει το λαχείο. Χωρίς, φυσικά, να ξοδεύουν για την περιποίηση της επιδερμίδας τους, αδιανόητα ποσά.
Κι όμως, το κόστος της ρουτίνας περιποίησης της επιδερμίδας, έχει πάρει διαστάσεις ποσών με πολλά μηδενικά τον τελευταίο καιρό. Αυτό που πραγματικά μου κάνει εντύπωση είναι το πόσο εύκολα συγκεντρώνουν αυτά τα ιλιγγιώδη ποσά για καθαριστικά, ορούς προσώπου, ορούς για την αντιμετώπιση διαφορετικών προβλημάτων του δέρματος, κρέμα ματιών, κρέμα ημέρας και κρέμα νύχτας.
Η περιποίηση της επιδερμίδας “υψηλής ραπτικής” – ή αλλιώς οι οροί και οι κρέμες που κοστίζουν τριψήφιο αριθμό – γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τελευταία και δεν είναι πια μόνο προνόμιο των αγοραστών του Harrods που ξοδεύουν πολλά χρήματα. Αυτά τα προϊόντα είναι άμεσα διαθέσιμα στα Sephora, όπου παραδείγματος χάρη, η L’Intégral Anti-Age Fresh Gel Cream της Sisley είναι ένα από τα best seller του καταστήματος. Και μπορείς εξίσου εύκολα να βρεις ένα δοχείο La Crème της Clé de Peau αξίας 520 λιρών δίπλα σε μια ενυδατική κρέμα CeraVe αξίας 6 λιρών στο Cult Beauty.
Τι μας ωθεί λοιπόν να αγοράζουμε αυτά τα ακριβά προϊόντα περιποίησης;
Αντί να βλέπουμε μια τριψήφια τιμή ως απαγορευτικά ακριβή, τα στοιχεία της Digital Luxury Group δείχνουν ότι το ενδιαφέρον για την πολυτελή περιποίηση της επιδερμίδας έχει αυξηθεί κατά 57% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Τι έχει αλλάξει λοιπόν;
Με λίγα λόγια, η συμπεριφορά των καταναλωτών – με τους αγοραστές ομορφιάς να χωρίζονται σήμερα σε δύο στρατόπεδα: τους πολυδάπανους και τους φιλόδοξους αγοραστές.
“Για τους εύπορους καταναλωτές, τα προϊόντα ομορφιάς συχνά θεωρούνται μέρος ενός ευρύτερου τρόπου ζωής, όπου η αυτοφροντίδα είναι συνυφασμένη με την πολυτέλεια”, λέει η Nateisha Scott από τη Vogue Business.
Οι φιλόδοξοι αγοραστές, από την άλλη πλευρά, μπορεί να μην έχουν τα μέσα για μεγάλα είδη πολυτελείας, όπως τσάντες σχεδιαστών, αλλά εξακολουθούν να θέλουν μια γεύση από τον πολυτελή τρόπο ζωής, σημειώνει η ίδια. “Είναι το “φαινόμενο του κραγιόν” στα καλύτερά του. Τα προϊόντα ομορφιάς, ιδίως η περιποίηση της επιδερμίδας και τα καλλυντικά, προσφέρουν έναν σχετικά προσιτό τρόπο να ασχοληθεί κανείς με τα brands κύρους”.
Είναι πραγματικά καλύτερη η ακριβότερη περιποίηση της επιδερμίδας;
Όλα αυτά μας αφήνουν με ένα ερώτημα: Είναι πραγματικά καλύτερη η ακριβότερη περιποίηση της επιδερμίδας; Εξαρτάται από το ποιον ρωτάς. Τα κορυφαία συστατικά στην αναζήτηση της Google παραμένουν η ρετινόλη, η νιασιναμίδη, το υαλουρονικό οξύ και η βιταμίνη C – συστατικά που μπορείς εύκολα να βρεις σε μια σειρά προϊόντων με χαμηλές έως μεσαίες τιμές.
Και, φυσικά, επειδή ένα προϊόν περιποίησης είναι ακριβότερο, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι καλύτερο ή πιο αποτελεσματικό, λέει η Céline Talabaza, Διευθύνων Σύμβουλος της Noble Panacea. “Η χημεία της φόρμουλας πρέπει να είναι καλή και να αποτελεί την απόδειξη”, προσθέτει.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η επιστημονική μαγεία, τα συστατικά, η Ε&Α και – σε ορισμένες περιπτώσεις – οι ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις παραγωγής, δεν είναι φθηνά. “Η Noble Panacea έχει υψηλές τιμές επειδή διαθέτει τεχνολογία που είναι εντελώς μοναδική και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας”, συνεχίζει η Céline. “Για ένα τόσο μικρό brand, έχουμε το δικό μας εργαστήριο, επειδή είναι τόσο εξελιγμένο και μόνο οι επιστήμονές μας είναι σε θέση να το δημιουργήσουν”.
Η Hannah Grimes, αγοράστρια στο Cult Beauty, τονίζει επίσης ότι η Cult Beauty δεν εισάγει στο χαρτοφυλάκιό της brands μόνο επειδή φέρουν ένα πολυτελές σήμα. “Πολλά από τα πολυτελή brands περιποίησης δέρματος που εισάγουμε τώρα, όπως η πρόσφατα λανσαρισμένη LYMA, ξεχωρίζουν για την κορυφαία τεχνολογία τους στην αγορά και την πρωτοποριακή έρευνα”, λέει.
Είναι μια καλή συμβουλή και για τους καταναλωτές ομορφιάς. Υπάρχουν πολλά άτομα που είναι προσκολλημένα στην περιποίηση της επιδερμίδας που ξεπερνάει το όριο του να μυρίζει απλώς ωραία ή να αισθάνεται άνετα, είτε πρόκειται για έναν ήρωα της αγοράς είτε για μια πιο ακριβή επιλογή.
Τελικά, όμως, η περιποίηση της επιδερμίδας δεν είναι ποτέ μόνο σκληρή επιστήμη. Πρέπει να υπάρχει και μια συναισθηματική σύνδεση. Όπως επισημαίνει η Hannah: “για τον καταναλωτή της πολυτέλειας, η περιποίηση της επιδερμίδας είναι κάτι περισσότερο από μια καθημερινή συνήθεια. Είναι ένα πάθος και μια μορφή αυτοέκφρασης, μια τελετουργία και μια επένδυση στον εαυτό τ@”.