Την 31η Οκτωβρίου γιορτάσαμε το Halloween, αλλά εκτός από αυτό, ήταν και η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Με την ευκαιρία αυτή, η Klarna, η ευέλικτη πλατφόρμα πληρωμών, παρουσίασε την έκθεση για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, μια ανάλυση που αποκαλύπτει πώς συνηθίζουν να κάνουν αποταμίευση οι άνθρωποι ανάλογα με την ηλικία και τη γενιά τους. Και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.
Η Gen Z αποταμιεύει περισσότερο
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση, τον πληθωρισμό και το σύνηθες στερεότυπο της Gen Z και των Millennials ως πολυδάπανων με φτωχές δεξιότητες διαχείρισης χρημάτων, φαίνεται ότι είναι οι ίδιοι που αποταμιεύουν χρήματα κάθε μήνα. Ενώ το 44% καταφέρνει να βάζει στην άκρη κάποια χρήματα κάθε 30 ημέρες, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 59% μεταξύ των νέων.
https://www.tiktok.com/@minimalistic_budget/video/7299173948967767302?referer_url=www.nssgclub.com%2Fen%2Flifestyle%2F38659%2Fhow-to-save-money-gen-z-money&refer=embed&embed_source=121374463%2C121468991%2C121439635%2C121433650%2C121404358%2C121477481%2C121351166%2C121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_blank&referer_video_id=7299173948967767302Για τι αποταμιεύει η Gen Z και οι Millennials;
Η αποταμίευση είναι μια κοινή πρακτική, γενικά. Ωστόσο, οι λόγοι αποταμίευσης διαφέρουν ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Η Gen Z, για παράδειγμα, βάζει στην άκρη χρήματα για τα ψώνια της Black Friday ή των Χριστουγέννων (25%), ενώ οι Millennials αποταμιεύουν για έκτακτες ανάγκες (26%). Η Gen X εστιάζει στη συνταξιοδότηση (39%) και οι Boomers τείνουν να μοιράζονται τις αποταμιεύσεις τους με έναν σύντροφο (22%). Διαφορές προκύπτουν επίσης και στο στυλ οικονομικής διαχείρισης: Η Gen Z βασίζεται σε συμβουλές από το TikTok (43%) και το YouTube (49%), αν και η συνέπεια αποτελεί ζήτημα, με το 50% να παραδέχεται ότι δυσκολεύεται να τηρήσει τις στρατηγικές που ανακαλύπτει σε αυτές τις πλατφόρμες.
https://www.tiktok.com/@sweetfrugallife/video/7189273514271231278?referer_url=www.nssgclub.com%2Fen%2Flifestyle%2F38659%2Fhow-to-save-money-gen-z-money&refer=embed&embed_source=121374463%2C121468991%2C121439635%2C121433650%2C121404358%2C121477481%2C121351166%2C121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_blank&referer_video_id=7189273514271231278Η προοπτική της Tia Taylor
Η δημιουργός περιεχομένου, επιχειρηματίας και ειδικός στην προσωπική οικονομική ανάπτυξη Tia Taylor σχολίασε το θέμα: “Το να ξεκινήσεις είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Στην αρχή μπορεί να φαίνεται περίπλοκο, αλλά πρέπει απλώς να το κάνεις βήμα προς βήμα. Εσύ ελέγχεις το οικονομικό σου πεπρωμένο – τώρα είναι η ώρα να αναλάβεις την ευθύνη. Με συνέπεια, ακόμη και τα μικρά βήματα μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο, δημιουργώντας συνήθειες που βοηθούν στην αντιμετώπιση προκλήσεων όπως ο πληθωρισμός και οδηγούν σε πιο προσεκτικές επιλογές δαπανών. Η ανοιχτή συζήτηση για τα οικονομικά μπορεί να απαλύνει τις αβεβαιότητες και να διευκολύνει τη δημιουργία μιας σταθερής οικονομικής βάσης”.
https://www.tiktok.com/@misstiataylor_/video/7350727370048916768?referer_url=www.nssgclub.com%2Fen%2Flifestyle%2F38659%2Fhow-to-save-money-gen-z-money&refer=embed&embed_source=121374463%2C121468991%2C121439635%2C121433650%2C121404358%2C121477481%2C121351166%2C121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_blank&referer_video_id=7350727370048916768Η σημασία της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης
Δυστυχώς, η συζήτηση για τα χρήματα και την αποταμίευση, παραμένει μια πρόκληση. Σύμφωνα με την έκθεση, το 26% των ανθρώπων δεν συζητούν τα προσωπικά τους οικονομικά με κανέναν. Το 51% θεωρεί ότι η προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι απαραίτητη για την προστασία των προσωπικών τους πληροφοριών και το 41% πιστεύει ότι η διαχείριση των οικονομικών είναι πολύ προσωπικό θέμα.
Ωστόσο, το άνοιγμα για αυτά τα θέματα μπορεί να κάνει τη διαφορά: Το 48% πιστεύει ότι η συζήτηση των οικονομικών με φίλους ή συγγενείς μπορεί να προσφέρει νέες προοπτικές και να βελτιώσει τη διαχείριση των οικονομικών τους. Η εκπαίδευση παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στην υπέρβαση αυτών των ταμπού. Ένα σημαντικό 98% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η οικονομική εκπαίδευση πρέπει να ξεκινά από την παιδική ηλικία, με τους γονείς και τα σχολεία να θεωρούνται βασικοί παράγοντες στη διδασκαλία στους νέους τη σημασία της αποταμίευσης και την ανάπτυξη εμπιστοσύνης στη διαχείριση των οικονομικών τους.