Η εκπαίδευση της Αγγελικής αποτελεί έναν συνδυασμό μεταξύ Διοίκησης Επιχειρήσεων, Ανθρώπινου Δυναμικού και Δημοσίων Σχέσεων. Αποφοίτησε από το Deree College με BSc στην Επιχειρηματικότητα, από το London School of Economics (LSE) με MSc σε Human Resources and Organisations. Πριν επιχειρήσει με το δικό της ultra cool PR Agency, Ginger Cοmmunications, εργάστηκε σε πολυεθνικές εταιρείες και ως Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ANT1 TV.

Ως γυναίκα leader σε έναν τόσο δυναμικό χώρο όπως το PR, ποια είναι η δική σου προσέγγιση στη διοίκηση; Πώς καλλιεργείς μια κουλτούρα που ενδυναμώνει τις γυναίκες;

Η δική μου προσέγγιση στη διοίκηση έχει τις ρίζες της στην ενσυναίσθηση, την ανοιχτή επικοινωνία και τη γνήσια φροντίδα για την ομάδα μου. Πιστεύω ότι η πραγματική ηγεσία δεν κρύβεται πίσω από τίτλους και εξουσία, αλλά αναδεικνύεται όταν προσφέρεις έδαφος για να ανθίσουν οι άλλοι. Στη Ginger Communications, επιδιώκω να δημιουργώ ένα περιβάλλον όπου κάθε γυναίκα και κάθε μέλος της ομάδας μου αισθάνεται ασφαλής να εκφραστεί, να πάρει πρωτοβουλίες και να αναδείξει το ταλέντο του.

Η ενδυνάμωση δεν είναι απλώς ένα τσιτάτο για εμάς—είναι στάση ζωής. Θέλω οι γυναίκες στην ομάδα μου να νιώθουν ότι μπορούν να είναι αυθεντικές, να κάνουν λάθη χωρίς φόβο και να εξελίσσονται καθημερινά. Είναι πολύ σημαντικό να καταρρίπτουμε μαζί τους μύθους που συχνά συνοδεύουν τις γυναίκες στον επαγγελματικό χώρο, όπως το ότι πρέπει να είναι πάντα «τέλειες» ή να μην δείχνουν τα συναισθήματά τους. Εγώ η ίδια προσπαθώ να είμαι ένα ζωντανό παράδειγμα, να δείχνω τις αδυναμίες μου και να ενθαρρύνω τον διάλογο. Για μένα, η ηγεσία δεν είναι να δείχνεις τον δρόμο από μακριά, αλλά να περπατάς πλάι-πλάι με την ομάδα σου.

Πώς μπορεί το σωστό storytelling να αλλάξει την εικόνα της γυναίκας στα media και στις επιχειρήσεις;

Το storytelling έχει τη δύναμη να αλλάζει αντιλήψεις, να γεννά συναισθήματα και να δημιουργεί αλλαγή. Όταν λέμε ιστορίες που φωτίζουν τη δύναμη, την ανθεκτικότητα και τη μοναδικότητα των γυναικών, ανοίγουμε δρόμους για περισσότερες φωνές να ακουστούν. Μέσα από τη δουλειά μου, έχω δει πώς μια αληθινή ιστορία μπορεί να συγκινήσει, να εμπνεύσει και να κινητοποιήσει.

Συχνά λέω ότι το PR δεν είναι απλώς να προβάλλεις brands και προϊόντα, αλλά να δημιουργείς αφηγήσεις που συνδέουν. Όταν μιλάμε για τις γυναίκες, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε τα κλισέ και να εστιάζουμε στην πολυπλοκότητα των εμπειριών τους. Κάθε γυναίκα έχει τη δική της ιστορία, και αυτή η ιστορία αξίζει να ειπωθεί με αυθεντικότητα και σεβασμό. Μέσα από τις καμπάνιες μας, προσπαθώ να αναδεικνύω όχι μόνο την επιτυχία αλλά και τις προκλήσεις που συχνά κρύβονται πίσω από αυτήν.

Στον χώρο της επικοινωνίας, η διαχείριση κρίσεων είναι καθοριστική. Πιστεύεις ότι οι γυναίκες έχουν διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τους άνδρες στον χειρισμό δύσκολων καταστάσεων;

Οι γυναίκες συχνά προσεγγίζουν τις κρίσεις με έναν πιο ολιστικό τρόπο. Φέρνουν στο τραπέζι την ενσυναίσθηση, την υπομονή και την ικανότητα να ακούνε ουσιαστικά πριν αντιδράσουν. Πιστεύω ότι αυτή η προσέγγιση μπορεί να κάνει θαύματα όταν οι καταστάσεις είναι τεταμένες, καθώς βοηθά να αποφορτιστεί το κλίμα και να βρεθούν λύσεις που λαμβάνουν υπόψη όλες τις πλευρές.

Στην προσωπική μου εμπειρία, έχω δει πώς η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να κάνει τη διαφορά, ιδίως όταν χρειάζεται να διαχειριστείς δύσκολες συνομιλίες ή να αποκαταστήσεις εμπιστοσύνη. Σίγουρα, κάθε άνθρωπος έχει το δικό του στυλ, αλλά δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω τη διακριτική ικανότητα που φέρνουν οι γυναίκες στη διαχείριση κρίσεων.

Πόσο σημαντική είναι η γυναικεία αλληλεγγύη στον επιχειρηματικό κόσμο; Βλέπεις βελτίωση τα τελευταία χρόνια ή έχουμε ακόμα δρόμο;

Η γυναικεία αλληλεγγύη είναι από τα πιο όμορφα και δυνατά πράγματα που μπορούμε να καλλιεργήσουμε στον επιχειρηματικό κόσμο. Όταν οι γυναίκες υποστηρίζουν η μία την άλλη, δημιουργείται μια αλυσίδα ενέργειας και έμπνευσης που οδηγεί σε σπουδαία αποτελέσματα. Ευτυχώς, βλέπω βελτίωση τα τελευταία χρόνια, με όλο και περισσότερες γυναίκες να μοιράζονται εμπειρίες, να ανοίγουν πόρτες και να δίνουν ευκαιρίες.

Ωστόσο, δεν εφησυχάζω. Έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε, κυρίως όσον αφορά την εξάλειψη των ασυνείδητων προκαταλήψεων και τη δημιουργία πραγματικά ίσων ευκαιριών για όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως background ή εμπειριών.

Η αλλαγή ξεκινά από μικρές, καθημερινές πράξεις ενδυνάμωσης – και κάθε φορά που επιλέγουμε να υποστηρίξουμε μια άλλη γυναίκα, βάζουμε ένα λιθαράκι σε έναν κόσμο πιο δίκαιο και πιο φωτεινό.

Υπάρχει κάποια καμπάνια ή κάποιο project σου που θεωρείς ότι άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούμε τη γυναικεία δύναμη και φωνή;

Αν και δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο project που να επικεντρώνεται αποκλειστικά στη γυναικεία δύναμη, κάθε καμπάνια μας έχει ως στόχο να δημιουργεί χώρο για αυθεντικές φωνές και να αναδεικνύει ιστορίες που εμπνέουν. Το «Μπαζαράκι Μας», για παράδειγμα, έδειξε πώς η συλλογική προσπάθεια μπορεί να δημιουργήσει πραγματικό κοινωνικό αντίκτυπο, ανεξαρτήτως φύλου. Η γυναικεία δύναμη δεν εκφράζεται μόνο μέσα από γυναικείες φωνές, αλλά από τη συνεργασία και την ενότητα όλων μας.

Έχεις νιώσει ποτέ ότι έπρεπε να δουλέψεις διπλά για να αποδείξεις την αξία σου; Πώς ξεπερνάς την αμφισβήτηση;

Ναι, φυσικά. Έχω βρεθεί πολλές φορές σε αίθουσες όπου έπρεπε να κάνω διπλή προσπάθεια για να ακουστώ και να αποδείξω ότι είμαι εκεί όχι τυχαία. Όμως, η αμφισβήτηση ποτέ δεν με πτόησε. Αντίθετα, με έκανε να δουλεύω πιο σκληρά και να βρίσκω δύναμη μέσα μου που δεν ήξερα ότι έχω. Το μεγαλύτερο μάθημα που πήρα είναι ότι η αξία μας δεν μετριέται από τις απόψεις των άλλων, αλλά από το πώς βλέπουμε εμείς οι ίδιες τον εαυτό μας.