«Ένα προϊόν θα πρέπει να προσφέρει λύση σε ένα ξεκάθαρο πρόβλημα και όχι να αναζητά με το ζόρι πρόβλημα για να λύσει». Σκεπτόμενος με αυτόν τον τρόπο ο Φάνης Κουτουβέλης δημιούργησε το 2010 το i-kiosk, ένα λογισμικό οργάνωσης και διαχείρησης για μικρά καταστήματα λιανικής ή όπως το λέει ο ίδιος ένας «ψηφιακός βοηθός για τον σύγχρονο καταστηματάρχη».
Σήμερα ο Φάνης είναι διευθύνων σύμβουλος της Intale, όπως ονόμασε την εταιρεία του, με σκοπό να αναπτύξει και άλλα προϊόντα, εκτός από το i-kiosk, το οποίο εξυπηρετεί εκατοντάδες επιχειρήσεις πανελλαδικά. Επόμενος στόχος το εξωτερικό.
Έχει σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας, το 2012 πήρε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό “I-bank Innovation and Technology”, έχει κάνει δύο δημοσιεύσεις στον “The Economist” και αυτά δεν είναι ούτε τα μισά από όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα.
Στο GloVo.Con θα επιχειρηματολογήσει υπέρ της άποψης ότι οι νέοι, στην εποχή της κρίσης, θα πρέπει να ξεκινούν από την Ελλαδα, κατά τη διάρκεια του debate “Should I stay or should I go?”.
Ερωτήσεις Σταυριάννας Χαραλαμποπούλου (Media Manager At GloVoCon, GloVo – Global Volunteers Platform)
Μπορούν οι εθελοντές να επιφέρουν ουσιαστικές αλλαγές στην Ελλάδα του σήμερα; Θεωρώ ότι ο εθελοντισμός είναι βασικό στοιχείο κουλτούρας και παιδείας ενός πολιτισμού. Οτιδήποτε βασίζεται στη λογική της αυτοβελτίωσης, στη διόρθωση στρεβλώσεων και στη μετάδοση σωστών μηνυμάτων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τι είναι αυτό που εσύ θα προσπαθήσεις να μεταδώσεις στους νέους ανθρώπους μέσω του GloVo.Cοn. Να τολμήσουν, να επιχειρήσουν, να δοκιμάσουν και να πάρουν ρίσκα. Πώς είναι να έχεις τη δική σου επιτυχημένη start-up σε τόσο μικρή ηλικία? Το επιτυχημένη ή όχι είναι ένα θέμα το οποίο εκτός από τους ισολογισμούς και τα revenue είναι και υποκειμενικό καθαρά. Και έχει να κάνει με τους στόχους που θέτει αυτός που επιχειρεί. Αυτό θα αποτυπωθεί στο μέλλον. Όταν δούμε τον αντίκτυπο που θα έχει δημιουργήσει η εταιρεία μας στους πελάτες της, στη βιομηχανία που απευθυνόμαστε, στους εργαζόμενους που απασχολεί, σε ξένες αγορές που θα δραστηριοποιηθεί κ.ο.κ.. Πάντως αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι οι εμπειρίες που αποκτάς σε όλο αυτό το “ταξίδι” σε διαμορφώνουν. Είναι τέτοια τα ερεθίσματα και οι παραστάσεις που αντιμετωπίζεις που αμφιβάλλω να θα μπορούσε κανείς να ζήσει τα ίδια ακολουθώντας είτε ακαδημαϊκό μονοπάτι είτε δρόμο καριέρας. Από ποιο σημείο πιστεύεις ότι πρέπει να ξεκινήσει κανείς για να μετατρέψει μια ιδέα του σε ζωντανή επιχείρηση; Έρευνα. Το validation της ιδέας είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για να ξεκινήσει κάποιος. Δεν έχει νόημα να χάνει μία ομάδα το χρόνο της αναπτύσσοντας ένα ιδανικό προϊόν αν δεν έχει διαπιστώσει πρώτα ότι αυτό που φτιάχνει έχει όντως αξία για κάποιους. GloVo.Con Info: