Αρκετά συχνά είτε λόγω των νέων συλλογών που παρουσιάζει η μόδα, είτε λόγω απλής διάθεσης για έναν αέρα ανανέωσης, είτε για εκκαθάριση από τα περιττά, όλοι μας αναζητούμε κάτι νέο, να υιοθετήσουμε. Με προδιαγραφές που υπόσχονται να καλύψουν απαιτητικές μελλοντικές ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στο παρόν, το μόνο που παρεμβάλλεται ανάμεσα στην απόκτηση των “υποσχόμενων” νέων προϊόντων, είναι η επιλογή μας. Έχουμε άραγε αναρωτηθεί, τι είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία σε κάθε μας αγορά σε ένα παλιό ή νέο brand; Ποιο είναι το πραγματικό “κόστος” κάθε προϊόντος που ανά περιόδους επιλέγουμε για την ικανοποίηση των αναγκών μας, και γιατί αυτό έχει τόσο μικρές ή μεγάλες παρεκκλίσεις από τα αντίστοιχα των οικείων μας;
Η επιλογή είναι το ακριβότερο νόμισμα που ο καθένας από εμάς, μπορεί να αποδείξει την προτίμηση, την αναγνώριση και την ταύτιση του με τη φιλοσοφία πάνω στην οποία γεννιέται και στη συνέχεια κατασκευάζεται το επιλεγμένο προϊόν. Ανεξάρτητα από το χρηματικό αντίτιμο που απαιτείται για την απόκτηση του, μια επιλογή καλείται να είναι περισσότερο αδιαπραγμάτευτη και ασυμβίβαστη, από το φάσμα των οικονομικών της δυνατοτήτων. Κάθε νέα τάση που γεννιέται από τη “μητέρα μόδα”, “μεταφράζεται” σε πολλές διαφορετικές οικονομικές, αισθητικές και χρωματικές εκδοχές, επιτρέποντας έτσι σε κάθε ενδιαφερόμενο “εκπρόσωπο” της, να μπορέσει να την υιοθετήσει.
Αν τώρα διευρύνουμε τον όρο της τάσης που αποπνέεται από τη μόδα, θα παρατηρήσουμε πως πριν η τάση αποκτήσει σχήμα, σιλουέτα και χρώμα, δεν ήταν τίποτε περισσότερο από μια ιδέα. Μια νέα αντίληψη γύρω από την προσέγγιση κάθε θέματος που λόγω των απαιτήσεων ή του κορεσμού καλέστηκε να “εμβαθύνει” και να αποκτήσει μια περισσότερο ολιστική έκδοση. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που τα ρούχα της γκαρνταρόμπας μας και οι αισθητικές μας προτιμήσεις, αναβαθμίζονται διαρκώς χωρίς ωστόσο να αλλάζουν απαραίτητα κατευθυντήρια πλεύση.
Καθώς λοιπόν, κάθε τι που μας εκφράζει δεν είναι απαραίτητο να αλλάζει μέσα από το πέρασμα του χρόνου, η αξία της επιλογής εξακολουθεί να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη αξία, ως προς το που θα την επενδύσουμε. Απέναντι σε ένα φάσμα περιορισμένων ή ευρύτερων επιλογών, ο τρόπος απόφασης και στη συνέχεια η επιλογή θα καθορίζονται όχι πάντα από αυτό που επέλεξαν, αλλά από το λόγο που απέρριψαν όλα τις υπόλοιπες υποψήφιες εκδοχές. Η εκτίμηση, ο υπολογισμός και ο απολογισμός κάθε ενδεχόμενου και οποιασδήποτε απόφασης, καθορίζονται από τη σχέση που ο καθένας από εμάς καλλιεργεί ανάμεσα στην επιλογή και στην απόρριψη.
Η μόδα υπάρχει για να μας παρέχει εκδοχές, απαντήσεις, προτάσεις και προκλήσεις σε κάθε “πρόβλημα” που καλούμαστε να επιλύσουμε. Οι επιλογές μας, οι απορρίψεις και κυρίως ο τρόπος προβληματισμού και διαχείρισης της κάθε κατάστασης, θα αποτελεί πάντα σημείο ένδειξης πως η μόδα πέρα από παγκόσμια είναι και εγχώρια, πέρα από εξωτερική είναι και εσωτερική, πέρα από κοινή είναι και προσωπική. Μας αφορά όλους γιατί αν το έξω και το έσω είναι τελικά αλληλένδετα, σημασία δεν θα ¨έπρεπε” να έχει το πως και το γιατί, αλλά η ανακάλυψη μιας αξίας που διαχρονικά να πολλαπλασιάζει την ισχύ της αντί να την χάνει….της προσωπικής μας.