“Εξεταστική είναι, θα περάσει”, είπε στον εαυτό του το κοριτσάκι που γράφει αυτό το άρθρο λίγες μέρες πριν τη μεγάλη έναρξη της εξεταστικής. Ανάμεσα σε στοίβες βιβλίων, μεταφράσεων και χαρτομάντηλων. Κάπου εδώ θα μπορούσα να ρίξω το φταίξιμο της αρρώστιας στο διάβασμα και γενικότερα, στην περίοδο της εξεταστικής, αλλά δε θα το κάνω. Σκοπός είναι να μην πανικοβληθείς μαζί μου κι εσύ που το διαβάζεις.
Καλώς ή κακώς, όμως, η εξεταστική είναι σαν μία αρρώστια. Έρχεται εκεί που νομίζεις πως είσαι καλά και ξέγνοιαστος/η, σου χτυπάει το καμπανάκι ότι πρέπει να διαβάσεις, τη βιώνεις σαν να μην πέρασε μια μέρα ή αργά και βασανιστικά και, όταν επιτέλους αποφασίσει ότι έκανε τον κύκλο της, περνάει. Τώρα, το αν αφήνει υπολείμματα χαράς ή λύπης οφείλεται στο ΑΝ διάβασες καθόλου κατά τη διάρκειά της, στο ΠΩΣ διάβασες, ΠΟΥ διάβασες και φυσικά, ΠΟΣΟ διάβασες.
Θα σου απαντούσα πολύ ευχαρίστως σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα, αλλά , επειδή είμαι σίγουρη πως θα αγχωθείς και θα πάψεις να με κάνεις παρέα, το αφήνω όλο πάνω τους. Δεν τους ξέρω(;), αλλά μου φαίνεται πως θα αρχίσω σίγουρα να τους κάνω παρέα:
Δημήτρης, 22, Χημικό: Γενικά οργανώνω το χρόνο μου ένα μήνα πριν, φροντίζω να διαβάζω συγκεντρωμένα, αλλά να κάνω και μικρά διαλείμματα. Όταν πλησιάζουν οι μέρες όμως αγχώνομαι και διαβάζω πιο εντατικά. Προτιμώ να διαβάζω το πρωί.
Διαμάντω, 22, Παιδαγωγικό προσχολικής εκπαίδευσης: Είναι σίγουρο πως έχεις ακούσει κάποιους να λένε πάω “βιβλιοθήκη” για διάβασμα… η αλήθεια είναι ότι αν και είμαι υπέρμαχος του ομαδικού διαβάσματος τον τελευταίο χρόνο κατάλαβα πως τελικά δεν με βοηθά και πολύ… άρα? Μαζεύω, λοιπόν, όλες τις σημειώσεις και τα βιβλία που χρειάζομαι, παίρνω το αγαπημένο μου ρόφημα, βάζω την αγαπημένη μου μουσική και βυθίζομαι στο κρεβάτι μου με τα πολλά μαξιλάρια… και κάπως έτσι το διάβασμα μου είναι ευχάριστο και πολύ πιο αποτελεσματικό.
Χαρά, 22, Οικονομικό: Μετά τις 12 το μεσημέρι συγκεντρώνομαι.… μου αρέσει να αλλάζω θέσεις, δηλαδή μια στο γραφείο, σαλόνι, κρεβάτι, γιατί κουράζομαι εύκολα! Και να παίζει απαραιτήτως η τηλεόραση στο αθόρυβο.
Νικολέτα, 22, Παιδαγωγικό δημοτικής εκπαίδευσης: Λοιπόν, διαβάζω δυο τρεις μέρες πριν, όχι πολύ καιρό πριν, γιατί μετά τα μισά δεν τα θυμάμαι… όσο πιο πρόσφατα τόσο πιο φρέσκα. Ξεκινάω με όλο το βιβλίο, αλλά συνειδητοποιώντας ότι ο χρόνος δεν φτάνει χωρίζω κομμάτια SOS και πιθανά θέματα… μέχρι τελευταία στιγμή πριν γράψω είμαι με σημειώσεις και διαβάζω από το άγχος μου!
Αγγελική, 22, Φιλολογικό: Αρχικά, προσεύχομαι, μετά βγάζω ένα πρόγραμμα χωρίζοντας την ύλη και ξεκινάω να διαβάζω (έχοντας πάντα όμως ανοιχτό το facebook).
Δήμητρα, 18, Αρχιτεκτονική: Στην πρώτη μου εξεταστική διάβασα τις τελευταίες μέρες, δεν έβγαινα και διάβαζα χαλαρά με το πάσο μου και χωρίς άγχος για ένα παρασκευοσαββατοκύριακο.
Μαρία, 22, Χρηματοοικονομική και Λογιστική: Λοιπόν, συνήθως διαβάζω το πρωί που έχω περισσότερη όρεξη και ενέργεια και πριν διαβάσω πάντα συμμαζεύω το δωμάτιο, γιατί δε μπορώ να μην είναι στη θέση τους… συχνά κάνω διαλείμματα και βλέπω λίγο τηλεόραση ή ασχολούμαι με facebook και instagram ως επιβράβευση… αν δεν έχω όρεξη, π.χ. το απόγευμα πίνω ένα-δυο ποτήρια καφέ, τρώω κάτι δυναμωτικό, περιμένω λίγο και διαβάζω κανένα 2ωρο…και μετά τέλος… γύρω στις 4 ώρες την ημέρα διαβάζω και μόνο σπίτι για να μιλάω και να καταλαβαίνω τι διαβάζω.
Δανάη, 22, Φιλολογικό: Δυστυχώς, ομολογώ πως κατά την περίοδο της εξεταστικής μεταλλάσσομαι από μια φιλομαθή κοκκινομάλλα φοιτήτρια της φιλολογίας, σε μια αγχωμένη, απαισιόδοξη, κυκλοθυμική “κοπέλα” με μαύρους κύκλους, που αντιμετωπίζει το γραπτό σαν την επιθανάτια καταδίκη της. Θα μπορούσα να χαρακτηριστώ κάπως υπερβολική, αλλά ένα άγχος με διακατέχει!
Ελένη, 22, Νομική: Διαβάζω κυρίως το πρωί και το απόγευμα, γιατί θέλω να αφιερώνω το μεσημέρι για ξεκούραση και το βράδυ για κάποια έξοδο ενδεχομένως… πριν το διάβασμα μου αρέσει να πηγαίνω γυμναστήριο για να έχω ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας. Κυρίως μου αρέσει να διαβάζω μόνη μου, αλλά σε πρώτη ανάγνωση των μαθημάτων που είναι το στάδιο των σημειώσεων συγκεντρώνομαι καλύτερα όταν διαβάζω με παρέα ή στη βιβλιοθήκη, όπου δεν αποσπώμαι τόσο εύκολα, καθώς δεν υπάρχει υπολογιστής κοντά μου.
Φανή, 22, Οικονομικό: Διαβάζω όλη μέραααα… συγκεντρώνομαι με απόλυτη ησυχία, αλλά δεν μπορώ να διαβάζω μόνη, θέλω “αθόρυβη” παρέα… είτε κάποιον άνθρωπο που να μην μιλάει είτε ανοιχτή τηλεόραση στο mute.
Χρυσάνθη, 21, Ιστορία και Εθνολογία: Στην εξεταστική διαβάζω συνήθως από το πρωί έως το απόγευμα, καμιά φορά με μουσική αν το σηκώνει το μάθημα και δεν χρειάζεται πολλή ιδιαίτερη συγκέντρωση, με ή χωρίς παρέα (με παρέα κυρίως αν το μάθημα είναι δύσκολο ή απίστευτα βαρετό) και ενίοτε επικαλούμαι και τα θεία αν καταλάβω πως δεν υπάρχει καμιά ελπίδα να τελειώσει η ύλη.
Έλενα, 22, Φιλολογικό: Στην αρχή πάντα ενθουσιάζομαι ότι θα τα βγάλω όλα στην ώρα τους, αλλά αυτό δε γίνεται ποτέ και διαβάζω πάντα με έναν καφέ πάνω στο γραφείο (της παρηγοριάς και του ύπνου) και πάντα με ανοιχτό το ημερολόγιο να μετράω και να ξαναμετράω μέρες και να υπολογίζω.
Δήμητρα, 22, Φιλολογικό: Είναι οι πιο μονότονες ημέρες της ζωής μου, μετράω τις μέρες αντίστροφα σαν τα φανταράκια για την ημέρα που θα λάβει τέλος η εξεταστική! Στην αρχή του διαβάσματος πελαγώνω λόγω της απέραντης ύλης και αυτό που μου προκαλεί φόβο και άγχος είναι να μην πέσω έξω από τον προγραμματισμό μου!
Γιάννης, 22, Φιλολογικό: Συνήθως προτιμώ να διαβάζω είτε στο σπουδαστήριο της σχολής είτε στην κεντρική βιβλιοθήκη, γιατί συγκεντρώνομαι πιο εύκολα. Δεν έχω ένα συγκεκριμένο ωράριο διαβάσματος. Μπορεί να διαβάζω όλη μέρα αν έχω όρεξη και αν δεν έχω όρεξη μπορεί και καθόλου. Προσπαθώ να μην πιέζω τον εαυτό μου έτσι ώστε όταν αισθάνομαι πως χάνω την συγκέντρωσή μου αφήνω το διάβασμα για άλλη στιγμή. Η ουσία στο διάβασμα της σχολής είναι να αντιληφθούμε ότι διαβάζουμε για εμάς. Διαβάζουμε, δηλαδή, για να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις και να καταρτιστούμε πάνω στο αντικείμενο των σπουδών μας. Αν σκεφτόμαστε έτσι όλα θα γίνουν πιο εύκολα και πιο ουσιαστικά.
Χμμ… τώρα που διάβασα τις απαντήσεις τους νομίζω πως τους ξέρω.
Καλή αρχή σε όλους, λοιπόν!
Εγώ αν διαβάζω για τις εξετάσεις 2 μήνες πριν τις εξετάσεις, διαβάζω 1,5 φορές περισσότερες ώρες απ’ όσες έχω μάθημα
Αν διαβάσω 1,5 μήνες πριν τις εξετάσεις, διαβάζω 2 φορές περισσότερες ώρες απ’ όσες έχω μάθημα. Αν διαβάσω 1 μήνα πριν τις εξετάσεις, διαβάζω 3 φορές περισσότερες ώρες απ’ όσες έχω μάθημα.
Αν πχ δίνω 6 μαθήματα δηλαδή 18 ώρες και ξεκινάω από αρχές Δεκεμβρίου το διάβασμα, θα διαβάσω από 36 έως 54 ώρες την εβδομάδα. Το κεντρικό σημείο είναι 42-48 ώρες την εβδομάδα. Το δεύτερο μισό είναι 45 – 54 ώρες την εβδομάδα. Άρα οι κοινές ώρες είναι 45 – 48 ώρες την εβδομάδα. Αν διαβάζω 38 ώρες την εβδομάδα, αυτό σημαίνει ότι μέσα στις διακοπές θα πρέπει να διαβάσω από 52 μέχρι 58 ώρες την εβδομάδα, διότι από το 38 μέχρι το 45 είναι 7 άρα 45+7=52 ώρες και από το 38 μέχρι το 48 είναι 10 άρα 48+10=58 ώρες. Δηλαδή 7,5-8 ώρες και κάτι την ημέρα. Αν διαβάζω για Σεπτέμβριο θα διαβάσω 54-72 ώρες την εβδομάδα. Το κεντρικό σημείο είναι 60-66 ώρες την εβδομάδα. Το δεύτερο μισό είναι 63-72 ώρες την εβδομάδα. Άρα οι κοινές ώρες είναι 63-66 ώρες την εβδομάδα. Δηλαδή 9 με 9,5 ώρες την ημέρα. Επίσης μόνο για τις εξετάσεις Σεπτεμβρίου διαβάζω ανά δύο μαθήματα εφαρμόζω έναν τύπο για να υπολογίσω πόσες ώρες θα διαβάσω. Αν πχ δίνω 6 μαθήματα, σύμφωνα με τα παραπάνω, διαβάζω 9 με 9,5 ώρες την εβδομάδα. Αν πχ ένα μάθημα έχει 572 διαφάνειες και ένα άλλο 255 ((572/255)+0,75=2,99. Αν το πολλαπλασιάσουμε με το 3 μας κάνει 9. Άρα το μάθημα που έχει 255 διαφάνειες το διαβάζω 3 ώρες και το άλλο που έχει 572 διαφάνειες, 6 ώρες. Αν δύο μαθήματα έχουν διαφορά μικρότερη από 10% τότε διαβάζω όσες ώρες το ένα, τόσες και το άλλο. Αν πχ ένα μάθημα έχει 500 διαφάνειες και το άλλο από 450 έως 550, τις μισές ώρες διαβάζω το ένα μάθημα και τις άλλες μισές, το άλλο. Ελπίζω να μην σας κούρασα.