giga-selfie-scenery-selfie-1024x519

Αν δεν έχεις προλάβει να ενημερωθείς, το φετινό TEDx Academy έχει τίτλο ‘RE Imagine Greece’. Όταν το έμαθα αυτόματα σχεδόν σκέφτηκα τις κατά καιρούς καμπάνιες που στήνονται για το brand Ελλάδα από το Υπουργείο Τουρισμού (βλ. Live your Myth in Greece). Θυμήθηκα επίσης την καμπάνια ‘Γίνεται ’ του διεθνούς φήμης Έλληνα διαφημιστή Πήτερ Οικονομίδη (βλ. ‘Think Different’ για την Apple) πριν από μερικά χρόνια, στην οποία οραματίζεται τη δημιουργία μιας ‘προστατευόμενης περιοχής’ όπου θα γεννιούνται και θα υλοποιούνται ιδέες από δραστήριους ανθρώπους, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες και τις αξίες της Ελλάδας.

Και σαν να μην έφταναν αυτοί οι συλλογισμοί που κατέληγαν να μου δημιουργούν μελαγχολία για τα τόσα αξιόλογα που δεν πιάνουν τόπο σ’ αυτή τη χώρα και για το τόσο χαμένο potential, έπεσα που λες, πάνω σε μια διαφήμιση για την Αυστραλία, η οποία έχει εισάγει τον τελευταίο 1-1,5 χρόνο, αν κατάλαβα καλά, μια πρωτοποριακή υπηρεσία selfie για τους τουρίστες της. Ο λόγος για το G!GA Selfie!

Ναι, όπως κατάλαβες έχει να κάνει με αυτήν την τάση που έγινε συνήθεια και τη συνήθεια που έγινε λατρεία, τη γνωστή σε όλους μας selfie. Ποια είναι όμως η λειτουργία αυτού του app; Πρόκειται για μια πολύ απλή εφαρμογή κινητού τηλεφώνου η οποία προσκαλεί τους τουρίστες να αυτοφωτογραφηθούν στην Αυστραλία. Η αλήθεια είναι πως απευθύνεται κυρίως στους Ιάπωνες οι οποίοι, όντας by the way και λάτρεις των selfie φωτογραφιών, αποτελούν τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά της Αυστραλίας. Ωστόσο, η εφαρμογή είναι διαθέσιμη προς όλους όσους επισκέπτονται τη χώρα των καγκουρό.  Ο τουρίστας λοιπόν το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να εγκαταστήσει την εφαρμογή στο smartphone του, να σταθεί σε προκαθορισμένα σημεία και να ποζάρει στην κάμερα όλο χαρά και τσαχπινιά. Αυτό που θα λάβει είναι ένα mail με ένα link, στο οποίο θα δει σε μορφή βίντεο τη φωτογραφία του από zoom in σταδιακά σε zoom out και μ’ αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσει και την αποτύπωση του υπέροχου αυστραλέζικου scenery ως ανάμνηση. 

Στρατηγικά αυτή η υπηρεσία έχει σκοπό την ανάπτυξη θετικού word of mouth από τους τουρίστες μέσω της διασκεδαστικής απεικόνισης και της ανάδειξης των όμορφων τοπίων της Αυστραλίας, που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε αύξηση του τουρισμού στη χώρα.

Δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η υπηρεσία θα (ή έχει ήδη) αγκαλιαστεί από το τουριστικό κοινό της Αυστραλίας και κατά πόσο επιτυγχάνονται οι επιθυμητοί στόχοι. Πάντως αυτό που σίγουρα αντιλαμβάνομαι ως μεγαλύτερη εικόνα είναι τα εξής:

~  Το Digital στοιχείο εφάπτεται με τον καιρό σε κάθε επιχειρηματική έκφανση

~ Ο συνδυασμός καινοτόμων ιδεών από διάφορους κλάδους είναι εντυπωσιακός και με σωστή διαχείριση μπορεί να δώσει υπέροχα αποτελέσματα

~ Για να έρθει ουσιαστική τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν αρκεί ο ήλιος, τα μεθύσια στις παραλίες και οι καθιερωμένες καραμέλες που ακούμε κάθε χρόνο. Αντ’ αυτού  προαπαιτείται στρατηγική, δημιουργική σκέψη και διάθεση για συνεργασία. 

Ρίξε μια ματιά στο βίντεο της σχετικής διαφήμισης εδώ: www.youtube.com/watch?v=LQNexfnYg8E