Την επόμενη φορά που θα στεναχωρηθείς επειδή δε μπορείς να αγοράσεις το δερμάτινο jacket που είδες στο περιοδικό ή να παραπονεθείς επειδή δε μπορείς να νοικιάσεις πιο μεγάλο σπίτι, σκέψου καλύτερα. Οι αναμνήσεις κρατούν πολύ περισσότερο και αυτό το υποστηρίζει και η επιστήμη.
Ο Dr. Thomas Gilovich, καθηγητής ψυχολογίας στο Cornell University, συνέταξε μια μελέτη με τίτλο: “A Wonderful Life: Experiential Consumption and the Pursuit of Happiness” που σε πιο ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ”Μια υπέροχη ζωή: Οι εμπειρίες μέσω της κατανάλωσης και το κυνήγι της ευτυχίας”. Στη μελέτη επισημαίνεται το όσο σημαντικά είναι τα υπάρχοντα τόσο σημαντικό είναι και η διατήρηση της ταυτότητας του ατόμου. Tα αντικείμενα θα μπορούσαν να είναι το ίδιο σημαντικά με τις εμπειρίες, εάν όχι λιγότερο ασήμαντα. “Είμαστε το σύνολο των εμπειριών μας. Δεν είμαστε το σύνολο των υπαρχόντων μας. Εαν πρέπει να γράψεις για σένα δεν θα γράψεις για το αυτοκίνητο που έχεις αλλά για το ταξίδι που μόλις έκανες” εξηγεί ο καθηγητής.
Στη πραγματικότητα η μελέτη δεν υποστηρίζει ότι τα υλικά αγαθά είναι ασήμαντα (αλλά σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητα) αλλά ότι δε σε δικαιολογεί να βάζεις χρήματα στην άκρη μόνο για ένα καλύτερο αυτοκίνητο ή μια σούπερ τηλεόραση. Σπατάλησε τα σε εμπειρίες. Δημιούργησε μια κοινή εμπειρία με κάποιον δικό σου που θα κρατήσει για πάντα. Ο Gilovich ελπίζει ότι η έρευνά του θα προσφερθεί ως ”ένας χρήσιμος οδηγός για εκείνους που σκέφτονται πως να σπαταλήσουν το περιορισμένο εισόδημα τους και για όλους εμάς που προσπαθούμε να συμπληρώσουμε κάμποσες στιγμές ευτυχίας“.
Σίγουρα δεν είναι κάτι καινούργιο, κάτι που δεν έχεις ακούσει/σκεφτεί/διαβάσει ξανά αλλά εδώ μίλησε η επιστήμη, οπότε άσε το jacket και κλείσε ταξίδι, έστω ημερήσια εκδρομή.