Τα ανοιξιάτικα fashion shows όπως παρουσιάστηκαν στις εβδομάδες μόδας των περασμένων μηνών σε πολλούς μάλλον θύμισαν κάτι από το παρελθόν, αφού πολλά από αυτά βρήκαν άφθονη έμπνευση σε παλιές ταινίες τρόμου. Αποκωδικοποιώντας τους τρομακτικούς χαρακτήρες πίσω από τις φετινές συλλογές, διαπιστώσαμε πως η επιρροή που ασκούν αυτού του είδους οι ταινίες, δεν αφορά μόνο αυτούς που επιλέγουν να ενσαρκώσουν εκ νέου παλιούς αγαπημένους ρόλους, αλλά πολύ περισσότερο τους σχεδιαστές μόδας που συχνά βρίσκουν την έμπνευση μέσα από τα κινηματογραφικά αρχεία. Τα αγαπημένα 80’s μας έδωσαν ένα στρατό από αξέχαστες ταινίες τρόμου που προκάλεσαν αίσθηση με τα αξιομνημόνευτα κοστούμια, καθώς και την ανάδειξη των τάσεων της εποχής. Από το “The Shining” στο “The Lost Boys” και από το “Don’t Look Now” στο “Rosemary’s Baby”, η καθεμία από αυτές τις εμβληματικές ταινίες βρέθηκαν να ΄μεταφράζονται΄ στις πασαρέλες του SS’ 17.
- Julie Christie / Don’t Look Now
Ένα πάντρεμα καινοτομίας και διαχρονικότητας ενώνουν το εμπνευσμένο “Don’t Look Now” του Nicolas Roeg με την καλοκαιρινή συλλογή του Tomas Maier και τη Bottega Veneta. Η πρώτη σκηνή της ταινίας θέλει τον Donald Sutherland και τη Julie Christie να βρίσκονται σε αντιπαράθεση με τα παιδιά τους στον κήπο του σπιτιού τους, όταν ένα ατύχημα αρκεί για να χάσει τη ζωή της η μικρή τους κόρη. Οι συντηρητικές εμφανίσεις της Julie Christie- ένα τουίντ ψαροκόκκαλο παλτό, ζακέτες κα πλεκτά των 70’s- ΄ζωγραφίζουν΄ ένα συγκρατημένο σοφιστικέ χαρακτήρα βυθισμένο στη θλίψη του. Κάπως έτσι φαντάστηκε τα μοντέλα του και o Tomas Maier να περπατούν στο catwalk, σοβαροφανή και σικ, ήσυχα και εκλεπτυσμένα.
- Mia Farrow / Rosemary’s Baby
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Miuccia Prada χρησιμοποιεί τη ντουλάπα της Mia Farrow στο ‘Μωρό της Ροζμαρι’ ως πηγή έμπνευσης για μια Miu Miu συλλογή. Με τη μεγάλη γκάμα της Farrow σε 60’s κομμάτια-με γιακάδες τύπου Mary Quant και τυπώματα σε γλυκές παστέλ αποχρώσεις- τα κοστούμια της Ροζμαρι προσφέρουν έμπνευση για δημιουργία μέχρι και σήμερα. Ο τρόμος που προσφέρει ο Roman Polanski στην εν λόγω ταινία, κινείται σε διαφορετικό φάσμα από τους υπόλοιπους της γενιάς του. Στρέφεται μακριά από τις σκοτεινές, goth τάσεις της εποχής και δίνει μια πιο λαμπερή και ελκυστική όψη. Τα γεγονότα διαδραματίζονται σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο της Νέας Υόρκης και σε κάθε σκηνή φαίνεται να μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί ένα Miu Miu μοντέλο της εν λόγω ανοιξιάτικης συλλογής.
- Shelley Duval / The Shining
Στο φετινό show του Simone Rochas εύκολα διακρίνει κανείς την ποικιλία των συντηρητικών ζιβάγκο που συνήθιζε να βάζει κάτω από το σταυροκουμπωτό πουκάμισο, τις κόκκινες κάλτσες, καθώς και το νευρικά κολλημένο στο κεφάλι μαλλί της. Παρά το κλαψιάρικο ύφος της, η Shelley Duval του Stanley Kubrick στο “The Shining” ήταν ένα style icon
- Kim Walker / Heathers
Το “Heathers”, που αποτελεί μια πρωταρχική μορφή του Clueless και του Mean Girls, προσφέρει μια εκπληκτική ταινία των 80’s που πρωταγωνιστεί η Winona Ryder , η οποία ερωτεύεται το σκοτεινό αλλά ελκυστικό χαρακτήρα του Christian Slater. H Heather στην ομώνυμη ταινία υιοθετεί ένα look που αποπνέει εξουσία: boxy σακάκια, όπως τα είδαμε στο τελευταίο show του Demna Gvasalia για τον οίκο Balenciaga , λαμέ καλσόν και μεγαλεπήβολες καρφίτσες.
- Kiefer Sutherland / The Lost Boys
Φαίνεται πως το τοπίο που ενέπνευσε τη Sarah Burton του Alexander McQueen ήταν η Καλιφόρνια, και μάλιστα κατά την εποχή που ο Joel Schumacher γύριζε την ταινία “The Lost Boys”. Τα δερμάτινα κορσάζ, οι ασύμμετρες φούστες, τα πλεκτά και οι δαντέλες που πρωταγωνίστησαν στην καλοκαιρινή συλλογή του McQueen, θα μπορούσαν κάλλιστα να βρίσκονται στο καμαρίνι της Star για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Η rock ‘n roll διάθεση των 80’s με τα δερμάτινα και τις επιδεικτικές βάτες, καθώς και μια σκιά από τη grunge ενέργεια των 90’s, με χαμηλοκάβαλες φούστες και λαστιχένιες over-the-knee μπότες, προσέφεραν στην πασαρέλα της Burton μια ηδονιστική ανάμνηση του rock ‘n roll βαμπιρισμού μερικών περασμένων δεκαετιών.
- Christian Bale / American Psycho
H 80’s ντουλάπα του Patrick Bateman προσφέρει μια περίοδο τελειότητας σ’ αυτή την προσαρμογή της νουβέλας του Bret Easton Ellis το 2000. Ένα αριστούργημα της δεκαετίας εκείνης, που δεν είναι άλλο από ένα πλαστικό αδιάβροχο, παρουσιάζεται εξιδανικευμένα σε όλη την ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου Balenciaga. Στη συγκεκριμένη σκηνή, ο Bateman καλύπτει το Valentino κοστούμι του με ένα πλαστικό αδιάβροχο πανωφόρι, προκειμένου να σκοτώσει με ένα τσεκούρι το χαρακτήρα που υποδύεται ο Jared Leto, Paul Allen. Τα σύνολα που έκλεισαν το show της Balenciaga με τα πέτσινα και λουστρίν μακριά παλτό, θύμισαν κάτι από το ανατριχιαστικό εκείνο κοστούμι του Christian Bale, με ή χωρίς τσεκούρι.