Ο έρωτας λένε, έρχεται και σε βρίσκει εκεί και όταν δεν το περιμένεις. Όταν είσαι με φθαρμένες φόρμες ή με ατημέλητα μαλλιά, λένε. Κι αυτό ισχύει, όχι μόνο με ανθρώπους αλλά και με ιδέες, εικόνες, τραγούδια και όπως φαίνεται και με fashion brands.
Αυτό ακριβώς μου συνέβη ένα κρύο πρωινό πριν μερικές μέρες. Ανεβασμένη πάνω στον πάγκο της κουζίνας έτρωγα βαριεστημένα ένα μπολ με αδιάφορα δημητριακά, φορώντας ένα μονόχρωμο leggings και ένα μαύρο φούτερ και χαζεύοντας στο Instagram. Kαι τότε, έτσι ξαφνικά το δωμάτιο φώτισε. Μόλις είχα ανακαλύψει το χρωματιστό Adelie Pengu το οποίο θα γνωρίσεις παρακάτω μέσα από τις ερωτήσεις που έκανα στη δημιουργό του, τη Μυρτώ.
Eίμαι περίεργη, γιατί το όνομα από το είδος ενός πιγκουίνου σε ένα fashion brand;
Ο πιγκουΐνος για το brand είναι πολύ σημαντικό σύμβολο γιατί αντιπροσωπεύει όλη την φιλοσοφία του- όπως επίσης κατ’ επέκταση και εμένα σαν άτομο! Αρχικά είναι ένα ζωάκι που παρότι φαίνεται κομψό (με το φράκο του), ταυτόχρονα είναι απίστευτα αστείο και άγαρμπο, αλλά με μία γλυκιά έννοια. Ακριβώς όπως και τα ρούχα μας! Επιπλέον είναι λίγο «άφυλλος» στην όψη, δεν ξεχωρίζεις αρσενικό από θηλυκό πάντα. Αυτό λοιπόν τον καθιστά πολύ δημοφιλές σύμβολο για unisex concept.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι είναι ασπρόμαυρος και αυτό για τους εξής δύο λόγους:
α) Αφενός, σε ένα brand που βασίζεται στα prints και την πολυχρωμία, ήταν πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα στοιχείο που να φέρνει ισορροπία στο μάτι και τι καλύτερο από το άσπρο/μαύρο;! Γι’ αυτό και τα περισσότερα κομμάτια βγαίνουν σε print, μαύρο και άσπρο.
β) Αφετέρου, το Adelie Pengu γεννήθηκε σε μία εποχή μαζικών ακραίων απόψεων, βρίσκοντας τον κόσμο διχασμένο σε στρατόπεδα. Κρινόμαστε από τη στιγμή που θα ανοίξουμε το στόμα μας για το οτιδήποτε, γιατί όλα πλέον είναι υπερβολικά εύθικτα σε σχέση με τα πάντα. Κάπως έτσι έχει αρχίσει και κουράζεται ο κόσμος, χάνει το χιούμορ του, γίνεται βαρύς και μη παραγωγικός. Εγώ, προσωπικά, ονειρεύομαι έναν κόσμο ισορροπίας που δεν θα στρέφεται ο ένας κατά του άλλου, με λιγότερη καταστροφολογία, με δεδομένα τα ανθρώπινα δικαιώματα και αναγνωρίζοντας ότι έχουμε φτάσει εδώ που έχουμε φτάσει και προχωράμε, κάθε χρόνο και καλύτερα! Και ακριβώς αυτόν τον κόσμο ήθελα να φτιάξω έστω εδώ σ’ αυτό το brand, ένα brand για όλους, ένα happy place!
Και κάπως έτσι καταλήγω επιτέλους στο εξής: ο πιγκουΐνος έχει μέσα του το άσπρο και το μαύρο, όπως το έχουμε όλοι, το καλό και το κακό, το ένα άκρο και το άλλο…και μόνο μέσα από την ισορροπία αυτών των δύο μπορεί να επέλθει βελτίωση. Για όλους τους παραπάνω λόγους αγαπάμε τον πιγκουίνο μας πάρα πολύ και αποτελεί συνεχής πηγή έμπνευσης.
Γιατί όμως ο πιγκουΐνος της Αδελείας;
Γιατί το Adelie, το οποίο είναι ένα γαλλικό όνομα, είναι όμορφο, γλυκό και εύηχο. Την πρώτη φορά που το άκουσα με έκανε να χαμογελάσω και ακριβώς αυτό ήθελα να είναι η αντίδραση κάθε ανθρώπου που θα το ακούει!
Σε αυτό το σημείο, οφείλω να σημειώσω ότι το brand identity και το όνομα το επιμελήθηκε το Caparo Design Studio, για το οποίο είμαι πολύ περήφανη! Πραγματικά δεν μπορούσαν να δημιουργήσουν κάτι πιο ταιριαστό για μένα και το brand, ήταν σαν να με ζωγράφισαν και να με ξανα-βάφτισαν!
Tι έκανες αμέσως πριν δημιουργήσεις το brand; Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;
Η σχέση μου με τη μόδα; Καταπληκτική! (χαχα) Συνοπτικά, το 2014 ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο σχέδιο μόδας και textile στην Δανία, με κατεύθυνση την αειφόρα μόδα, πράγμα που μου άνοιξε πολύ το μυαλό και τα μάτια μου. Κατευθείαν με το που γύρισα ξεκίνησα να εργάζομαι ως σχεδιάστρια στα δύο ελληνικά brands που αγαπούσα πάντα από φοιτήτρια, τα Heel Athens Lab πρώτα και τα Akira Mushi μετά. Νιώθω πολύ τυχερή, γιατί όταν έφυγα από Ελλάδα για να ολοκληρώσω τις σπουδές μου είχα στόχο όταν γυρίσω να δουλέψω ακριβώς εκεί και τα κατάφερα. Και νιώθω ακόμα πιο τυχερή που οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι χαίρονται που με βλέπουν να κάνω τώρα το δικό μου ξεκίνημα. Οπότε μπορώ να πω ότι με την μόδα, μέχρι στιγμής, τα έχουμε καλά, χαχα… βέβαια έχω δουλέψει με πάρα πολύ κόπο, είμαι λίγο εμμονική με την δουλειά! Και η αλήθεια είναι ότι αυτός ο χώρος δεν σηκώνει τεμπελιά.
Πως περιγράφεις με μία σύντομη πρόταση το Adelie Pengu; Ή και δύο.
Chill. Enjoy. Have fun!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ποιό είναι το όραμά του; Η αποστολή του; Η δημιουργία του σχετίζεται με την πανδημία;
Το όραμά του είναι να μεγαλώσει και να αποκτήσει πολλούς δημιουργικούς παράγοντες: περισσότερα prints, περισσότερους οδηγούς, περισσότερα unisex και κυρίως περισσότερες συνεργασίες με άλλα δημιουργικά άτομα (ήδη ετοιμάζουμε δύο-τρεις τώρα!). Σαν να λέμε ότι αυτός ο χαρούμενος κόσμος που τώρα είναι μία παιδική χαρά, θέλουμε να γίνει ένα λούνα παρκ! Πάντα στα πλαίσια του ελεγχόμενου, αλλά πραγματικά περιμένω πολύ τη μέρα που θα το δω πιο μεγάλο!
Η αποστολή του είναι να χαρίζει όλο και περισσότερα χαμόγελα, να τραβάει τον οποιονδήποτε από το comfort zone του και να τον παρακινεί να συμμετέχει σ’ αυτό το πολύχρωμο πάρτι. Γενικά είναι ένα brand διασκεδαστής οπότε η επιτυχία θα είναι να αποκτήσει ένα κοινό με υψηλό engagement. Μέχρι στιγμής τραβάει τέτοια άτομα ευτυχώς!
Η δημιουργία του σχετίζεται με την πανδημία ναι! Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω και το δούλευα στο μυαλό μου κάποιο καιρό, απλά μόλις ήρθε η πανδημία είχα χρόνο να κάνω pause και να σκεφτώ σοβαρά το μέλλον μου. Και το είχα ανάγκη και εγώ η ίδια, έπρεπε να δημιουργήσω αυτό το happy place έστω μόνο για μένα, αλλά κυρίως έπρεπε να δημιουργήσω κάτι δικό μου, με χρώμα και prints! Οπότε και αυτό έκανα, έφυγα από σχεδιάστρια στα Akira Mushi, κλείνοντας φυσικά τις υποχρεώσεις μου, και ξεκίνησα κατευθείαν τον Αύγουστο του 2020 τη δική μου επιχείρηση.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ethics και Sustainability, εσείς πώς ακολουθείτε την ηθική μόδα;
Θα προσπαθήσω αυτό το κομμάτι να το κρατήσω σύντομο γιατί, λόγω ενασχόλησης και στοχευμένων σπουδών με έχει απασχολήσει πολύ! Για μένα η ηθική μόδα κρίνεται στα εξής ελεγχόμενα σημεία:
- Στη διάρκεια ζωής του ρούχου, στο πόσο αυτό θα παραμείνει μέσα στη ντουλάπα του καταναλωτή, στο πώς θα περάσει σε επόμενη γενιά ή σε άλλα χέρια και εν πάση περιπτώσει στο πώς δεν θα καταλήξει σε μία χωματερή μια ώρα αρχύτερα. Αυτό που προσπαθώ να κάνω ως προς το αυτό είναι να αυξήσω τη συναισθηματική αξία του ρούχου, με τα τυπώματά του, με το όνομά του και με όλο αυτό το brand identity που στέκεται πίσω του, γι’ αυτό άλλωστε και επένδυσα τόσο σε αυτό. Δεν αγοράζει κανείς μόνο ένα ρούχο, αγοράζει ένα Adelie Pengu, που πάντα θα αγαπάει και θα φροντίζει. Επιπλέον φροντίσουμε και η ποιότητα να είναι τέτοια που να μπορεί ο καταναλωτής να το κρατήσει καιρό! Και όταν έρθει εκείνη η λυπητερή ώρα που μπορεί να πρέπει να το αποχωριστεί, έχουμε τοποθετήσει σήμανση εντός του ρούχου που τον προτρέπει να το πάει για ανακύκλωση, όχι να το πετάξει! Μελλοντικά ελπίζω να μπορούν να τα φέρνουν και πίσω σε εμάς! Αλλά ακόμα προσπαθώ να βρω τρόπους στο πώς θα ανακυκλώσω τη δική μας φίρα.
- Στην Τοπική Παραγωγή. Location, location, location! Το πιο σημαντικό για μένα, που συνδέεται και με τη συναισθηματική αξία του ρούχου, είναι η τοπική παραγωγή. Παπούτσι απ’ τον τόπο σου που λένε, τόσο παραδοσιακά! Έχω τους ανθρώπους μου, που τους ξέρω και με ξέρουν, ξέρω ότι δεν κακοπληρώνονται, ούτε ότι δουλεύουν σε ακατανόμαστες συνθήκες. Αυτό για μένα δεν έχει τιμή! Τα ρούχα κατασκευάζονται Αθήνα, τα υφάσματα τυπώνονται Ελλάδα, όλες οι διαδικασίες γύρω από την παραγωγή γίνονται Ελλάδα. Και σαν όνειρο θα ήταν αν και όλα τα υφάσματα κατασκευάζονταν Ελλάδα (που ήδη κάποια από τα φούτερ μας είναι Ελληνικά). Αλλά φυσικά αυτό δεν είναι τις περισσότερες φορές εφικτό. Ωστόσο η πλειονότητα των δραστηριοτήτων μας γύρω από το ρούχο γίνεται στην Ελλάδα και αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό.
- Στην ελεγχόμενη παραγωγή και αποφυγή στοκ. Το πρόβλημα δεν έγκειται τόσο στη δημιουργία όσο στο πέταγμα μετέπειτα. Προσωπικά, προσπαθώ να χωρίζω την παραγωγή σε μικρά batches ανάλογα με τη ζήτηση. Είναι εξαιρετικά εξουθενωτικό και για μένα και για την παραγωγή μου αυτό το πράγμα, αλλά πιστεύω ότι είναι ο μόνος τρόπος να μην υπάρχει στοκ. Επιπλέον, προσπαθούμε να ανακυκλώνουμε τις φίρες των υφασμάτων φτιάχνοντας τα αξεσουαράκια που βλέπετε! Και γενικά παραμένουμε δημιουργικοί με τα υλικά μας! Τέλος, με το να παράγω δικά μου τυπώματα δεν πάει τίποτα για πέταμα…δεν είναι κάτι που δεν μπορώ να ξαναβρω και τα τυπώματα δεν χάνουν την αξία τους, θα τα δείτε αν εμφανίζονται ξανά στο μέλλον σε άλλα σχέδια ή σε άλλα χρώματα!
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία στα οποία πιστεύω ότι κάπως βάζω το λιθαράκι μου σε αυτή τη θεματική. Δεν θεωρώ το brand μου sustainable, και δεν είμαι καν σίγουρη ότι υπάρχει κάτι τέτοιο 100%. Αλλά κάνω αυτό που θεωρώ αυτονόητα καλό και ηθικό στο βαθμό που μου είναι ανθρωπίνως δυνατό.
Ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που σχεδίασες; Ποιες ήταν οι πρώτες σκέψεις σου και φόβοι σου;
Το T-Shirt, χαχα! Γενικά η λογική ήταν (και ακόμα είναι φυσικά έως ένα σημαντικό βαθμό) ότι όλα είναι η προέκταση ενός T-Shirt, επειδή το θεωρώ διαχρονικό, αγορίστικο και boxy που μ’ αρέσει.
Φοβόμουν μήπως δεν βρω κοινό, ήξερα ότι είχε ανοίξει ο δρόμος για τα πολύχρωμα τυπώματα στην Ελλάδα αλλά γενικά η unisex λογική δεν είναι πολύ καθιερωμένη ακόμα εδώ. Θα δεις γυναίκες με πλουμιστά φλοράλ αλλά συνήθως σε φόρμες που αναδεικνύουν το σώμα τους και αντίστοιχα οι άντρες δεν φοράνε τόσο prints με έντονα χρώματα όσο σε άλλες χώρες. Είναι ακόμα λίγο τολμηρό, αλλά πιστεύω ότι οι γενιές θα το αλλάξουν αυτό σιγά σιγά.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Και σήμερα ποιο θα έλεγες ότι είναι best seller;
Με μεγάλη έκπληξη θα πω το Chilly Willy Jumper Dress, το φουτεροφόρεμα με τους πιγκουΐνους που ταξίδεψε παντού! Πραγματικά, αυτό το κομμάτι το είχα βγάλει επειδή ήθελα να συνδετικό κρίκο και στην ουσία κάτι να πουλήσω μέχρι να μπει για καλά η Άνοιξη, γιατί όλα τα κομμάτια είναι αρκετά Άνοιξη/Καλοκαίρι και το brand ξεκίνησε τον Ιανουάριο. Γι’ αυτό και δεν είχα πολύχρωμα τυπώματα σ’ αυτό το κομμάτι, βγήκε μόνο σε πολύ ωραία χρώματα. Φυσικά για το Φθινόπωρο πλέον είμαι προετοιμασμένη και σας ετοιμάζω ωραίες εκπλήξεις σε σχέση μ’ αυτό!
Σε ποιο κορίτσι απευθύνεστε; Πού σας φοράμε, το έχεις φανταστεί;
Όλοι οι καλοί χωράνε στον κόσμο του Adelie Pengu, αλλά πιστεύω ότι η κοπέλα που θα το προσεγγίσει πρώτη θα είναι χαμογελαστή και με τόλμη, δεν θα φοβάται το διαφορετικό, ίσα ίσα θα την ιντριγκάρει και θα παίξει με το ρούχο! Θα το φορέσει μέρα με τα αθλητικά της και θα πάει βόλτα, θα τα φορέσει στο μάθημα της Yoga της και θα φτιάξει τη διάθεση της ίδιας και των γύρω της και θα τα φορέσει βράδυ με κατάλληλο styling να βγει για ποτό με τις φίλες της. Το Adelie Pengu girl είναι all day girl!
Υπάρχει κάποιο κομμάτι που θεωρείς signature του brand;
Γενικά τα περισσότερα έρχονται για να μείνουν και θα επαναλαμβάνονται σε άλλα prints, οπότε όλο το gang των πιγκουΐνων μας είναι signature! Αλλά το Kowalski Shirt είναι ένα πολύ αντιπροσωπευτικό κομμάτι, όπως και το Chilly Willy Jumper Dress που κέρδισε επάξια αυτόν τον τίτλο. Αφού το ψήφισε το κοινό, τι λόγο έχω εγώ; Χαχαχα
Leggings και tshirts στο ίδιο pattern, την αγαπούν αυτή την εκκεντρικότητα οι Ελληνίδες;
Νομίζω ότι υπάρχει όλο και περισσότερος κόσμος που την αγκαλιάζει αυτή την εκκεντρικότητα. Όπως είπα και στην αρχή, είμαστε σε μία περίοδο που συμπιεζόμαστε από παντού, πιστεύω ότι πολύ σύντομα αυτό θα «σκάσει» στη μόδα όπως γίνεται πάντα. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη και το πιο «τρελιάρικο» και το λέει ένας άνθρωπος που φόραγε μαύρο/άσπρο/γκρι. Μου τυχαίνει να τα παίρνουν σετ πάντως και με χαροποιεί ιδιαίτερα! Άσε που, να πω την αλήθεια, αν φορέσεις σετ είναι σαν να φοράς μια ολόσωμη φόρμα, δεν χρειάζεται να σκεφτείς σχεδόν τίποτα άλλο!
Όχι μόνο μία γυναικεία συλλογή αλλά και ανδρικά και αξεσουάρ. Ήθελες κάτι ολοκληρωμένο; Ποια ήταν η συλλογιστική σου;
Γενικά ναι θέλω κάτι ολοκληρωμένο και να μπορώ να προσφέρω στον άλλον μια συνολική πρόταση! Ελπίζω ότι όσο μεγαλώνει το brand θα μπορεί να γίνεται ακόμα σε περισσότερους τομείς αυτό, ακόμα και μέσα από συνεργασίες! Όσο για τα αντρικά μπορώ να πω ότι technically ήρθαν πρώτα, και θα εξηγήσω παρακάτω. Γενικά εγώ βολευόμουν τα ρούχα του φίλου μου, του έπαιρνα τα πουκάμισα, τα πανωφόρια, τα πουλόβερ…Οπότε όλα τα ρούχα που βλέπετε και θα συνεχίσετε να βλέπετε είναι στην ουσία αντρικά στη φόρμα τους ή, όπως τα λέμε σε γυναικείους καταλόγους, “boyfriend”.
Ως αποτέλεσμα, τα tshirt και τα πουκάμισα, που είναι η βάσεις για όλα τα υπόλοιπα, είναι Unisex. Γι’ αυτό και ήδη από την επόμενη σεζόν θα επενδύσω σε ακόμα περισσότερα Unisex κομμάτια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Που σας βρίσκουμε;
Μέχρι στιγμής είμαστε σε 9 καταστήματα: September (Σύνταγμα), Future Perfect & Friends (Σύνταγμα), Halleluyah (Παγκράτι), Blame The Apple (Παγκράτι), Nali Shop (Ν. Ιωνία), Wardrobe Boutique (Βόλος), Tonic Combination (Θεσσαλονίλη), More (Σητεία, Κρήτη), Elephant Store (Χανιά, Κρήτη).
Και φυσικά μπορείτε πάντα να ψωνίσετε online στο www.adeliepengu.com ή να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω Instagram/facebook.
Και στο τέλος τέλος είναι όντως ένα από τα πιο χαρούμενα brands της πόλης σήμερα; Το νιώθεις κι εσύ;
Μέχρι στιγμής αυτό μου έχουν πει! Αλλά και εγώ το νιώθω και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό! Αυτός άλλωστε είναι ο σκοπός του!