Εάν πιστεύεις πως υπάρχει η κόλαση και ο παράδεισος τότε να ξέρεις πως υπάρχει σίγουρα μια ειδική πτέρυγα στον παράδεισο για όλα αυτά τα άτομα που έχουν εργαστεί στην εξυπηρέτηση πελατών, και μάλιστα σε κατάστημα. Αυτές οι δουλειές δεν είναι σίγουρα οι ευκολότερες και εάν κάνεις κάτι αντίστοιχο ή έκανες στο παρελθόν τότε θα ταυτιστείς με τις παρακάτω πέντε αλήθειες.
Ο πελάτης πάντα βιάζεται
Δεν έχει καμία σημασία τι μέρα, τι ώρα ή τι περίοδος είναι. Ο πελάτης είναι ανυπόμονος και θέλει να έχει ξεμπερδέψει με τα ψώνια του πριν καν μπει στο κατάστημα. Δυσανασχετεί όταν του λες πως πρέπει να κατέβεις στην αποθήκη για να του φέρεις αυτό που χρειάζεται, σε κοιτάει με μισό μάτι εάν χρειαστεί να μιλήσεις σε κάποιον άλλον όσο τον εξυπηρετείς. Μην αναφέρουμε το πως παρόλο που έχει περάσει 2,5 ώρες μέσα στο κατάστημα, όταν φτάνει μπροστά σου στο ταμείο σου μιλάει λες και είναι καρδιολόγος και είσαι ο βοηθός του στο χειρουργείο.
Παιδιά χωρίς επίβλεψη
Πού είναι οι γονείς του; Αναρωτιέσαι την τέταρτη φορά που μαζεύεις κάτι από το πάτωμα που πέταξε το παιδάκι που τρέχει σαν σίφουνας. Και όχι δεν φταίει το παιδάκι. Και το χειρότερο είναι πως συνήθως δεν ξέρεις πως να το χειριστείς και νιώθεις εσύ άσχημα. Ζητάς από το παιδάκι να προσέχει; Ψάχνεις τους γονείς του; Η αλήθεια είναι πως με βάση την εμπειρία μας δεν υπάρχει σωστός τρόπος για να το αντιμετωπίσεις χωρίς να φανείς αγενής. Για αυτό, γονείς βοηθήστε μας και έχετε το νου σας στο παιδί σας. Όχι τόσο για να μην καταστρέψει κάποιο αντικείμενο αλλά το βασικότερο για να μην τραυματιστεί με κάποιο τρόπο.
Αγενείς πελάτες
Υπάρχει πάντα ένας αγενής πελάτης μέσα στην ημέρα. Σε φωνάζει από μακριά ”κοπελιά” ή ”παιδί”, ωρύεται γιατί νιώθει πως δεν έχεις καταλάβει τι ακριβώς θέλει και εσύ απλά πιστεύεις πως βρίσκεσαι στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Προσπαθείς να φερθείς όσο πιο ευγενικά μπορείς χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα όλες τις ασκήσεις που έχεις μάθει στο διαλογισμό. Αλλά τον πελάτη που ξύπνησε στραβά δεν τον νοιάζει. Φταις που βρέθηκες στο διάβα του και θα του το πληρώσεις.
Η τεχνολογία που δεν συνεργάζεται
Εάν μας έδιναν ένα ευρώ για κάθε φορά που η τεχνολογία μας ”άδειαζε” τη στιγμή που την είχαμε περισσότερη ανάγκη, τώρα θα ήμασταν στο εξοχικό μας στις Μαλδίβες. Εννοείται πως η τεχνολογία έχει βελτιώσει τη ζωή μας και κάποια κομμάτια της εργασίας μας. Αλλά είναι κοινό μυστικό εάν έχεις δουλέψει σε κατάστημα. Το POS θα κολλήσει ακριβώς τη στιγμή που περνάς την κάρτα του πιο βιαστικού πελάτη, το ασανσέρ θα χαλάσει την ημέρα που έχετε παραλαβή, και το χαρτί των αποδείξεων στην ταμειακή μηχανή θα τελειώσει την ώρα που έχεις μπροστά σου τη μεγαλύτερη ουρά. Πες μας πως το έχεις ζήσει και εσύ!
Οι πελάτες που μιλάνε στο κινητό τους
”Συγνώμη σε εμένα μιλάτε;” Όχι καλέ μου υπάλληλε δεν μιλάει σε εσένα. Μην κοιτάς που έχει καρφώσει το βλέμμα του επάνω σου μην τυχόν και πας να εξυπηρετήσεις άλλον. Απλά αποφάσισε τη στιγμή που του μιλούσες ή έφτασε η σειρά του στο ταμείο να σηκώσει το κινητό του και μάλιστα να πιάσει μια εκτενή συζήτηση χωρίς να σου αφήσει το περιθώριο να κάνεις κάτι άλλο. Στέκεται μπροστά σου και απλά σου κάνει νόημα να τον περιμένεις ”λιγάκι” ενώ ταυτόχρονα ακούς όλη τη συνομιλία του. Είπαμε κάτι για αγένεια πριν, σωστά; Ένας πελάτης που μιλάει δυνατά στο κινητό του μέσα στο κατάστημα όχι μόνο είναι αγενής. Αλλά δημιουργεί και μια τόσο περιττή σύγχυση.