Η τέταρτη season του American Horror Story διαδραματίζεται στη Florida κατά την περίοδο του 1952.

ahs_05

Η σειρά ακολουθεί ένα από τα εναπομείναντα Freak Shows της Αμερικής και πως οι χαρακτήρες που συμμετέχουν σε αυτό προσπαθούν να επιβιώσουν, να συμβιβαστούν με τη φύση τους και την κοινότητα γύρω τους αλλά και πώς συνδιαλέγονται με ορισμένες διαβολικές δυνάμεις. Στα περισσότερα έως τώρα επεισόδια διαδραματίζονται αρκετές θεατρικές σκηνές, καθώς αποτελούν μέρος των παραστάσεων του show τεράτων – και τι είναι αυτό που δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα τέτοιο show; Η μουσική φυσικά. Αυτό είχαν μάλλον σκοπό να προωθήσουν και οι παραγωγοί της σειράς αυτή τη σεζόν, βάζοντας πολλά και διαφορετικά μουσικά κομμάτια τόσο στα διαφημιστικά trailer, όσο και μέσα στα ίδια τα επεισόδια με ερμηνείες γνωστών κομματιών από το cast των ηθοποιών.

   Δεν είναι η πρώτη season  όπου το μουσικό κομμάτι συναντά το American Horror Story, καθώς και σε προηγούμενα επεισόδια του Asylum και του Coven η μουσική έπαιζε σημαντικό ρόλο. Στο Asylum είδαμε την Jessica Lange ως ψυχοπαθή να φαντασιώνεται ότι είναι μία άλλη Shirley Ellis και να ερμηνεύει The Name Game παρέα με τους υπόλοιπους τροφίμους του ιδρύματος – ενώ σχεδόν τρομακτική ήταν η συνεχής επανάληψη του Dominique των Soeur Sourire. Στη συνέχεια, στον κύκλο του Coven ακούμε κάποια γνωστά κομμάτια, ακόμη από τα διαφημιστικά spot της σειράς, όπως το Winter Song της Sara Bareilles και την επανεκτέλεση του παραδοσιακού House of the Rising Sun από την Lauren OConnell. Έτσι, έρχεται και η έκπληξη προς το τέλος του συγκεκριμένου κύκλου με την guest εμφάνιση της Stevie Nicks ως μία ακόμη μάγισσα της ομάδας και την ερμηνεία της στο Rhiannon. (Fleetwood Mac).

   Από τις πρώτες προβολές των trailers του τέταρτου κύκλου φαίνεται πως η παραγωγή έχει ασχοληθεί ακόμη περισσότερο με την μουσική επένδυση, αναζητώντας κομμάτια που θα ταίριαζαν γάντι στο πνεύμα του τσίρκου. Με το πρώτο spot, The Fallen Angel ακούμε το Le Premier Bonheur du Jour (1963) της Γαλλίδας τραγουδίστριας και fashion icon, Francoise Hardy σε μία εκτέλεση από τους Pink Martini. Στο ίδιο ύφος ενός fancy circus κινούνται και δύο ακόμη κομμάτια των επόμενων trailer. Αρχικά, το Carnival της Σουηδής Amanda Jenssen, δεύτερης νικήτριας του μουσικού reality Sweden Idol 2007, η οποία μετρά στο ενεργητικό της τρία albums και αρκετά #1 singles στα charts της Σουηδίας – καθώς και το Carousel της Melanie Martinez από το πρώτο της EP, Dollhouse μετά την συμμετοχή της στο The Voice U.S. (2012). Επίσης, με την έναρξη του τέταρτου κύκλου ακούμε μία πολύ ενδιαφέρουσα προσαρμογή του Main Title Theme της σειράς από τον συνθέτη του Instrumental, James S.Levine (Glee, Nip/Tuck) στην υπάρχουσα ατμόσφαιρα του Freak Show.

   Για να γίνει όμως, ακόμη πιο ρεαλιστική η ατμόσφαιρα του Freak Show έχουν επιλεχθεί για το soundtrack και αρκετά κομμάτια εποχής. Στα δύο πρώτα επεισόδια βρίσκονται τουλάχιστον τέσσερα τέτοια κομμάτια. Το παλαιότερο από αυτά είναι το Dream a Little of me, από μία όμως νεότερη εκτέλεση, αυτή της Ella Fitzgerald – το συγκεκριμένο τραγούδι για πρώτη φορά ερμηνεύτηκε το 1931 και μέχρι σήμερα έχει γίνει σχεδόν 60 επανεκτελέσεις με πιο επιτυχημένη αυτή του 1968 από τους Mamas & The Papas. Επόμενο κομμάτι είναι το With my eyes wide open, Im dreaming από τη διασκευή της Patti Page (1949), η οποία μάλιστα εδραιώθηκε στην τότε μουσική βιομηχανία της Αμερικής με αυτό το τραγούδι, καθώς ήταν αυτό που της χάρισε την πρώτη της μεγάλη επιτυχία. Τα δύο επόμενα κομμάτια ηχογραφήθηκαν το 1952 – το Kiss of fire της Georgia Gibbs ήταν η πρώτη της #1 επιτυχία στα charts, ενώ είναι μέχρι σήμερα το πιο γνωστό tango της Αργεντινής, με τίτλο El Choclo (1903). To Auf Wiedersen, Sweetheart της Vera Lynn που επίσης ακούγεται στο πρώτο επεισόδιο, έχει ηχογραφηθεί με τη συνοδεία στρατιωτικής χορωδίας και αποτελεί το πρώτο κομμάτι που ηχογραφήθηκε από ξένο καλλιτέχνη και ανέβηκε στην κορυφή του Billboard US, παραμένοντας εκεί για εννέα εβδομάδες. Πολύ εύστοχο είναι και το άκουσμα του Instrumental, The Elephant Man του συνθέτει John Morris (Dirty Dancing) από την ομότιτλη ταινία του 1980 που αφορούσε έναν τερατόμορφο άνθρωπο, ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί μέρος ενός πανομοιότυπου Freak Show.

   Το πιο έξυπνο όμως trick της σειράς είναι οι επανεκτελέσεις από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Στο πρώτο επεισόδιο η Jessica Lange ως διευθύνουσα του show, Elsa Mars, ανεβαίνει στη σκηνή ντυμένη με ένα γαλάζιο κοστούμι, όπως ο David Bowie στο ομότιτλο video clip και ερμηνεύει Life on Mars. Το συγκεκριμένο κομμάτι του Bowie εκτιμήθηκε από την Daily Telegraph ως το #1 κομμάτι όλων των εποχών. Κυκλοφόρησε αρχικά το 1971 στο album Hunky Dory, αλλά κυκλοφόρησε και ως single δύο χρόνια αργότερα παραμένοντας στο Βρετανικά charts για 13 εβδομάδες, ενώ το BBC Radio 2 το περιέγραψε σαν μία καλλιτεχνική αναφορά που συνδυάζει τα Musicals του Broadway με την ζωγραφική του Salvador Dali. Στο αμέσως επόμενο επεισόδιο η Sarah Paulson ως δικέφαλη Bette and Dot Tettler θέλοντας να γοητεύσει ένα άλλο μέρος του θιάσου ερμηνεύει με αισθαντική φωνή το Criminal της Fiona Apple. To Criminal κυκλοφορεί το 1997 και αναλύει το κακό αίσθημα να κατακτάς κάτι εύκολα με τη χρήση της σεξουαλικότητάς σου, ενώ το VH1 το κατέταξε στην 55η θέση ανάμεσα στα καλύτερα τραγούδια των 90s. Τέλος, στο τρίτο επεισόδιο του Freak Show η Elsa Mars (a.k.a. Jessica Lange) ανεβαίνει ξανά στη σκηνή εν μέσω ατμόσφαιρας Halloween θέλοντας να γοητεύσει μέσα σε μία σμαραγδένια τουαλέτα και πούπουλα γύρω από τον λαιμό της έναν άγνωστο προς το παρόν νεαρό, ερμηνεύοντας με χαρακτηριστική γερμανική προφορά το Gods and Mosters της Lana Del Rey (Born to DieThe Paradise Edition, 2012).

Χάρης Μαρκίδης