Το καλό με την τεχνολογία είναι πως σχεδόν όλοι μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν. Το «κακό» είναι πως λίγοι την αξιοποιούν όπως θα ήθελαν πραγματικά «Πλούσιες» εικόνες και video παρελαύνουν καθημερινά μπροστά στην οθόνη σου, σε κάθε είδος social media, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μία σχετικά νέα μορφή απεικόνισης της ζωής κάποιου, είναι το vlog. Ίσως έχεις συνηθίσει την έννοια του vlog στο YouTube πολύ λαμπερή, εκκωφαντική και γενικότερα, να τη συνδέεις με μία απρόσιτη, too good to be true παρουσίαση.
Μήπως όμως έχεις αρχίσει να θέλεις κάτι διαφορετικό στον digital κόσμο;
Ένα διαφορετικό, πιο meditative περιεχόμενο, με καθαρούς ήχους και μία καθημερινότητα πιο κοντά στου μέσου ανθρώπου, προσφέρουν οι ανώνυμες vloggers Nyangsoop, Aji και Haegreendal από την Κορέα. Αυτό που επιχειρούν να κάνουν είναι να προσφέρουν στο κοινό τους σκηνές από την πραγματική ζωή τους, αποφεύγοντας το καμουφλάζ των brand αλλά και των ίδιων των προσώπων τους. Δεν δείχνουν τα πρόσωπα τους. Αντίθετα, εστιάζουν στο τι κάνουν αλλά και στους ήχους που περιβάλλουν τη ρουτίνα τους. Η Nyangsoop γεμίζει τα vlog της με τον ήχο του πιάνου της ενώ η Haegreendal χρησιμοποιεί την μέθοδο ASMR.
Η ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) είναι μία αντίδραση, ένα ευχάριστο συναίσθημα του οργανισμού μας που προκαλείται από κάποιο ερέθισμα, όπως η μάσηση τροφής. Αυτό το ερέθισμα είναι συνήθως οι ψίθυροι ή ο λευκός ήχος. Ήχοι, δηλαδή, που μοιάζουν σαν παράσιτα, και λέγεται πως καταπολεμούν το άγχος. Η τεχνική χρησιμοποιείται πολύ συχνά για το νανούρισμα αλλά και τη χαλάρωση.
Καθημερινές συνήθειες, όπως η μαγειρική, η καθαριότητα, η κηπουρική αλλά και η φροντίδα των ζώων είναι μία άλλη οπτική στη ζωή μίας vlogger. Οι ήχοι από το φρέσκο χυμό που πέφτει στο ποτήρι, το κόψιμο των υγρών ακόμη λαχανικών για την προετοιμασία ενός γεύματος. Ο ήλιος που σκεπάζει το χώρο μέσα από το παράθυρο. Αλλά και η μουσική υπόκρουση που πάντα περιβάλλει τα βίντεο. Αυτή είναι μία σύντομη μόνο περιγραφή των όσων παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες vlogger.
Η Nyangsoop ξεκίνησε να ασχολείται το Σεπτέμβρη του 2018, με τα vlog της να αγγίζουν τους 328,000 συνδρομητές
Spoiler alert: η γάτα της, Taco, είναι πρωταγωνίστρια στις καθημερινές της περιπέτειες της. Παράλληλα, μεταδίδει ένα μήνυμα σε μία χώρα όπως η Νότια Κορέα. Εκεί, τα ποσοστά άγχους αλλά και αυτοκτονιών είναι ιδιαίτερα υψηλά, κυρίως σε νέους ανθρώπους. Το 45% μάλιστα των ατόμων κάτω των 24, βιώνουν κατάθλιψη και περιόδους έντονου στρες.
Η Aji ξεκίνησε πριν λίγους μήνες, με ένα φρέσκο περιεχόμενο που συμπεριλαμβάνει τη μαγειρική ιδιαίτερων Κορεάτικων πιάτων αλλά και καθημερινής ενασχόλησης με τα φυτά της. Η ίδια έγινε πρόσφατα σύζυγος και μητέρα και γι’ αυτό προσπαθεί να μεταδώσει ελπίδα αλλά και την ιδέα πως η ενασχόληση με τον εαυτό μας είναι πολύ σημαντική. Ειδικά όταν η ζωή και η δουλειά βρίσκονται σε ισορροπία.
Λαμβάνοντας υπόψη λοιπόν το context οποίο βρίσκονται οι συγκεκριμένες vloggers, αυτό που κάνουν θεωρείται ιδιαίτερα θαυμαστό, εκτός από διαφορετικό. Τα σχόλια επίσης, των συνδρομητών τους ποικίλλουν με τα περισσότερα να τις επευφημούν, λέγοντας πως τους προσφέρουν ηρεμία, χαλάρωση και εικόνες αυθεντικές, που εύκολα ταυτίζονται και με τη δική τους καθημερινότητα. Ίσως τελικά, το vlog που «χρειάζεσαι» να δεις να μην έχει καμία σχέση με όσα φανταζόσουν. Ίσως είναι μία απεικόνιση των όσων κάνεις κι εσύ καθημερινά, με μία δόση ηρεμίας και χαλάρωσης. Ειδικά τις στιγμές που το έχεις ανάγκη.