Έφτασε ο κόμπος στο χτένι και ήρθε η ώρα γι΄ αυτή την άβολη συζήτηση στη δουλειά σου.
Μην ανησυχείς, είναι κάτι που όλοι έχουμε κάνει, όλοι θα ξανακάνουμε και πρέπει να επιδιώκουμε να κάνουμε.
Υπάρχουν άλλωστε, πολλοί λόγοι για να κάνεις μια τέτοιου είδους συζήτηση. Μπορεί να είναι θέμα οικονομικό, να θες αύξηση ή κάλυψη κάποιων εξόδων. Επίσης, μπορεί να είναι θέμα συμπεριφορών μέσα στον εργασιακό χώρο. Μπορεί να έχει δημιουργηθεί μια διένεξη με ένα συνάδελφό σου ή ακόμα και να έχεις κάνει κάποιο λάθος και να πρέπει να απολογηθείς.
Όπως και αν έχει, είναι μια δύσκολη κατάσταση, που δεν θες να μπεις για ευνόητους λόγους. Πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν αυτές τις συζητήσεις, γιατί πολύ απλά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν εντάσεις και διαφωνίες. Προτιμούν να μένουν σε μια δυσάρεστη κατάσταση, την οποία πρέπει να ανέχονται κάθε μέρα, ακριβώς γιατί δεν θέλουν να εμπλακούν σε τέτοιες καταστάσεις.
Ωστόσο, τα προβλήματα παραμένουν και η εργασιακή σου εμπειρία εξακολουθεί να είναι αρνητική.
Εάν λοιπόν, ανήκεις κι εσύ σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, που δεν μπορούν να διαχειριστούν μια τέτοια συζήτηση, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να “λυθείς”.
5 τρόποι για να κάνεις την άβολη συζήτηση, βολική.
1. Στη βράση κολλάει το σίδερο.
Όσο περιμένεις κι αφήνεις το χρόνο να περνά, τόσο χειρότερα για σένα. Όσο αναβάλλεις αυτή τη συζήτηση, τόσο δυσκολότερο το κάνεις για εσένα και μόνο.
Η καλύτερη στρατηγική είναι η κατά μέτωπον επίθεση και στην προκειμένη περίπτωση ισχύει πολύ. Εξέφρασε την άποψη ή το παράπονό σου την ώρα που το νιώθεις, την ώρα που κάτι συμβαίνει και σε ενοχλεί.
2. Επιβεβαίωσε την πηγή του προβλήματος.
Το βασικό σε κάθε συζήτηση είναι να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου, τι είναι αυτό που θες να πεις και να επικοινωνήσεις. Αν δεν είσαι σίγουρος για το παράπονο ή το αίτημά σου, τότε καλύτερα να μην το ανακινήσεις καθόλου.
Όσο πιο βέβαιος και σταθερός είσαι, τόσο περισσότερα θα πετύχεις.
3.Μην κολλάς.
Σε μια συζήτηση πρέπει να είσαι ανοιχτός, να ακούς τον αντίλογο και να κάνεις διάλογο. Αν επιμείνεις πεισματικά στη θέση σου, χωρίς καμία διάθεση συναίνεσης, τότε δεν θα κερδίσεις πολλά από αυτή τη συζήτηση.
Δείξε ενσυναίσθηση και διάθεση να βρεθεί λύση. Άκουγε τον συνομιλητή σου και επέμεινε στον διάλογο.
4.Γίνε ρεαλιστής.
Φυσικά και υπάρχει περίπτωση, να μην εισακουστεί το αίτημά σου. Αυτή είναι η στιγμή, που πρέπει να μείνεις ψύχραιμ@ και να αντιμετωπίσεις ρεαλιστικά την κατάσταση.
Επανεξέτασε τη θέση σου και βρες τρόπο να ελιχθείς.
5.Εστίασε στα γεγονότα.
Μην αφήνεις τα συναισθήματά σου να καταλάβουν τον χρόνο και τον χώρο της συζήτησης.
Κράτα την ψυχραιμία σου και εστίασε στο θέμα. Αν αφήσεις τα συναισθήματά σου να σε κατακλύσουν, τότε δεν θα μπορέσεις να επικεντρωθείς στο πρόβλημα και να διεκδικήσεις αυτό που αξίζεις.
Αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να διαχειριστείς το πρόβλημα και σε πνίγει το παράπονο, τότε καλύτερα να προετοιμαστείς από πριν. Επικεντρώσου στο θέμα, κάνε νοητές πρόβες με το τι θες να πεις και πώς θα το πεις και γενικότερα, κάνε μια προετοιμασία.
Και να θυμάσαι ότι, μια τέτοια συζήτηση μπορεί να είναι άβολη, αλλά είναι κι επιτακτική, για ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον.