Ο θάνατος του George Floyd και το κίνημα ‘Black Lives Matter’ έχει προκαλέσει πολλά περισσότερα από την αναγκαιότητα εξάλειψης της αστυνομικής βίας και του ρατσισμού στην Αμερική. Ήταν ίσως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της ανοχής των ανθρώπων που έχουν υπομείνει διαχωρισμούς, bullying και ρατσισμό εκατοντάδων χρόνων εξαιτίας και μόνο του χρώματος του δέρματός τους. Ο κυκεώνας των εξελίξεων που έχει ξεκινήσει στη βιομηχανία της ομορφιάς είναι σχεδόν προβλέψιμος και αναμενόμενος.

Η ανάγκη για πολυμορφία και ένταξη έχει ξεκινήσει στη βιομηχανία της ομορφιάς από χρόνια

Η έλλειψη προϊόντων μακιγιάζ που να καλύπτουν μεγαλύτερο εύρος χρωμάτων δέρματος, αλλά και τα καυκάσια πρότυπα ομορφιάς που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά από τα brands ομορφιάς, έχουν από χρόνια δημιουργήσει εύλογα την αντίδραση καταναλωτών, beauty bloggers και influencers. Πολλές εταιρίες ευαγγελίζονταν το inclusiveness, λίγες το έκαναν πραγματικά πράξη με τις καινοτομίες στα προϊόντα που προσέφεραν και την χρωματική παλέτα που να ικανοποιεί όλα τα δέρματα και τις ανάγκες τους. Η Fenty ήταν ίσως από τις πρώτες που έχτισε το brand της με γνώμονα την κάλυψη της ανάγκης πολλών χρωμάτων σε foundations. Και ακολούθησαν και άλλες. Εταιρίες όπως η SpaceNK, κατηγορούνται πλέον ανοιχτά ακόμα και από τους ίδιους τους υπαλλήλους τους για την συνειδητή στρατηγική τους να μην παρέχουν μακιγιάζ για σκουρόχρωμες επιδερμίδες βασισμένες μόνο στο οικονομικό μοντέλο της μικρότερης ζήτησης αυτών.

Το προϊοντικό εύρος των beauty brands δεν είναι πλέον αρκετό

Και έχει ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου των εταιριών να υποστηρίξουν ενεργά πια οτιδήποτε προάγει την ισότητα και την εξάλειψη του ρατσισμού, αλλά και να επικοινωνήσουν με όλους τους τρόπους τις όποιες ενέργειές τους. Χορηγίες, δωρεές και υπόσχεση μέρους των κερδών τους σε αντιρατσιστικούς οργανισμούς είναι στο επίκεντρο πλέον της στρατηγικής τους. Η Glossier και πολλές άλλες έχουν ήδη δώσει τεράστια ποσά. Και ο κόσμος των social media έχει πραγματικά μηδενική ανοχή στα brands αυτά που επικοινώνησαν μηνύματα συμπαράστασης που όμως δεν συνοδεύτηκαν από έμπρακτα παραδείγματα χρηματικής ή άλλης συμπαράστασης.

Αναζητώντας μεγαλύτερη ουσία στο μήνυμα της ισότητας, η συζήτηση έχει περάσει στις εργασιακές δομές των beauty brands

Γιατί η ουσιαστική αλλαγή δεν έρχεται από την ελεημοσύνη, αλλά την πραγματική αναγνώριση της ισότητας των ανθρώπων και την αξιολόγησή τους μόνο από τις ικανότητές τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εργασίας τους. Σε τι ποσοστά αντιπροσωπεύονται άνθρωποι όλων των εθνικοτήτων στη δύναμη των εργαζομένων των εταιριών; Πόσοι από αυτούς κατέχουν θέσεις στο management και στα διοικητικά συμβούλια των εταιριών ομορφιάς; Είναι από τις βασικές ερωτήσεις που αναδύονται πια και στις οποίες καλούνται τα brands ομορφιάς να δώσουν απαντήσεις, εξηγήσεις και να δημιουργήσουν ουσιαστικές τομές και αλλαγές.

Σε μια ακόμη μεγαλύτερη επέκταση αυτού, και με το #pullupforchange, έχει δημιουργηθεί πίεση από τους ίδιους τους καταναλωτές να προωθηθούν brands που ανήκουν σε ανθρώπους χρώματος αλλά και να ενταχθούν αυτά τα brands σε περισσότερες αγοραστικές πόρτες.

Η βιομηχανία της ομορφιάς είναι από τις πρώτες που δέχτηκαν τριγμούς

Και οι λόγοι είναι πολλοί και απολύτως κατανοητοί καθώς το beauty industry είναι (ή θα έπρεπε να είναι) στην ουσία και στη βάση του χώρος και ελευθερία έκφρασης. Ένα safe place για όλους τους ανθρώπους που θέλουν να εκφράσουν την προσωπικότητα, τη διαφορετικότητα, την ευαισθησία τους, την καλλιτεχνική τους φύση. Οφείλει την εξέλιξή της στις drag queens των οποίων τα skills είναι ζηλευτά και από τους καλύτερους makeup artists. Έγινε το καταφύγιο ομάδων και μειονοτήτων για να εκφράσουν τη διαφορετικότητά τους. Χρωστάει πολλά (μαζί ίσως μόνο με τη βιομηχανία του gaming) στους influencers και τα tutorials που με τη σειρά τους δημιούργησαν ολόκληρα trends και ανάγκες για νέα και περισσότερα προϊόντα ομορφιάς.

Μα πέρα και πάνω από όλα, πρέπει να είναι ή να γίνει, η βιομηχανία που προάγει την εσωτερική ομορφιά όλων των ανθρώπων και την έκφραση αυτής. Γιατί το μακιγιάζ είναι ο τρόπος να εκφράσεις το συναίσθημά σου. Ο τρόπος να νιώσεις την αυτοπεποίθηση ότι μπορείς να κατακτήσεις την κάθε μέρα σου και υπερβαίνει ηλικία, φύλο, χρώμα δέρματος, σεξουαλική προτίμηση. Η βιομηχανία που δομήθηκε στη διαφορετικότητα ήρθε η ώρα να το αποδείξει. Και να το ανταποδώσει.

featured image: VegNews