Σίγουρα έχεις ακούσει για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και, συγκεκριμένα, των θαλασσών. Μάλιστα, μελέτες προμηνύουν ότι μπορεί να υπάρχει περισσότερο πλαστικό από ότι ψάρια στις θάλασσες και τους ωκεανούς μέχρι το 2050.
Με τον όρο πλαστικό εννοούμε μια πληθώρα προϊόντων από πλαστικά μπουκάλια και σακούλες super market μέχρι συσκευασίας από προϊόντα ομορφιάς. Παρόλο που ίσως να μην το έχεις σκεφτεί με αυτό τον τρόπο, μια έρευνα του Allure έδειξε ότι μόνο το 2018 χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 7,9 δις ενότητες πλαστικού για την παραγωγή προϊόντων περιποίησης. Εάν αναλογιστούμε κιόλας ότι η αποσύνθεση μιας πλαστικής συσκευασίας παίρνει 20-500 χρόνια, το πρόβλημα γίνεται εντονότερο.
Ευτυχώς, μέσα σε αυτή την κατάσταση έχουν γεννηθεί εταιρείες ομορφιάς που προσφέρουν εναλλακτικές συσκευασίες, βοηθώντας την θαλάσσια ζωή. Επονομαζόμενο ως blue beauty, αυτή η κατηγορία εταιρειών αξίζει την προσοχή και την προτίμηση σου.
Τι είναι όμως το blue beauty;
Οι Blue Beauty εταιρείες στοχεύουν στη χρήση συσκευασιών που είναι ασφαλείς για τη θαλάσσια ζωή και το περιβάλλον.
Σκέψου το ως το επόμενο βήμα από την green beauty, όπου στοχεύει στη χρήση συστατικών από βιώσιμες πηγές. Εξελίσσοντας αυτή την πρωτοβουλία, η blue beauty συσκευάζει αυτά τα προϊόντα σε βιοδιασπώμενες ή εύκολα ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Έτσι, τα blue beauty προϊόντα δεν περιέχουν κάποιο επιβλαβές χημικό για την επιδερμίδα αλλά ούτε και κάποιο επιβλαβές συστατικό για το περιβάλλον ή τη θαλάσσια ζωή.
Είναι λογικό ότι η παραγωγή blue beauty προϊόντων έχει μεγαλύτερο κόστος από τη χρήση πλαστικών συσκευασιών. Γι’ αυτό και μέχρι στιγμής τα blue beauty standards έχουν υιοθετηθεί από πιο μικρές εταιρείες σε αντίθεση με κολοσσούς. Έτσι, είναι σημαντικό εμείς σαν καταναλωτές να είμαστε ενήμεροι για το περιβαλλοντικό αντίκτυπο των προϊόντων που χρησιμοποιούμε, κάνοντας υπεύθυνες επιλογές.
Επίσης, είναι σημαντικό να είσαι προσεκτική για το λεγόμενο “blue washing”
Το blue washing αναφέρεται σε εταιρείες που προσπαθούν να δείξουν ότι ανήκουν στο blue beauty κίνημα χωρίς αυτό να ισχύει. Ένα παράδειγμα blue washing μπορεί να είναι κάποια εταιρεία που δωρίζει μέρος των εσόδων της υπέρ του καθαρισμού των ωκεανών ενώ συνεχίζει να χρησιμοποιεί πλαστικές συσκευασίες στα προϊόντα της.
Πλέον, είναι σημαντικότερο από ποτέ να επιλέγουμε συνειδητά τις εταιρείες που στηρίζουμε. Πέρα από την αποτελεσματικότητα του προϊόντος, που είναι φυσικά πρωταρχικό κριτήριο, χρειάζεται να αναλογιστείς το αντίκτυπο του. Γι’ αυτό και αξίζει να ψάξεις και να ανακαλύψεις Blue Beauty εταιρείες και τα προϊόντα τους. Είναι εξίσου αποτελεσματικά με άλλα προϊόντα της αγοράς χωρίς να βλάπτουν το περιβάλλον και τις θάλασσες.
Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα η προστασία των θαλασσών μας είναι καίριας σημασίας. Γι’ αυτό επίλεξε σωστά και απόλαυσε τη διαδικασία ανακάλυψης νέων αγαπημένων προϊόντων!