Το 2016 ο Raf Simons ανέλαβε τα ηνία ως ο νέος δημιουργικός διευθυντής του Calvin Klein. Ωστόσο, ο οίκος αποφάσισε να λανσάρει το πρώτο άρωμα υπό την νέα διεύθυνση μόλις το 2018, θέτοντας ψηλά τον πήχη επιλέγοντας δύο δυναμικά, φρέσκα πρόσωπα του star system, την Saoirse Ronan και την Lupita Nyong’o. Οι δύο ηθοποιοί αποτελούν ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα γυναικών οι οποίες αγωνίζονται για να εδραιώσουν και να εδραιωθούν στο χώρο ως μοναδικές ισχυρές, δημιουργικές προσωπικότητες που προασπίζονται τα γυναικεία δικαιώματα όχι μόνο μέσα από την δουλειά αλλά και μέσα από την ανοιχτή κατάθεση των ιδεών τους στα μέσα.
Η καμπάνια αποτελείται από δύο τρίπτυχα, τα οποία απεικονίζουν τις δύο γυναίκες να ποζάρουν με φυσικό και ανεπαίσθητο μακιγιάζ σε μινιμαλιστικό φόντο δίπλα στις γυναικείες προσωπικότητες τις οποίες οι ίδιες επέλεξαν ως έμπνευση λόγω του χαρακτήρα, των ιδεών αλλά και των διαχρονικών μηνυμάτων τα οποία πρέσβευαν. Γνωστή ήδη από τους προσεκτικά επιλεγμένους ρόλους της όπως αυτόν της Marion McPherson στο βραβευμένο Lady Bird, η Ronan επέλεξε την Sissy Spacek και την Nina Simone, ενώ η επίσης βραβευμένη Nyong’o κατέληξε στις έντονες παρουσίες της Eartha Kitt και της Katherine Hepburn. Όπως οι ίδιες δηλώνουν στην επίσημη συνέντευξή τους για την κυκλοφορία του αρώματος “Η Eartha Kitt και η Katharine Hepburn είναι παραδείγματα ατόμων που δεν αποδέχθηκαν το status quo, έκαναν χώρο για τον εαυτό τους. Ταυτίζομαι με την ακεραιότητά τους και την ικανότητά τους να μιλούν για αυτό που πιστεύουν, να αλλάζουν την πορεία της ιστορίας. Θαυμάζω τις άγριες καλλιτεχνικές τους απόψεις και το γεγονός πως δεν προδίδουν τον εαυτό τους. Προσβλέπω να είμαι εξίσου αυθεντική και γεμάτη ακεραιότητα” λέει η Nyong’o. Ενώ η Ronan εξηγεί πως “Οι επιλογές μου βασίζονται στο το πάθος και την ειλικρίνεια. Η Sissy Spacek έχει αυτή την ανοιχτή στάση απέναντί της, αυτή την παρουσία, φαίνεται να έχει την προθυμία να δοκιμάσει οτιδήποτε και να πάει οπουδήποτε, ήταν ελεύθερη – και πρωτοπόρος. Η Nina Simone μπόρεσε να μοιραστεί τον εαυτό της μέσα από την μουσική, να εδραιώσει τον εαυτό της σε αυτό που είναι σήμερα. Όλα καταλήγουν σε ένα αποτέλεσμα. Εάν σε επηρεάζει η δουλειά κάποιου άλλου, εάν αγγίζει κάποια ευαίσθητη χορδή. Το ζήτημα είναι να σε κάνει το ίδιο ενθουσιώδη, να σε ενθαρρύνει να κάνεις το ίδιο, να αισθανθείς το ίδιο”.
Ο Raf Simons μίλησε για το νέο άρωμα, τοποθετώντας το εντός των φεμινιστικών προτύπων και ιδεών δηλώνοντας πως “Με αυτό το άρωμα, θέλαμε να θέσουμε την έννοια της πολυφωνίας. Η εκστρατεία είναι μια εξερεύνηση της θηλυκότητας – μια ομάδα γυναικών που συνδέονται με ένα κοινό νήμα. Την επιθυμία να έχουν τη δύναμη να δημιουργήσουν τη δική τους ταυτότητα και να υποστηρίξουν και να οδηγήσουν το δρόμο για εκείνες που έρχονται μετά από αυτές“, λέει ο Simons στην κυκλοφορία του brand. “Οι γυναίκες Calvin Klein εμπνέονται από τη μετάδοση δύναμης και έμπνευσης από τη μια γυναίκα στην άλλη. Από την πολλαπλότητα σε συνδυασμό με την ατομικότητα. Ελευθερία έκφρασης και η ιδέα ότι η συλλογικότητα είναι τόσο ζωτική όσο και το άτομο”.
Ωστόσο, όλη αυτή η θεωρία γύρω από την προώθηση ενός προϊόντος το οποίο ανήκει στην κατηγορία των luxury fashion goods, μας κάνει να θέτουμε το εξής ερώτημα. Είναι όλα αυτά αληθινά ή απλώς ένα πολύ καλά οργανωμένο διαφημιστικό κόλπο; Δυστυχώς, στην εποχή την οποία διανύουμε τα πάντα θυσιάζονται στον βωμό της φήμης και του χρήματος. Ο φεμινισμός αποτελεί μια τρομερά σημαντική ιδέα για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του γυναικείου φύλου και των δικαιωμάτων των γυναικών. Είναι μια από τις μεγαλύτερες αναπτύξεις ιδεών οι οποίες εδραιώνουν τις γυναίκες ως δυναμικές παρουσίες με επιρροή σε όλους τους τομείς και τα φάσματα της κοινωνίας. Ως αποτέλεσμα της εποχής, η ιδέα μετατράπηκε σε #trend και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, υπό την έννοια της γρηγορότερης διάδοσης και ενημέρωσης γύρω από θέματα τα οποία σε άλλες εποχές θα παρέμεναν υπό την σκιά άλλων ειδήσεων. Παρόλα αυτά, οι καλοθελητές είναι πολλοί και η εκμετάλλευση μιας ιδέας για την προώθηση άλλων σκοπών, όπως πωλήσεις και δημοσιότητα είναι συχνή εάν όχι συνεχής.
Η αλήθεια είναι πως ανέκαθεν το άρωμα ως προϊόν αποτελούσε το απόλυτο παράδειγμα της μοναδικότητας. Ο αυτοσκοπός του ήταν και είναι η πρόσδοση χαρακτήρα στην γυναίκα σε πολλά επίπεδα. Αρώματα με αύρα ευαίσθητη, ρομαντική, δυναμική, ανεξάρτητη. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια ανεξάντλητη λίστα από επίθετα. Είναι αυτό ακριβώς το στοιχείο που μας κάνει να αναζητούμε την υπογραφή. Η όσφρηση είναι αίσθηση μνήμης , άμεσα συνδεδεμένη με τον εγκέφαλο και πάνω σε αυτή την βάση, παρά το γεγονός ότι το κάθε άρωμα δεν είναι πραγματικά μοναδικό καθώς είναι προϊόν μαζικής παραγωγής, η καθεμία από εμάς νιώθει μια μοναδική αίσθηση όταν βρίσκει εκείνο που μας κάνει να νιώθουμε πως μας χαρακτηρίζει.
Το Calvin Klein Women αποτελεί ένα ακόμη άρωμα περιτυλιγμένο από μια υπέροχη συσκευασία. Περιγράφεται ως ξυλώδες floral με νότες ευκαλύπτου, πορτοκαλιού και κέδρου. Το γλυπτό γυάλινο μπουκάλι τονίζει το σχέδιο της καλλιτέχνιδας Anne Collier στο ακρυλικό κυκλικό καπάκι. Είναι σίγουρα ένα άρωμα που κάνει μια δήλωση σχετικά με οποιαδήποτε ματαιοδοξία. Έχοντας αναρτήσει ένα μίνι βίντεο με τις δύο πρωταγωνίστριες να συζητούν υπό μια χαλαρή και άνετη αύρα, κανείς δεν αμφιβάλει πως η ιδέα πίσω από το προϊόν είναι αυθεντική με τον δικό της τρόπο, ωστόσο πρέπει να προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε την διαφορά μεταξύ της δημιουργικής ιδεολογίας και του φεμινισμού. Ίσως τελικά ο CK να μην χρησιμοποιεί το φεμινισμό ως έναν έξυπνο τρόπο μάρκετινγκ. Ίσως τελικά και να το κάνει. Οι εκδοχές και οι απόψεις πάντα να ποικίλουν. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να θέσουμε το ερώτημα. Να μιλήσουμε ανοιχτά γι’ αυτό διασώζοντας κάπως έτσι την αυθεντικότητα των ιδεών από την εμπορευματοποίηση.
Ως αρθρογράφος δεν μπορώ να σου πω αγαπητή ποια άποψη είναι σωστή και ποια λάθος. Αυτή είναι μια ερώτηση για την οποία αποφασίζεις εσύ. Εγώ είμαι εδώ για να σου παρουσιάσω ένα υπέροχο άρωμα και να ανοίξω μια συζήτηση ιδεών. By the way, η επίσημη πώληση του αρώματος ξεκινά στις 15 Αυγούστου και θα είναι διαθέσιμη στα Macy’s. Κάτι ενδιαφέρον είναι πως το κοινό μπορεί να χρησιμοποιήσει το #IAMWOMEN αναρτώντας τις προσωπικότητες που τους εμπνέουν, οι οποίες θα προβληθούν στα social media του brand.
Δες ακόμα: Oι Ιταλίδες δίδυμες που σχεδίασαν την τσάντα της επόμενης σεζόν