Η Chiara Ferragni είναι παγκοσμίου φήμης Ιταλίδα influencer, fashion blogger και επιχειρηματίας. Το blog της ‘the blonde salad’ έχει εξελιχθεί πια σε μια παγκόσμια retail business ενώ από το 2010 κυκλοφορεί και τη δική της σειρά με ρούχα, παπούτσια και accessories υπό την επωνυμία ‘Chiara Ferragni Collection’.
O Sandro Botticelli από την άλλη είναι Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης, πατέρας μερικών από τους πιο διάσημους πίνακες παγκοσμίως. Τα έργα του ‘The Birth of Venus’, ‘Primavera’ και ‘Adoration of the Magi’ θεωρούνται αριστουργήματα της Ιταλικής Αναγέννησης και εκτίθενται στο μουσείο Galleria degli Uffici στη Φλωρεντία. Είναι μόνο μερικά από τα διάσημα έργα του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου που ασχολήθηκε τόσο με παραστάσεις της μυθολογίας όσο και με θρησκευτικά θέματα, ζωγραφίζοντας δεκάδες εκδοχές του θέματος ‘Madonna and Child’ και μεγάλο κομμάτι των frescos στους τοίχους της Sistine Chapel, που αργότερα επισκιάστηκαν από τα έργα του Michelangelo.
H Ιταλίδα influencer φωτογραφήθηκε στην Galleria degli Uffici για το εξώφυλλο της Vogue Hong Kong του τεύχους Οκτωβρίου, στα πλαίσια της συνεργασίας του περιοδικού με το First Initiative Foundation και το Ιταλικό Μουσείο για τον εορτασμό και την προώθηση της έκθεσης ‘Botticelli and his Times – Masterworks from the Uffici’. Η έκθεση θα βρίσκεται στο Hong Kong Museum of Art από τις 23 Οκτωβρίου μέχρι το Φεβρουάριο του 2021 και σ’ αυτήν θα φιλοξενούνται πάνω από 40 έργα της Galleria degli Uffici.
Δίνοντας έμφαση στα έργα του Botticelli και άλλων μεγάλων δημιουργών της Αναγέννησης, η έκθεση αναζητά τις ιδέες του ανθρωπισμού μέσα από τα πορτρέτα και τα θρησκευτικά έργα και εξερευνά τη σχέση μεταξύ των ζωγράφων και των χορηγών εκείνης της εποχής. Ανάμεσα στα έργα της έκθεσης, που υπογραμμίζει τη συνεργασία και τις φιλικές σχέσεις των δύο χωρών, δεν θα βρίσκονται οι δυο διάσημοι πίνακες ‘Primavera’ και ‘Birth of Venus’, οι οποίοι για λόγους ασφαλείας και εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους τους προτιμήθηκε να μην ταξιδέψουν.
Η Chiara φωτογραφήθηκε τη νύχτα ανάμεσα στα εκθέματα του Ιταλικού Μουσείου από τον Michal Pudelca με total Prada AW20 για το διπλό εξώφυλλο αλλά και με άλλα couture brands στο εσωτερικό αφιέρωμα του περιοδικού με τίτλο “Chiara Ferragni. Art in life”.
Πολλοί ήταν αυτοί που αντέδρασαν όταν είδαν την φωτογραφία της Chiara με τη διευθύντρια του Ιταλικού Μουσείου Eike Schmidt που προμήνυε τη συνεργασία τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Chiara προκαλεί τους επικριτές της μέσα από τη σχέση της με την τέχνη της καθώς τον Σεπτέμβριο εμφανίστηκε σαν άλλη Madonna σε πίνακα του Giovanni Battista Salvi μέσα από την μοντέρνα ματιά του Ιταλού καλλιτέχνη Francesco Vezzoli για το εβδομαδιαίο Vanity Fair. Εκεί οι διαμαρτυρίες έφτασαν μέχρι τον Υπουργό Πολιτισμού κατηγορώντας την Chiara για ασέβεια απέναντι στο θρησκευτικό κόσμο και την τέχνη και εκμετάλλευση της εικόνας της Παναγίας για εμπορικούς σκοπούς λέγοντας χαρακτηριστικά για εκείνη ότι πρόκειται για ένα ‘money machine’.
H αλήθεια είναι πως η Chiara φαίνεται να έχει το άγγιγμα το Μίδα αφού το μικρό blog ‘the blonde salad’ που ξεκίνησε το 2010 μεταμορφώθηκε σε έναν επιχειρησιακό κολοσσό αξίας €30m ενώ η ίδια κατατάσσεται πλέον ανάμεσα στους ’30 under 30’ πιο επιτυχημένους της λίστας του Forbes και στους BoF 500, τη λίστα των 500 επαγγελματιών που διαμορφώνουν τη βιομηχανία της μόδας.
Ο γάμος της με τον Ιταλό ράπερ Fedez στη Σικελία τον Σεπτέμβριο του 2018, όπου η Chiara φόρεσε 3 custom made Dior φορέματα δια χειρός Maria Grazia Chiuri, απέκτησε ένα κοινό 67εκατ. ανθρώπων μέσα από τα social media.
Αν και πολλές εταιρίες, από μεγάλους οίκους όπως Dior, Louis Vuitton και high-street fashion brands όπως Mango και Intimissimi μέχρι εταιρείες καλλυντικών όπως η Lancôme της αναθέτουν τις τις διαφημίσεις των προϊόντων τους. Έχω κάποιες αμφιβολίες για το αν η Chiara έφτασε στη κορυφή εξαιτίας του ιδιαίτερου προσωπικού της στυλ. Ή ίσως βρέθηκε στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή. Τα καθημερινά της looks μοιάζουν περισσότερο με μία ‘σαλάτα’ από designer κομμάτια χωρίς προσωπική αισθητική. Όσο για την παρουσία της στα social media, αυτή καταλήγει σε μια υπερέκθεση της ίδιας και της οικογένειας της στο βωμό της προώθησης του προσωπικού της brand και τόσων άλλων με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων.
Με γνώμονα όλα αυτά δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε αν η Chiara ήταν το κατάλληλο άτομο για την προώθηση της Ιταλικής Αναγεννησιακής τέχνης – το σίγουρο είναι ότι εκφράζει την γενιά της τεχνολογίας αλλά και το διάσημο Ιταλικό Μουσείο που μετράει 4.500.000 επισκέπτες μέσα στο 2019 και με τις αναρτήσεις της Chiara θα αυξήσει σίγουρα τη δημοτικότητά του στο νεανικό κοινό. Και μπορεί τα ταξίδια να φαντάζουν πολύ μακρινά αυτή την εποχή αλλά με τη βοήθεια της τέχνης ταξιδεύουμε νοερά όχι μόνο στην Ιταλία και το Hong Kong αλλά και στα χρόνια της Αναγέννησης.