Τον Μάρτιο του 2002 η Britney Spears και ο Justin Timberlake χώρισαν. Κι ενώ οι θαυμαστές της ποπ θρηνούσαν, η Spears εμφανίστηκε με ένα μπλε μπλουζάκι Juicy Couture και πορτοκαλί γραμματοσειρά με τη φράση «Dump Him» .
Η Spears με τα χρόνια αποδείχτηκε μία από τις πρώτες διασημότητες που διέδωσαν το clapback tee: ένα ρούχο υπεύθυνο για μερικές πολύ δυνατές δηλώσεις. Το οποίο τώρα, επιστρέφει.
Η αναζωπύρωση της τάσης δεν αποτελεί έκπληξη. Τα τελευταία δύο χρόνια οι τάσεις της δεκαετίας του 2000 επανέρχονται σταδιακά: micro-mini, πλατφόρμες, μαξιμαλιστικά κοσμήματα, clips στα νύχια και scarf tube tops.
Britney Spears with her iconic ‘Dump Him’, 2002. pic.twitter.com/44yCGGe4ZE
— B Spears Promo🌹🚀 (@BSpearsPromo) April 28, 2022
Φυσικά, το clapback tee της Spears δεν ήταν το μοναδικό που έμεινε στην ιστορία της ποπ κουλτούρας. Η Lindsay Lohan μετά τον χωρισμό με τον Wilmer Valderrama το 2004, φόρεσε σε ένα επεισόδιο του TRL ένα μπλουζάκι “You Were Never My Boyfriend”. Έβαλε επίσης στο στόχαστρο τα ταμπλόιντ φορώντας ένα μπλουζάκι που έγραφε «Skinny Bitch» όταν ο Τύπος έγραφε για την υποτιθέμενη διατροφική της διαταραχή. Η Paris Hilton φόρεσε αντίστοιχα clapback tees «Μην είσαι ζηλιάρης» και «Σταμάτα να είσαι απελπισμένη».
Σήμερα, η τάση έχει αναβιώσει χάρη σε μερικούς ανερχόμενους σχεδιαστές και διασημότητες που τα φορούν.
Λίγες ώρες πριν κυκλοφορήσει το πέμπτο άλμπουμ Crash της Charli XCX, εκείνη φωτογραφήθηκε φορώντας ένα ροζ μπλουζάκι με το κλασικό ρητό: «They dont build statues of critics».
Βασικά, η Charli μάλλον ήθελε να κάνει σαφές ότι την ενδιαφέρει πολύ λίγο η οποιαδήποτε κριτική για την πρόσφατη δουλειά της. Το μπλουζάκι της ποπ σταρ που έκανε τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν του brand Praying, το οποία πουλά ρούχα εμπνευσμένα από το Y2K.
Εκτός από το μπλουζάκι που φορούσε η Charli, μπορεί κανείς να βρεί ένα slip dress που γράφει «Give Girls Money» ή ένα καπέλο με το «Trophy Wife» με κεφαλαία γράμματα—ή ίσως να είδες την Addison Rae να φοράει το μπικίνι «Holy Trinity» πρόσφατα.
Στο Euphoria, πιθανότατα έχεις εντοπίσει μερικούς χαρακτήρες με μπλουζάκια, συμπεριλαμβανομένου της Maddy με το μπλουζάκι “Don’t Be Jel”, της streetwear σχεδιάστριας Vanna Youngstein.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτή η τάση της μόδας εμφανίστηκε τότε και την βλέπουμε ξανά τώρα μπορεί να είναι κοινός: η πολιτική αναταραχή. Ο κόσμος τότε ήταν επηρεασμένος από την 11η Σεπτεμβρίου, τις επιπτώσεις και την ύφεση. Τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίσαμε και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε πολλές κοινωνικές και πολιτικές αστάθειες, στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, την άνοδο ακροδεξιών κομμάτων στην Ευρώπη. πανδημία, αστυνομική βαρβαρότητα, κλιματική αλλαγή, ρατσισμό, άλλη μια ύφεση, διαδηλώσεις στο Ιράν—ο κατάλογος συνεχίζεται. «Φαίνεται ότι η αναζωπύρωση της τάσης με τις μπλούζες που έχουν συνθήματα – ή κάτι που έχει ένα σύνθημα πάνω του – συμβαίνει συνήθως σε περιόδους πολιτικής αναταραχής», εξηγεί η Dawnn Karen, PhD, ψυχολόγος μόδας.
Έχουμε δει επίσης τυπωμένο το #FreeBritney, το #FreeWinona όταν η Winona Ryder φέρεται να έκλεβε καταστήματα και #ΤeamAniston και #TeamJolie στον απόηχο του διαζυγίου της Jennifer Aniston και του Brad Pitt.
Αν και αυτά τα tees δεν είναι καινούργια, μάλλον ως είδος διαμαρτυρίας να λειτουργεί καλύτερα όταν έχουμε και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε περιόδους όπως αυτή, οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους να χρησιμοποιήσουν τη μόδα ως φωνή.
Η όρεξη για συνθήματα είναι ξεκάθαρη. Σύμφωνα με την παγκόσμια πλατφόρμα μόδας Lyst, οι αναζητήσεις για μπλουζάκια με σλόγκαν αυξάνονται σταθερά κατά 37% κάθε μήνα από τον Σεπτέμβριο, και σημειώνει επίσης ότι είναι από τα περιζήτητα κομμάτια.