Είναι ευρέως γνωστό ότι οι ρομαντικές κομεντί των ’90s και των ’00s δεν φημίζονται για τις φεμινιστικές ιδέες τους. Είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε κορίτσια να κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν το πιο ωραίο αγόρι του σχολείου, στο τέλος να τα καταφέρνουν και να ζουν για πάντα “ευτυχισμένοι”. Αυτό που δεν είχαμε σκεφτεί τόσα χρόνια είναι ότι ανάμεσα σε όλες αυτές τις ταινίες, υπήρξε και μία που ξεχώρισε, ειδικά με τα σημερινά δεδομένα. Ο λόγος για το θρυλικό Clueless και την Cher Horowitz.
26 χρόνια μετά η Cher αποδεικνύεται μία από τις φεμινίστριες ηρωίδες της μεγάλης οθόνης
Σίγουρα δεν είναι η “τέλεια” φεμινίστρια, όπως καμιά γυναίκα δεν θα καταφέρει ποτέ να είναι. Αν αναλογιστεί κανείς όμως το context μέσα στο οποίο η ίδια “δημιουργήθηκε”, τότε πρόκειται για έναν πολύ ριζοσπαστικό χαρακτήρα. Είναι γεγονός ότι η ταινία και η ίδια η Cher βασίστηκαν στο μυθιστόρημα της Jane Austen, Emma. Έτσι, όπως κάθε σωστή ηρωίδα της Jane Austen, η Cher δε θέλει να συμβιβαστεί με τίποτα σε αυτή τη ζωή. Το μόνο που την νοιάζει είναι να έχει κοντά τους ανθρώπους της, να τους στηρίζει και να είναι κι εκείνη ευτυχισμένη.
Ένα λευκό, straight κορίτσι που κάνει λάθη και τα διορθώνει
Η Cher δεν εμφανίστηκε ποτέ στην οθόνη για να αποδείξει ότι είναι η τέλεια ηρωίδα που τα κάνει όλα σωστά. Αντίθετα, είχε κι εκείνη τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα σφηνωμένα στο μυαλό της από προηγούμενα χρόνια. Δεν διστάζει όμως να σταθεί μπροστά σε όλους και να τα αποτινάξει με θάρρος από πάνω της.
Αγαπά το σώμα της και δεν αφήνει κάνεναν άλλον να πάρει τον έλεγχο σε αυτό
Η Cher και τα ρούχα είχαν από την πρώτη σκηνή μία σχέση πάθους. Το σημαντικό κομμάτι, όμως, είναι πως η Cher δε ντύνεται ποτέ για τους άλλους, παρά μόνο για τον εαυτό της. Ακόμη και όταν ο πατέρα της θεωρεί ότι εκείνη έχει ντυθεί πολύ “προκλητικά”, εκείνη βλέπει απλά ένα ακόμη φόρεμα. Το ίδιο ισχύει και όταν προσπαθούν πως δεν είναι “φυσιολογικό” να μην έχει κάνει σεξ σε αυτήν την ηλικία. Εκείνη αισθάνεται και λέει ανοιχτά ότι δεν την καθορίζει το σεξουαλικό της status. Και σε καμία περίπτωση δεν είναι το κορίτσι που θα συμβιβαστεί με λιγότερα απ’όσα αξίζει.
Μπορεί να αγαπά τη μόδα, αλλά στο τέλος της ημέρας φροντίζει να υπενθυμίζει σε όλους και στον εαυτό της ότι η ομορφιά πηγάζει από μέσα
Κι αυτή ίσως είναι όντως μία από τις πιο ριζοσπαστικές ιδέες που ακούστηκαν ποτέ σε εφηβική ρομαντική κομεντί. Συνήθως χρειαζόμασταν κάποιο extreme makeover για να καταφέρει η πρωταγωνίστρια να έχει το αγόρι που θέλει. Εδώ δε χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο. Χρειαζόμαστε μόνο τη Cher να υπενθυμίζει σε όλους στα ’90s ότι τα πιο όμορφα κορίτσια δεν έχουν το τέλειο σώμα ή τα τέλεια ρούχα.