Ένα τέλειο αμάλγαμα cool, μίνιμαλ αισθητικής και βιώσιμης μόδας. Νέοι αλλά και διάσημοι Σκανδιναβοί σχεδιαστές, ανεπιτήδευτα κομψό street style (ακόμα και σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός) και μια απαράμιλλη προσήλωση στη βιώσιμη μόδα, με στόχο το zero-waste έως το 2022. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν την εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης.

Καταφέρνοντας να ξεχωρίσει με το δικό της τρόπο τα τελευταία χρόνια, είναι πλέον σημείο αναφοράς για τη βιώσιμη μόδα, έχοντας ορίσει τη δική της ατζέντα με στόχους βιωσιμότητας για όλες τις συμμετέχουσες μάρκες. Φέτος, αν και διαδικτυακά, κατάφερε να μας εμπνεύσει τόσο με τις δημιουργίες των σχεδιαστών και το street style από το σπίτι όσο και με το Sustainability Award σε συνεργασία με την Zalando.

Το βραβείο στοχεύει στην αναγνώριση μαρκών που κάνουν ιδιαίτερη πρόοδο στον τομέα της βιωσιμότητας, με νικητή το House of Dagmar. Πέρα από την αναγνώριση, η εταιρεία θα δημιουργήσει μια exclusive capsule συλλογή για το Zalando συνοδευόμενη από χρηματικό έπαθλο. Έτσι, ακόμα περισσότεροι λάτρεις της μόδας θα γνωρίσουν αυτή την εταιρεία από τη Σουηδία που παντρεύει τη Σκανδιναβική αισθητική με τη βιωσιμότητα.

Το αποτέλεσμα;

Κομμάτια που αποπνέουν κομψότητα και δυναμισμό σε όποιον τα φοράει. Παράλληλα η γνώση ότι αυτά τα κομμάτια έχουν παρασκευαστεί με όλο και περισσότερα ανακυκλωμένα υλικά, μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και στόχο να φορεθούν ξανά και ξανά σε βάθος χρόνου, τα κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερα. Για τις ιδρύτριες του brand η βιωσιμότητα και η μακροζωία των σχεδίων και των ρούχων τους είναι αλληλένδετα.

Πέρα από την πρόοδο στον τομέα της βιωσιμότητας, δεν θα ήταν εβδομάδα μόδας χωρίς τα ιδιαίτερα σχέδια των Σκανδιναβών σχεδιαστών. Επηρεασμένα από τα παγκόσμια lockdowns, τα looks επικεντρώθηκαν σε κομψά αλλά άνετα ρούχα, για μέσα και έξω απ’ το σπίτι.

Κομψά παλτό και σακάκια συμπρωταγωνίστησαν με χαλαρά, ριχτά φορέματα με μεσάτες ζώνες, φούστες, oversized πουλόβερ και γιλέκα. Η παλέτα κινήθηκε σε γήινες αποχρώσεις με κάποιες παστέλ πινελιές σε color-blocking σύνολα. Βέβαια τα lockdowns δεν σταμάτησαν τους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ρούχα για έξω. Συγκεκριμένα, η Rotate παρουσίασε πολύχρωμα σύνολα και φορέματα με παγιέτες για τις post-lockdown εξόδους.

Παράλληλα, η Rains μας έδειξε φουτουριστικά σύνολα με επίκεντρο χρηστικά πανωφόρια. Αλλά επειδή μια εικόνα είναι 1,000 λέξεις, σου παρουσιάζουμε τα highlights παρακάτω.

Marlene Birger | Baum und Pferdgarten | Rotate | Rains

Τα digital shows συνοδεύτηκαν από διαδικτυακά panels με buyers, εκδότες και ειδικούς βιωσιμότητας. Παράλληλα, Q&As με τους σχεδιαστές και περιεχόμενο στο Instagram από influencers που μοιραζόντουσαν τα αγαπημένα τους looks από το σπίτι έφερε το κοινό ακόμα πιο κοντά στους δημιουργούς.

Αντίθετα με τις υπόλοιπες εβδομάδες μόδας, η Κοπεγχάγη δεν είναι απλά μια ευκαιρία ανάδειξης νέων και εδραιωμένων Σκανδιναβικών ταλέντων. Είναι μια πλατφόρμα που φιλοξενεί σημαντικές συζητήσεις περί βιωσιμότητας, εκμεταλλευόμενου του ότι όλα τα μάτια είναι στραμμένα εκεί.

Ganni  | House of Dagmar  | Stine Goya

 

Προωθώντας τόσο Σκανδιναβούς σχεδιαστές όσο και την αύξηση βιωσιμότητας στη μόδα, η εβδομάδα μόδας της Κοπεγχάγης θέτει ψηλά τον πήχη. Το Sustainability Action Plan της είναι πολύ περισσότερο από έναυσμα στις Σκανδιναβικές εταιρείες να πετύχουν τους 17 στόχους του πλάνου. Είναι πηγή έμπνευσης για όλους εμάς να αναθεωρήσουμε τις επιλογές μας. Είναι μια αφετηρία για καλύτερες, πιο συνειδητές αγορές αποδεικνύοντας πως η βιώσιμη μόδα μπορεί να είναι στιλάτη και κομψή.

Η μόδα έχει τη δύναμη να μας κάνει να νιώθουμε όσο και να δείχνουμε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Είναι καιρός να τη χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε και μια καλύτερη εκδοχή του πλανήτη μας.

featured photo: www.russh.com/ganni-love-forever/
photos: https://copenhagenfashionweek.com/brands
Πηγές πληροφοριών: wwd.com/fashion-news | www.harpersbazaar.com | ww.refinery29.com | en.vogue.me | wwwd.com | hypebae.com