Η δημοτικότητα της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι θαυμαστές λένε ότι η έλλειψη αλγοριθμικής ροής το καθιστά πιο φυσικό χώρο για το “χτίσιμο” κοινότητας από άλλες μορφές κοινωνικών μέσων.

Το Discord κυκλοφόρησε ως πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων το 2015. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε ως πλατφόρμα ακουστικών συνομιλιών για διαδικτυακούς παίκτες βίντεο, μια καλή λύση για όσους είχαν απογοητευτεί από τη δυσκολία των ασυνάρτητων εργαλείων επικοινωνίας που ήταν διαθέσιμα τότε.

Ομάδες φίλων στην πανδημία μπορούσαν να οργανώσουν τη συνομιλία τους σε «κανάλια» (όπως το Slack), να ξεκινήσουν άμεσα ομαδικές φωνητικές κλήσεις (όπως το Skype) και να μεταδώσουν παιχνίδια μέσω κοινής χρήσης οθόνης (όπως το Zoom)— κι έτσι να μείνουν σε επαφή.

Η Mindy Day, senior manager του Discord, δήλωσε στο The Wall Street Journal ότι η πανδημία βοήθησε την ανάπτυξη της εφαρμογής, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε να «συνδεθεί με αυτούς που δεν μπορούσε να δει προσωπικά και ακόμη και να καλλιεργήσει σχέσεις με νέους ανθρώπους». Tώρα η εφαρμογή μετρά πάνω από 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.

Ορισμένοι servers είναι μόνο με πρόσκληση. Ωστόσο, πολλοί servers είναι ανοιχτοί στο κοινό με κοινό παράγοντα τα ενδιαφέροντα όπως εκείνος για το League of Legends και τους Settlers of Catan, αλλά και εκείνους για πλέξιμο ή fans της K-Pop.

Οι χρήστες του Discord λένε ότι ο σχεδιασμός – και η έλλειψη αλγορίθμου – το καθιστούν μία εφαρμογή ιδανική για το χτίσιμο μίας κοινότητας-παρέας γύρω από κοινά ενδιαφέροντα, αντί της εμμονής στα likes του Facebook και του Instagram.

Φυσικά και το Twitter είναι γεμάτο με σύντομες συζητήσεις που σχετίζονται με την K-Pop ή μία νέα ταινία, αλλά το Discord λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Για παράδειγμα μία κοινότητα είναι το Houseplants, όπου σχεδόν 9.000 άτομα επιδεικνύουν τα φυτά τους, ανταλλάσσουν συμβουλές καλλιέργειας και ενημερώνουν για πωλήσεις. Οι περισσότεροι βρίσκουν τον διακομιστή ενώ αναζητούν συμβουλές για να σώσουν ένα φυτό. Αλλά οι νεοφερμένοι σύντομα ανακαλύπτουν ότι η εφαρμογή μοιάζει περισσότερο με ένα χαρούμενο καφέ. Τα μέλη συνομιλούν για τα φυτά αλλά μοιράζονται και φωτογραφίες των κατοικίδιων τους. 

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Discord (@discord)

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Philosophy Cafe, μια ομάδα άνω των 3.000 ατόμων με τακτικά προγραμματισμένες ηχητικές συνομιλίες για συζητήσεις για θέματα όπως ο Καντ και ο Βουδισμός. Λίγο περισσότεροι από 6.000 συλλέκτες δίσκων κάνουν παρέα στο Vinyl Chat. Οι αυτοματοποιημένες ροές επισημαίνουν τις πωλήσεις και τις νέες κυκλοφορίες, ενώ τα μέλη συζητούν για μουσική.

Η Day λέει ότι υπάρχουν περίπου 19 εκατομμύρια ενεργοί servers στο Discord που καλύπτουν σχεδόν οποιοδήποτε θέμα μπορεί να φανταστεί κανείς. Αναζήτησε όλες τις δημόσιες ομάδες. Εάν δεν βρείτε ένα θέμα που να σε αφορά, μπορείς πάντα να ξεκινήσεις το δικό σου.

Σε αντίθεση με πλατφόρμες όπως το Facebook ή το TikTok, το Discord δεν χρησιμοποιεί αλγόριθμο για να προωθήσει περιεχόμενο στους χρήστες του. Μοιάζει περισσότερο με μια μεγάλη ομαδική συνομιλία, αλλά ακόμα πιο βελτιωμένη, γιατί αν μια συζήτηση – ας πούμε, μια συζήτηση σχετικά με το αν το σουβλάκι το λέμε σάντουιτς ή καλαμάκι – ξεφύγει από τον έλεγχο, μπορείς εύκολα να προτείνετε τη μετάβαση σε φωνητική συνομιλία για να λύσεις τη διαφωνία πιο εύκολα.

Το Discord, όπως και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες, έχει φυσικά τα μειονεκτήματά του, με πρώτο την έλλειψη γονικού ελέγχου – δεν είναι δύσκολο να βρεθείς σε έναν δημόσιο διακομιστή γεμάτο ρητορική μίσους και παραπληροφόρηση.