Η μόδα αντιπροσωπεύει και ακολουθεί ξεκάθαρα, τον τρόπο σκέψης κάθε εποχής. Οι τάσεις ξεκάθαρα πια, καλούνται συγκριτικά με το παρελθόν να περικλείουν βαθύτερες έννοιες και νοήματα, αντιπροσωπεύοντας, όλα όσα απαιτεί και παράλληλα αναζητεί ο/η κάθε καταναλωτής/τρια, μέσα από το πρίσμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Ένα σύγχρονο αλλά και ταυτόχρονα ρομαντικό και ονειρικό χίπικο κίνημα, όπου όλοι μας καλούμαστε να θυμηθούμε το ρόλο της φύσης, μέσα στην πιεσμένη καθημερινότητα μας και τις αγοραστικές μας επιλογές.
Η ιδέα ή αλλιώς το concept που κρύβεται πίσω από την έμπνευση δημιουργίας ενός ρούχου ή μιας συλλογής, καλείται πλέον να συμπεριλαμβάνει στον τρόπο υλοποίησης ή κατασκευής της, πιο πράσινες μεθοδολογίες. Τρόποι όπου η εξοικονόμηση νερού, η μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων και η ανακύκλωση υλικών και υφασμάτων αποτελούν πλέον κάτι το αδιαπραγμάτευτο και όχι ζητούμενο. Μπορούμε όμως να μιλάμε για “πράσινη” μόδα, γνωρίζοντας πως μόνο για την καλλιέργεια των πρώτων υλών όπως το βαμβάκι, η χρήση νερού και φυτοφαρμάκων είναι έντονη και επιβεβλημένη, προκειμένου η σοδειά να είναι οικονομικά ανάλογη με τις προσδοκίες του κάθε παραγωγού;
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι νέοι τρόποι καλλιέργειας, μπορούν να το κάνουν πραγματικότητα, καθώς το βιολογικό βαμβάκι, που όλοι μας πλέον έχουμε εντάξει στην καταναλωτική μας κουλτούρα, εξασφαλίζει την ίδια απόδοση για τον παραγωγό με μειωμένη όμως κατά πολύ τη χρήση του νερού και μηδαμινή χρήση φυτοφαρμάκων. Επιπλέον νέες καλλιέργειες, όπως η κάνναβη και το bamboo απαιτούν λιγότερα συστατικά από το περιβάλλον για να αποδώσουν στο μέγιστο, προσφέροντας παράλληλα στο κοινό μια διαφορετικότητα στην αίσθηση της αφής, μια επιπλέον γκάμα αποχρώσεων και κυρίως μιας ανακάλυψης “πράσινων νέων επιλογών”.
Καθώς λοιπόν ξαναβιώνουμε μια περίοδο αντίστοιχη με εκείνη των 90’s, όπου ο κόσμος επέστρεψε στον αθλητισμό, δείχνοντας ενδιαφέρον για τη συνολική εικόνα και υγεία του, ενσωματώνοντας μέσα στην καθημερινότητα του δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο και το βάδισμα, πως είναι δυνατόν η μόδα να μην κάνει το ίδιο; Επιπλέον η εξασφάλιση ενός καλύτερου αύριο για τις γενιές που ακολουθούν, καλλιεργεί ένα συναίσθημα ευθύνης και υπευθυνότητας όλων, απέναντι στις καταναλωτικές μας επιλογές. Εκεί όπου αντικατοπτρίζεται όχι μόνο η καλογουστιά, το στιλ και η αισθητική άποψη του/της καθενός/μιάς μας, αλλά και η αίσθηση μιας πιο ολοκληρωμένης συλλογικής και παγκόσμιας εικόνας, στην οποία όλοι μας ακολουθούμε ένα πιο υγιή καθημερινό τρόπο ζωής, τόσο για εμάς όσο και το περιβάλλον γύρω μας.