Είναι Κυριακή απόγευμα κάπου το 2012 και μόλις έχεις βγάλει μία φωτογραφία με τις φίλες σου. Την ανεβάζεις αμέσως στο Instagram, βάζοντας το φίλτρο Valencia και πλαίσιο γύρω από την φωτογραφία. Δεν το σκέφτεσαι καν και ούτε σε νοιάζουν τα likes που θα πάρεις. Κάτι όμως που σίγουρα δεν έχεις σκεφτεί είναι ότι οι μελλοντικοί σου εργοδότες και πελάτες θα δουν κάποια στιγμή αυτές τις φωτογραφίες. 

Περνάμε όμως γρήγορα στο 2019 όπου δεν ανεβάζουμε πλέον τις φωτογραφίες τόσο αψήφιστα. Για κάποιες εταιρείες, το Instagram είναι η βιτρίνα σκληρής δουλειάς και ένας τρόπος να δείξεις τι μπορείς να κάνεις. Είναι κάτι σαν η επίδειξη μίας καλής ζωής, επαγγελματικής και προσωπικής, που παρουσιάζεται μέσω των φωτογραφιών. 

Είναι άραγε το Instagram το καινούργιο βιογραφικό; Έχουμε άραγε αντικαταστήσει την διπλή σελίδα Α4 με κάτι πιο δημιουργικό; Ψάξαμε να βρούμε τι γνώμη έχουν τρεις ειδικοί, οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει προς όφελός τους το Instagram σε επαγγελματικά θέματα, ώστε να μάθουμε πώς θα μας βοηθήσει στο μέλλον και πώς ακριβώς να τα καταφέρουμε. 

Δείξε τη δουλειά σου

Η Venetia Berry, μία Λονδρέζα καλλιτέχνιδα, αναφέρει ότι μέσω του Instagram έδειξε τα καλλιτεχνικά βήματα πίσω από τη δουλειά της που ακολούθησε.

“Το Instagram έδωσε την ευκαιρία στους καλλιτέχνες να δείξουν τη δημιουργικότητά τους. Από την εμπειρία μου, αυτό δίνει μία ώθηση στο έργο μου, καθώς φαίνεται η πορεία μου τα τελευταία χρόνια.”

“Πολλοί είναι αυτοί που αγοράζουν από το Instagram. Τις περισσότερες φορές όμως αυτό με κάνει να ανοίγω κουβέντα, όπου τους παρουσιάζω περισσότερες επιλογές, είτε ξεκινάω να δουλεύω κάτι μόνο γι’ αυτούς, είτε τους προσκαλώ να έρθουν να δουν τη δουλειά μου από κοντά στο studio. Όσο ωραίο κι αν είναι το Instagram, δεν μπορεί να συγκριθεί με το να βλέπεις τη δουλειά κάποιου από κοντά.”

https://www.instagram.com/p/B1BY_SFgq0C/?utm_source=ig_embed

Αυτή η κοινωνική πλατφόρμα δικτύωσης έχει πλέον 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Έχει δώσει πρόσβαση στον καλλιτεχνικό κόσμο σε ένα μεγάλο κομμάτι ανθρώπων και σύμφωνα με την Venetia αυτό βοηθάει ιδιαίτερα τους επίδοξους καλλιτέχνες. “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Instagram είναι ένα τεράστιο εργαλείο για τους καλλιτέχνες στις μέρες μας. Έκανε τον κόσμο της τέχνης πιο δημοκρατικό. Τώρα όλοι έχουν την δυνατότητα να δείξουν τη δουλειά τους online, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν κάποιον ή ζητούν βοήθεια από κάποια γκαλερί.”

Το νέο portfolio

Μια βιομηχανία που έχει κατακτήσει τον κόσμο του Instagram τα τελευταία χρόνια, είναι ο κόσμος της ομορφιάς. Από νύχια μέχρι και make-up tutorial, το Instagram ανέδειξε όμορφα, φιλόδοξα και εύκολα πραγματοποιήσιμα looks. 

Η nail expert, Lauren Michelle Pires, επωφελήθηκε από την Insta-περιέργεια. Όπως αναφέρει και η ίδια, πολλοί αναφέρουν δουλειές της που έχουν δει στο Instagram. “Πολλές φορές όσο βρίσκομαι στο set και ετοιμάζω κάποιον για φωτογράφιση, αναφέρουν διάφορες δημοσιεύσεις μου στο Instagram. Το θεωρώ ιδιαίτερα κολακευτικό και δείγμα ότι κάνω κάτι σωστά.”

Ο τομέας της ομορφιάς έχεις απογειωθεί τόσο πολύ στις κοινωνικές πλατφόρμες που η Lauren έχει αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζει τη δουλειά της. “Έχει γίνει το portfolio μου για τους πελάτες. Πλέον δεν θέλουν να δουν το πραγματικό μου portfolio, αλλά τα σχόλια σχετικά με τη δουλειά μου και τα βίντεο που αφορούν τους πελάτες και τα παρασκήνια.”

https://www.instagram.com/p/B1QnIkigyyy/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

Μια εξέλιξη για τη Lauren είναι ότι το Instagram όχι μόνο είναι το portfolio της αλλά ότι είναι ο καινούργιος τρόπος να την προσλαμβάνουν. “Λαμβάνω μηνύματα από beauty editors ή στιλίστες που μου ζητάνε συνεργασία. Δεν πάει πλέον μόνο από στόμα σε στόμα, είναι πια online.”

Λογαριασμοί με προϊόντα ομορφιάς έχουν πλέον τους περισσότερους followers. Η Mac Cosmetics έχει κοντά στους 23 χιλιάδες followers, κάνοντάς την την καλύτερη εταιρεία καλλυντικών. Η Kylie Cosmetics, η εταιρεία της Kylie Jenner, ξεκίνησε το 2015 και έχει πάνω από 22 εκατομμύρια followers. Πράγμα που σημαίνει ότι το κοινό του Instagram που ενδιαφέρεται για θέματα ομορφιάς είναι μεγάλο. 

Η make-up artist Bea Sweet συμφωνεί. Με περισσότερους από 54.000 followers στο Instagram, η Bea υποστηρίζει ότι το Instagram έχει γίνει η τέλεια πλατφόρμα για τη βιομηχανία της ομορφιάς.

“Οι άνθρωποι αναζητούν έμπνευση.”

Με τη μεγάλη προσβασιμότητα, η Bea αναφέρει ότι το Instagram είναι υπεύθυνο για τη δημοτικότητα της στη βιομηχανία της μόδας. “Είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμο. Είναι μεγάλο όφελος για όλους.”

Η λεπτή γραμμή ανάμεσα στο επαγγελματικό και το προσωπικό

Η Careers Expert του LinkedIn, Derain Faraz, αναφέρει ότι τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν διευκολύνει τις διαδικασίες πρόσληψης και έχει δημιουργήσει μία θολή γραμμή μεταξύ επαγγελματικού και προσωπικού. “Το προφίλ μας στο LinkedIn είναι ένας καθρέφτης του βιογραφικού μας, που διευκολύνει την διαδικασία πρόσληψης.” 

“Όλο και περισσότερο, βλέπουμε τους ανθρώπους να μοιράζονται δημοσιεύσεις σχετικά με την επαγγελματική τους ζωή με έναν ανθρώπινο τρόπο. Από την πρώτη μέρα τους στη δουλειά, μέχρι και την αποτυχημένη τους συνέντευξη.”

Ενώ υπάρχουν προφανή πλεονεκτήματα στη χρήση προσωπικών πλατφορμών κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για την περαιτέρω καριέρα, εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί και γκρίζες περιοχές. Αυτήν την εβδομάδα, μία εταιρεία από το Texas ντρόπιασε μία κοπέλα που έδινε συνέντευξη για τις φωτογραφίες της με μαγιό στη σελίδα της στο Instagram. Πήραν φωτογραφίες από τα Instagram stories της και έγραψαν: Μη μοιράζεστε τα κοινωνικά σας μέσα με έναν πιθανό εργοδότη εάν αυτό είναι το είδος περιεχομένου που ανεβάζετε. 

Αυτό έγινε απευθείας αντιληπτό και εξόργισε αρκετό κόσμο που πίστευε ότι δεν υπάρχει τίποτα κακό σε μια γυναίκα με μαγιό. Αλλά το περιστατικό δεν παύει να δείχνει πώς οι εργοδότες αντιμετωπίζουν ένα προσωπικό προφίλ πιθανού υπαλλήλου. 

Τα τελευταία χρόνια, καθώς τα social media έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλή, έχουν υπάρξει πολυάριθμα περιστατικά ατόμων που βρίσκουν τις δικές τους θέσεις εργασίας. Αρκεί μόνο να ρωτήσουμε τον Justin Trudeau για το πώς νιώθει σχετικά με τα social media.

Είτε θέλεις να χρησιμοποιήσεις τα social media σου στην επαγγελματική σου ζωή είτε όχι, το 2019 δεν υπάρχει επιλογή. Πώς μπορείς όμως να βεβαιωθείς ότι το Instagram σου είναι ο καλύτερος τρόπος αναπαράστασης του εαυτού σου; Ή πώς να κάνεις τον λογαριασμό σου πιο ευπαρουσίαστο; 

  1.  Η Venetia προτείνει να μείνεις αληθινή. “Μείνε πιστή σε αυτά που σου αρέσουν και μην ακολουθείς τάσεις και trends. Θυμήσου γιατί το κάνεις και μην επεξεργάζεσαι για ώρες τις δημοσιεύσεις σου.”
  2. Σύμφωνα με την Lauren, πρέπει πάντα να αποθηκεύεις τη δουλειά σου. “Είτε δουλεύεις σε κάποιο project, είτε είναι κάποια φωτογράφιση, μην επαναπαύεσαι στο τελικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωσή μου, αν ετοιμάζω τα νύχια σε μία φωτογράφιση δεν ξέρω πώς θα είναι τα νύχια μετά από αυτή. Έτσι πάντα τραβάω μερικές behind the scenes φωτογραφίες της δουλειάς μου.”
  3. “Δείξε την προσωπικότητά σου. Μην ξεχνάς ότι οι ατέλειές σου είναι η μεγαλύτερή σου δύναμη” αναφέρει η Bea Sweet. “Χρησιμοποίησε τα δουλεύοντας με ανθρώπους που έχουν τον ίδιο τρόπο σκέψης, απάντησε με σεβασμό στα μηνύματα που λαμβάνεις και φέρσου σαν επαγγελματίας.”
  4. Η Jodie πιστεύει ότι πρέπει να προσέχεις έστω και την παραμικρή λεπτομέρεια. “Να ελέγχεις πάντα δύο και τρεις φορές πριν δημοσιεύσεις κάτι. Είτε αυτό είναι ορθογραφικό, είτε γραμματικό λάθος, αυτά τα λάθη θα τα προσέξει ένας μελλοντικός εργοδότης. Ακόμα κι αν είναι μόνο στο Instagram.”
Πηγή: elle.com Μετάφραση: Εύα Τόλιου Featured image: Les Mijotés