Skinny τζιν, χωρίστρα στο πλάι και οτιδήποτε εφαρμοστό: πραγματικά μοιάζει σαν μια ακόμη μάχη των millennials εναντίον της Gen Z.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε στερεοτυπικά, οι millennials (γεννημένοι 1981–1996) έχουν εμμονή με το avocado toast, ενώ η Gen Z (1997–2012) αφιερώνει περισσότερο χρόνο στο τηλέφωνό της παρά στην οικογένεια της.
Κι ενώ τα γούστα, οι εμπνεύσεις, οι προτιμήσεις και η αισθητική του ντυσίματος τους είναι διαφορετικά, το ίδιο συμβαίνει και με ένα ακόμη πράγμα, που δεν είναι άλλο από την αφηρημένη έννοια του «cheuginess».
Το cheuginess είναι μια κάπως άπιαστη έννοια, ίσως το «cringe» ή «υπερπροσπάθεια» να το προσεγγίζουν κάπως, αλλά το να είσαι cheugy σημαίνει να είσαι και λίγο «βασικός», old fashion και οπαδός πολλών τάσεων, με έναν τρόπο trendy δηλαδή; Το να είσαι ενήλικας και να σου αρέσουν οι ταινίες της Disney, να πίνεις καφέ από τα Starbucks, να παρακολουθείς τα «Φιλαράκια» ή τον Harry Potter και να έχεις ξανθά μαλλιά, είναι μερικά από τα πράγματα που θεωρούνται cheugy από τον σημερινό κυρίαρχο της κουλτούρας μας: το TikTok.
Και κάπως έτσι φαίνεται πώς ήρθε η ώρα της κρίσης και για τα αγαπημένα μας emoji.
Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη το 2021 ανάμεσα σε 2.000 ανθρώπους από την Perspectus Global, η πλειονότητα των ατόμων ηλικίας 16 έως 29 ετών θεωρεί ότι είστε «και επισήμως γέροι» εάν χρησιμοποιείτε thumbs up emoji για επιβράβευση ή κόκκινες καρδιές.
Το χεράκι ΟΚ, το πράσινο σύμβολο που κάνει check και τα emojis poo, επίσης δεν τα πηγαίνουν πολύ καλά, με το προσωπάκι που κλαίει δυνατά, τη μαϊμού που καλύπτει τα μάτια της, τα χέρια που χτυπούν παλαμάκια, το σημάδι φιλιού από κραγιόν και τα πρόσωπα με μορφασμούς να συμπληρώνουν τη λίστα με τα 10 κορυφαία cringe emojis.
Επιπλέον, το κάποτε καταδικασμένο emoji κλαυσίγελου έχει αναζωπυρωθεί ως ειρωνική απάντηση. Τα χέρια προσευχής χρησιμοποιούνται σπάνια με σοβαρότητα, αλλά αντ’ αυτού σαν ένα νεύμα και ένα κλείσιμο του ματιού.
Όπως μας ενημερώνει ένας 24χρονος Redditor, σύμφωνα με τη New York Post: «Για τους νεότερους, το emoji με τον αντίχειρα προς τα πάνω χρησιμοποιείται όταν είμαστε πραγματικά passive-aggressive».
Και διευκρίνισε ότι: «Είναι πολύ αγενές όταν κάποιος σου στέλνει ένα thumbs up».
Ωστόσο, προσωπικά αναρωτιέμαι, είναι στα αλήθεια τόσο κακό το μικρό κίτρινο χεράκι;
«Με τον μέσο Βρετανό να στέλνει 76 emojis την εβδομάδα σε πολλές πλατφόρμες, είναι σαφές ότι αυτά τα σύμβολα αποτελούν πλέον ζωτικό μέρος της καθημερινής
μας επικοινωνίας – τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο», δήλωσε η Perspectus Global την εποχή που δημοσιεύτηκε η έρευνα. «Ωστόσο, αυτό το research δείχνει τη σημασία της αξιολόγησης ποιων από αυτά χρησιμοποιείτε. Αν δεν θέλετε να σας βλέπουν ως ντεμοντέ, ίσως θα ήταν σοφό να αποφύγετε τουλάχιστον το σύμβολο του thumbs up».
Λοιπόν, τα νέα τα μάθατε εδώ για πρώτη φορά. Υποθέτω πως από ‘μένα είναι όχι, thumbs down σαν να λέμε.