Εάν το γραφείο σου αποτελεί το «δεύτερο σπίτι σου» τότε θα πρέπει να γνωρίζεις πως ισχύουν οι ίδιοι κανόνες με το actual σπίτι.
Ένα οργανωμένο και καθαρό γραφείο είναι πολύ πιο ωφέλιμο στην καθημερινότητα, στην παραγωγικότητα και κατ’ επέκταση στη ψυχολογία σου.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Μία ομάδα ερευνητών θέλησε να δώσει την απάντηση.
Αφού χώρισε τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες, έβαλε τη μία σε ένα ακατάστατο γραφείο και την άλλη σε ένα τακτοποιημένο και τους προέτρεψαν να δουλέψουν.
Οι συμμετέχοντες της πρώτης ομάδας δήλωσαν πως βλέποντας το χάος που επικρατούσε, τους δυσκόλευε στη συγκέντρωση. Αντίθετα, οι συμμετέχοντες της δεύτερης ομάδας εκτέλεσαν πολύ πιο σύντομα και αποτελεσματικά ό,τι τους ζητήθηκε.
Ένα ακατάστατο δωμάτιο μπορεί να σου δημιουργήσει σύγχυση και ένα υποσυνείδητο άγχος, συναισθήματα τα οποία δεν σου επιτρέπουν να συγκεντρωθείς απόλυτα σε αυτό που κάνεις.
Αν από την άλλη, έχεις ένα καθαρό και τακτοποιημένο χώρο, τότε έχεις όλη την προσοχή στραμμένη στα tasks σου. Επίσης, ένα οργανωμένο γραφείο σου δίνει την αίσθηση του ελέγχου. Όταν νιώθεις ότι ξέρεις που βρίσκεται το καθετί, και πως μπορείς να το προσεγγίσεις χωρίς να μετακινήσεις στοίβες από άλλα πράγματα, νιώθεις «ασφάλεια».
Ωστόσο, μπορεί να μη θες να αποχωριστείς το messy περιβάλλον σου. Ακόμα κι έχει πολλά σημειωματάρια, κούπες καφέ και post-it. Είναι απόλυτα φυσιολογικό όμως. Συνηθίζεις σε κάτι που έχεις μάθει να κάνεις για καιρό, αλλά όταν δεις το χώρο σου με άλλη οπτική, τότε και η αποδοτικότητά σου θα είναι διαφορετική.
Δοκίμασε το
Την επόμενη φορά που θα βρεθείς στο γραφείο σου –είτε μιλάμε για το γραφείο της δουλειάς σου είτε του σπιτιού σου- τοποθέτησε τους φακέλους σου, τα στυλό σου και γενικότερα τα office tools σου σε μία σωστή και ξεκάθαρη σειρά. Έπειτα δοκίμασε να τα «ανακατέψεις» και να μην ασχοληθείς ιδιαίτερα με την οργάνωση τους. Θα παρατηρήσεις πως η εργασιακή επίδοση σου θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από αυτό που βλέπεις γύρω σου.
Δεν είναι επομένως παράδοξο το γεγονός πως όταν είσαι πιο στρεσαρισμένος αφιερώνεσαι στην καθαριότητα. Μπορεί να έχεις παρατηρήσει πως όταν νιώθεις πως έχεις βαλτώσει στην ολοκλήρωση κάποιου project, σε βοηθά να τακτοποιείς λίγο το γραφείο σου. Όταν αδειάζεις το χώρο που εργάζεσαι, είναι σαν να αδειάζει και το μυαλό σου. Σκέφτεσαι καθαρότερα και έχεις τον πλήρη έλεγχο του περιβάλλοντος γύρω σου, με αποτέλεσμα να φέρνεις και καλύτερα αποτελέσματα.