Επαγγελματικά λάθη, αποτυχίες και απογοήτευση είναι συχνά φαινόμενα στον επαγγελματικό μας κόσμο.
Και φυσικά αυτό είναι μια κατάσταση, ιδιαίτερα αγχωτική και στενάχωρη. Κανείς δεν θέλει άλλωστε, ούτε να τα κάνει θάλασσα και να εκτίθεται, ούτε να αναγκάζεται να παραιτηθεί.
Έχει παρατηρηθεί μάλιστα, ότι όταν κάνουμε ένα λάθος επαγγελματικό μας ενοχλεί πιο πολύ, από λάθη μας σε άλλους τομείς.
Αυτό ίσως συμβαίνει γιατί, η εργασία είναι ένα κομμάτι της ζωής μας, στο οποίο έχουμε επενδύσει πολύ κόπο, ίσως χρήμα και σίγουρα πολύ χρόνο. Γι΄ αυτό οποιαδήποτε αποτυχία μας κοστίζει πιο πολύ.
Ο τρόπος λοιπόν, που εκλαμβάνουμε μια αποτυχία στην εργασία μας είναι τελείως αυτοκαταστροφικός. Παίρνοντας τόσο τοις μετρητοίς ένα λάθος, απλά το γιγαντώνουμε τόσο στα μάτια μας, όσο και στα μάτια των άλλων. Συνέπεια τούτου, η πτώση του ηθικού μας, ένα αίσθημα ταπείνωσης κι ένα ισχυρό πλήγμα στην αυτοπεποίθησή μας.
Ωστόσο, τα λάθη είναι για να μαθαίνουμε και τούτο ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Το θέμα λοιπόν, είναι να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τα σφάλματά μας, με τέτοιο τρόπο, που στο τέλος το πρόσημο να γίνεται θετικό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
8 συχνά λάθη και η αλήθεια πίσω από αυτά.
1. Συγκεντρωτισμός
Το να τα κάνεις όλα μόν@ σου, οκ δεν είναι απαραίτητα κακό. Το να μην ζητάς βοήθεια όμως, όταν πνίγεσαι κι ετοιμάζεσαι να τα σκα@@@@@ς, είναι κακό. Και μάλιστα πολύ κακό, γιατί μπορεί να πάρεις στο λαιμό σου τους συναδέλφους σου και την εταιρεία.
Είναι κάτι ανάλογο με αυτό, που λέμε στα παιδάκια ότι πρέπει να μοιράζονται. Έτσι λοιπόν, κι εσύ σταμάτα να τα παίρνεις όλα πάνω σου και μοίρασε τις δουλειές.
Κι εσύ θα βγεις κερδισμέν@ και η δουλειά θα έχει γίνει.
2. Μυστικά.
Έχεις ένα πρόβλημα, το οποίο δυστυχώς επηρεάζει και την εργασία σου. Μοιράσου το με τ@ν υπεύθυν@ σου. Είναι καλύτερα να εξηγήσεις από την αρχή την κατάσταση, παρά όταν θα είναι αργά και θα έχει γίνει το λάθος. Και μετά άντε να σε πιστέψουν κι άντε να τα μαζέψεις.
Άλλωστε μοιρασμένο πρόβλημα, μισό πρόβλημα.
3. Επιπολαιότητα.
Μπορείς να κάνεις στη ζωή σου ότι θες. Μπορείς και να αποτύχεις. Μια χαρά όλα καλά. Απλά βρε πουλάκι μου, πριν κάνεις οποιαδήποτε κίνηση, πάρε ένα λεπτό και σκέψου. Μπορείς, δεν μπορείς, γίνεται, δεν γίνεται.
Σαφώς και μπορείς να δοκιμάσεις κάτι και να δεις ότι δεν σου πήγε καλά. Αλλά για να μη νιώσεις χάλια, πριν δράσεις ξανασκέψου το.
4. Φόβος.
ο φόβος είναι κακός σύμβουλος γενικά. Ειδικά στη δουλειά σου είναι καταστροφικός. Η καταπίεση και τοξικότητα, που σου δημιουργεί, είναι σίγουρος οδηγός αποτυχίας.
Εξοπλίσου με θάρρος, εκφράσου ελεύθερα και θα δεις ότι τα πράγματα θα πάνε καλά, ή τουλάχιστον θα πάνε καλύτερα απ΄ότι φαντάζεσαι.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
5. Άστοχες συμβουλές.
Οι συμβουλές είναι γι΄ αυτούς που ξέρουν και μόνο. Το να βασίζεσαι λοιπόν, στη γνώμη των άλλων και να ακολουθείς άκυρες συμβουλές, είναι ανευθυνότητα από μέρους σου και αργά ή γρήγορα θα την πληρώσεις.
Συμβουλέψου ανθρώπους, που γνωρίζουν, που εκτιμάς και που εμπιστεύεσαι. Τίποτα λιγότερο.
6. Ξερολίαση.
Το να τα ξέρεις όλα είναι μάλλον δύσκολο, εκτός αν έχεις κάποια σούπερ δύναμη. Καταρχάς, είναι απίστευτα ενοχλητικό να μοστράρεις ότι τα ξέρεις όλα, να έχεις άποψη για όλα, ενώ δεν έχεις.
Μείνε σε αυτά, που πραγματικά κατέχεις και αποδέξου το γεγονός ότι μπορεί και να μην γνωρίζεις τα πάντα. Άκου τους συνεργάτες σου, πριν είναι αργά.
7. Αυτοϋποτίμηση.
Με το να υποτιμάς συνέχεια τον εαυτό σου, σε υποβιβάζεις τραγικά όμως. Δεν σε αφήνεις να εξελιχθείς, να αναδείξεις τις ικανότητές σου και να εκθέσεις τα ταλέντα σου.
Προσπάθησε να εμποδίσεις τον εαυτό σου από σκέψεις τύπου “δεν είμαι αρκετά καλ@” ή “οι άλλοι τα κάνουν καλύτερα, εγώ είμαι μόνο για τους καφέδες”. Ξεκόλλα και προχώρα γιατί με αυτή τη στάση έχεις ήδη αποτύχει.
8. Προσοχή.
Αυτό είναι ένα θέμα πολύπλοκο. Γιατί η αλήθεια είναι, ότι μπορεί να αποσπαστεί η προσοχή σου και τότε να γίνει το λάθος. Είμαστε άνθρωποι και είναι λογικό να έχεις τις μαύρες σου και τα προβλήματά σου.
Απλά άφηνέ τα όσο μπορείς έξω από τη δουλειά κι αν δεν μπορείς πήγαινε στο νούμερο δύο.
Γενικά η αποτυχία και τα λάθη είναι πιθανά σενάρια. Διαχειρίσου τα όσο μπορείς καλύτερα και προχώρα παρακάτω.