Μιλήσαμε με δύο event planners για την δουλειά τους, τι περιλαμβάνει και ποιες είναι οι δυσκολίες τους. Η Μαρία Κουλούρη και η Έλενα Χαβιάρα μας εξήγησαν όλα όσα θέλαμε να μάθουμε για τους ανθρώπους που οργανώνουν parties, γάμους, γενέθλια, εταιρικά events και ισορροπούν τέλεια ανάμεσα σε κορδέλες, τούρτες και κομφετί.

Μαρία πότε κατάλαβες ότι θες να ασχοληθείς με τον συγκεκριμένο τομέα; ”Το κατάλαβαν πρώτα οι άλλοι και μετά εγώ! Σε όποια θέση και να εργαζόμουν πάντα κατέληγα να κάνω –και- την οργάνωση ενός event, ενός party κλπ. Από το Χριστουγεννιάτικο πάρτι της εταιρείας μέχρι το παιδικό πάρτυ για χάρη μιας συναδέλφου, όταν κάποιος ήθελε να οργανώσει κάτι με συμβουλευόταν και η αλήθεια είναι ότι το έκανα με μεγάλη χαρά.”

1Z3B5008
Έλενα Χαβιάρα

Εσύ Έλενα; ”Οι μεγάλες αλλαγές συνήθως προκύπτουν από μεγάλα ταρακουνήματα. Μετά από 12 χρόνια εργασίας σε εταιρείες σε τμήματα Marketing, βρέθηκα κάποια στιγμή – μέσα στην πολυετή αυτή περίοδο κρίσης – χωρίς δουλειά και μετά από μια μεγάλη σειρά interviews όπου όλοι ρωτούσαν «πότε με το καλό θα γίνω μαμά», πήρα απόφαση πως κανείς δεν επρόκειτο να με προσλάβει. Ξεκίνησα λοιπόν αυτό που έκανα και πριν αλλά από το σπίτι μου. Την διοργάνωση events & parties. Απλά παλιότερα το έκανα για άλλο κοινό. Φυσικά στο ενδιάμεσο απέκτησα και την κόρη μου.”

Χρειάζονται κάποιου είδους σπουδές για να γίνεις διοργανωτής event; ”Ευτυχώς για όλους η εκπαίδευση είναι ένας τομέας ζωντανός, που αναγκαστικά «ενημερώνεται» για την εξέλιξη της ζωής, της καθημερινότητας, της τεχνολογίας. Φαντάζομαι πως στην εποχή μας, όπως και με τα social media, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται -κυρίως- μεταπτυχιακά προγράμματα για το event management ή planning. Αν είχα το χρόνο θα παρακολουθούσα ένα τέτοιο πρόγραμμα ευχαρίστως. Κατά τα άλλα, η σωστή γραφή και επικοινωνία, η γνώση της σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς και πολλών οικονομικών και άλλων όρων είναι απαραίτητες.” εξηγεί η Μαρία.

”Θεωρώ πως αν δεν έχεις κάποια εμπορική σκέψη, marketing skills, ικανότητες και δεξιότητες αυτή την δουλειά δεν μπορείς να την κάνεις. Ή μπορείς, αλλά όχι ίσως με τα ίδια αποτελέσματα. Εγώ έχω κάνει σπουδές στο Marketing, είμαι κάτοχος MBA, έχω αλλάξει διάφορα κινητά & keyboard εκπαιδευόμενη πάνω στα δικά μου social media accounts, έχω πρήξει αρκετούς λογιστές και θεωρώ ότι μου χρειάστηκαν όλα όσα έκανα πριν και σίγουρα αρετή και τόλμη. Καθημερινά.” προσθέτει η Έλενα.

563168_4994030721316_1037034196_n
Μαρία Κουλούρη

Ποια tasks πρέπει να φέρεις εις πέρας κάθε φορά που αναλαμβάνεις μια έκθεση; Η Μαρία απαντάει: ”ΟΛΑ! Το μυαλό και το βλέμμα μας πρέπει να είναι στραμμένο σε ό,τι μπορεί να χρειαστεί ο δημιουργός, ο υπεύθυνος επικοινωνίας, ο θεατής ή ο ιδιοκτήτης μιας γκαλερί. Πολύ γρήγορα; Πώς θα προλάβουμε τα dead lines, πώς θα οργανώσουμε σωστά τις εργασίες ώστε ο ένας να μην χαλάσει τη δουλειά του άλλου – ο ηλεκτρολόγος τη δουλειά του φωτιστή για παράδειγμα- και πότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι για μια «πρόβα τζενεράλε» των εγκαινίων. Είναι ένα σταυρόλεξο μαζί με Sudoku , αλλά είναι τόσο συναρπαστικό και απαιτητικό όσο ακούγεται.”

Τι καθήκοντα αναλαμβάνει ένα event manager; Σύμφωνα με την Έλενα: ”Αναλαμβάνω μια εκδήλωση από την γέννεση της ιδέας μέχρι και το τελευταίο κομμάτι που είναι οι αποπληρωμές των προμηθευτών. Μια εκδήλωση δεν έχει μόνο τα «ωραία» (δημιουργικά & brainstorming) αλλά έχει και τα άκρως οργανωτικά (παιδιά, ο ήχος και τα φώτα μπαίνουν πριν την μοκέτα).”

Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της εργασίας σου; Η Μαρία απαντάει: ”Νομίζω ότι το πιο tricky σημείο σε αυτή τη δουλειά είναι να μπορείς να περνάς όμορφα τόσο όσο, να μπορείς να βάζεις την ψυχή σου σε όλα αλλά μέχρι εκείνο το σημείο όπου θα μπορείς να πεις «τώρα έκανα αυτό που έπρεπε. Ας πάψω να ανησυχώ»”. Το πιο ευχάριστο; ”Είναι και το πιο δύσκολο! Εμπλέκεσαι συναισθηματικά σε όλα. Βάζεις την ψυχή σου γιατί έχεις να κάνεις με ομάδες ανθρώπων, με καλλιτέχνες, με δημιουργούς, με ανθρώπους που περιμένουν να τους βοηθήσεις να περάσουν καλά και να έχεις σκεφτεί πολλά πριν από εκείνους. Τελικά, το χαμόγελό τους και το ευχαριστώ τους είναι η απόλυτη ικανοποίηση.”

Για σένα Έλενα ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της εργασίας σου; ‘Το ωράριο. Είναι πρακτικά και ουσιαστικά ανύπαρκτο. Τις γιορτές δουλεύουμε, το καλοκαίρι δουλεύουμε και τα Σαββατοκύριακα το ίδιο. Βομβαρδίζομαι στο whatsapp, τα mail & το fb messenger οποιαδήποτε ώρα. Και όλα ταυτόχρονα. Multitasking is my middle name!”

Είναι ένα προσοδοφόρο επάγγελμα Μαρία; ”Και ναι και όχι. Είμαι από τους ανθρώπους που δεν υπερεκτιμώ την δουλειά μου. Αυτό μπορεί να μη μου φέρνει άμεσα πολλά χρήματα αλλά μου επιτρέπει να δημιουργώ μια αμεσότητα με τους ανθρώπους και μια.. επαναλειπτικότητα. Όταν κάποιος δεν χρειάζεται να δώσει μια περιουσία για ένα event τότε εύκολα θα σκεφτεί να ξανασηκώσει το τηλέφωνο. Τουλάχιστον αυτό πιστεύω για την εποχή μας. Πρέπει όλοι να μπορούν να βιώσουν τη χαρά της βοήθειας και της στήριξης που προσφέρει αυτό το επάγγελμα στους ανθρώπους που την χρειάζονται.”

Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με κάτι ανάλογοΈλενα: ”Γερά νεύρα, ατσάλινο στομάχι, καλή σχέση με τον χρόνο, οργανωτικότητα, διαπραγματευτικές ικανότητες και μαεστρία σε γραπτό και προφορικό λόγο.”