Αν είσαι γνήσιος βιβλιοφάγος και στο σπίτι σου υπάρχει σίγουρα μια γωνιά με εξαίσιους τίτλους βιβλίων, τότε σίγουρα θα ανήκεις σε αυτούς που αγαπούν τις σκληρόδετες εκδόσεις.
Όπως οι ειδικοί μας εξηγούν, αυτό συμβαίνει γιατί οι σκληρές εκδόσεις πωλούνται ακριβότερα σε σχέση με τα χαρτόδετα εξώφυλλα.
Οι πραγματικοί λάτρεις των βιβλίων, θα προτιμήσουν να αποκτήσουν για τη συλλογή τους μια έκδοση με εντυπωσιακό και προσεγμένο εξώφυλλο. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που στα ακριβότερα βιβλία όλων των εποχών, υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο, κομμάτια που αποτελούνται από ένα θαυμάσιο σκληρό εξώφυλλο.
Αν το καλοσκεφτούμε, ο τύπος αυτών των βιβλίων, κουβαλάει τη δική του ιστορία.
Πριν από τον Β Παγκόσμιο πόλεμο, οι εκτυπώσεις βιβλίων ήταν ελάχιστες και αποτελούνταν από σκληρά και δαπανηρά βιβλία. Γύρω στο 1930, η κατάσταση αυτή άρχισε να αλλάζει με μαζικές παραγωγές βιβλίων και χαρτόδετες εκδόσεις με μικρότερο κόστος, τα οποία ήταν πιο προσιτά για τον μέσο αγοραστή.
Αν και οι χαρτόδετες εκδόσεις παρουσιάζουν αρκετά πλεονεκτήματα, τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντολογικά, οι σκληρόδετες εκδόσεις έχουν ξεχωριστή θέση και προτίμηση. Αυτό αρχικά συμβαίνει μιας και αυτός ο τύπος βιβλίου είναι σαν να μεταδίδει από μόνος του μια ιστορία. Όπως εξηγεί και ο Philip Jones, του Bookeller, στη Guardian «Το σκληρό εξώφυλλο είναι ένα σήμα ποιότητας, δείχνει στους λάτρεις βιβλίων και στους σχολιαστές ότι αυτό είναι ένα βιβλίο που αξίζει να προσέξουμε». Επιπλέον, θα λέγαμε πως αποτελεί και ένα είδος μάρκετινγκ, αν σκεφτούμε τη φράση «η πρώτη εικόνα είναι που μετράει» μεγαλύτερα σε όγκο και πιο εντυπωσιακά, έχουν περισσότερες πιθανότητες να τραβήξουν την προσοχή μας στο ράφι.
Το Economist παρομοιάζει τα βιβλία με της κινηματογραφικές ταινίες, που θα προτιμήσουμε να δούμε στη μεγάλη οθόνη ενός κινηματογράφου, έτσι θα επιλέξουμε να αγοράσουμε ένα βιβλίο με εντυπωσιακό εξώφυλλο παρά το υψηλότερό του κόστος.
Οι εκδότες δε προτιμούν τις συγκεκριμένες εκδόσεις μιας και είναι εξαιρετικά κερδοφόρες, εφόσον πωλούνται στη διπλάσια τιμή από μια απλή έκδοση ενός χαρτόδετου βιβλίου, αλλά δεν έχουν το διπλάσιο κόστος εκτύπωσης.
Όταν λοιπόν σε έναν τίτλο θα αρχίσουν να πέφτουν οι πωλήσεις τις πρώτης έκδοσης, τότε ο εκδότης θα προχωρήσει σε χαρτόδετη εκτύπωση απευθυνόμενος σε μαζικότερες πωλήσεις.