Σε ένα κόσμο που έχει εύκολη πρόσβαση στην ομορφιά, μερικές φορές η “ασχήμια” (βλ. διαφορετικότητα) είναι ο μόνος τρόπος για να ξεχωρίσεις.
Συχνά υπάρχει η αίσθηση ότι ζούμε στην εποχή της “άσχημης μόδας”, μια μόδα που σε λίγα χρόνια από τώρα θα θυμόμαστε ως κιτς, κάτι παρόμοιο με τα 80’s ας πούμε. Για άλλους πρόκειται για τη μόδα που ήρθε από το μέλλον, μια μόδα κάθε άλλο παρά υπερβολική και πληθωρική που περιλαμβάνει μόνο τα απαραίτητα. Η εποχή μας εκπροσωπείται καλύτερα θα έλεγε κανείς από brands όπως το Vetements, που σήμερα θεωρείται η αφρόκρεμα της haute couture, πλασάροντας μια αισθητική που μέχρι πρότινος μόνο οι έφηβοι ‘γκοθάδες’ του Λονδίνου θα έβρισκαν τόσο κουλ.
Maybe that’s the point: Ugliness is precisely what makes the brand so attractive.
To ‘Ugly Models’ είναι ένα πρακτορείο μοντέλων που λειτουργεί από το 1969 και έχει χτίσει ολόκληρο το επιχειρηματικό του μοντέλο πάνω σε αυτή τη θεωρία της ‘ασχήμιας’, έχοντας στο πελατολόγιο του μερικά από τα μεγαλύτερα brands, όπως Calvin Klein και Diesel. Μάλλον υπάρχει μια έλξη προς την ‘ασχήμια’, κάτι που αναμφίβολα ο Gvasalia γνωρίζει όταν ισχυρίζεται πως: “Στο Vetements συνηθίζουμε να λέμε: Είναι άσχημο, γι’ αυτό μας αρέσει!”
Κατά καιρούς διάφοροι στοχαστές και καλλιτέχνες προσελκύονται από την αισθητική αξία της ‘ασχήμιας’ και της διαφορετικότητας. Ο γερμανός φιλόσοφος Karl Rosenkranz το 1853 επινόησε τον όρο “η αισθητική της ασχήμιας”. Ακόμη, στις αρχές του 20ου αιώνα, βιεννέζοι εξπρεσιονιστές αμφισβήτησαν τις έννοιες της απόλυτης αισθητικής αλλά και την πεποίθηση ότι η ομορφιά αποτελεί έμφυτο σκοπό της τέχνης, υποστηρίζοντας ότι ο εξπρεσιονισμός τίθεται ενάντια στην κλασική ομορφιά. Ήταν ένα κίνημα που εξίσωνε την ασχήμια με την αλήθεια και είδε την κυρίαρχη τάση της εποχής ως γκέτο ‘του όμορφου και του αληθινού’. Οι εκφραστές τους εξπρεσιονισμού πίστευαν ότι η ομορφιά της κλασικής τέχνης ήταν ανήμπορη να απεικονίσει το απεχθές της πραγματικότητας γύρω τους.
Η ομορφιά έχει συμβιβαστεί να μένει αξέχαστη, να ανακουφίζει και να ικανοποιεί, να είναι ευχάριστη σε όλες τις μορφές της. Η ‘ασχήμια’ από την άλλη, έχει τη δύναμη να ανατρέψει, να μετατρέψει, να αλλάξει τη γνώμη, γεγονός που μερικές φορές είναι πιο ελκυστικό από την απλή ομορφιά…
01_ACW_SUMMARY_CUT_1 from Samuel Ross on Vimeo.
Το savoirville.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.