Η Halima Aden έγινε το πρώτο μοντέλο που φοράει χιτζάμπ στην ιστορία της μόδας. Φορώντας υπερήφανη το παραδοσιακό κάλυμμα κεφαλής των μουσουλμάνων γυναικών περπάτησε στις πασαρέλες των Max Mara, Tommy Hilfiger, Sherri Hill και πολλών άλλων γνωστών σχεδιαστών.
Ωστόσο, το Νοέμβριο του 2020 αποσύρθηκε από τη βιομηχανία της μόδας καθώς όπως και η ίδια εξήγησε η επιτυχία της της κόστισε την επαφή με τον εαυτό της και κλόνισε τις πεποιθήσεις της. Φέτος, επανέρχεται στο προσκήνιο χαράσσοντας τον δικό της ξεχωριστό δρόμο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι λόγοι που την οδήγησαν να αποσυρθεί
Η 24χρονη με καταγωγή από τη Σομαλία που μεγάλωσε στην Αμερική κέρδισε την προσοχή των ανθρώπων του χώρου μετά την ανακήρυξη της ως Miss Minnesota USA το 2016. Από τότε η καριέρα της ακολούθησε ανοδική πορεία και έγινε η πρώτη που φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο των περιοδικών Allure και Vogue.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Παρόλα αυτά η ίδια άρχισε να αισθάνεται άβολα με τον τρόπο που αντιμετωπιζόταν τόσο το χιτζάμπ της όσο και η ίδια. Όπως δήλωσε σε συνέντευξή της στην «Evening Standard» και την Hafsa Khalil με τον καιρό το χιτζάμπ άρχισε να γίνεται όλο και μικρότερο και πολλές φορές άφηνε ακάλυπτο τον λαιμό και το στήθος της. Όμως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η φωτογράφιση που έγινε για το εξώφυλλο γνωστού περιοδικού μόδας. Πιο συγκεκριμένα, ενώ η ίδια ήταν το κεντρικό πρόσωπο ακριβώς πίσω στην πρώτη σελίδα του περιοδικού βρισκόταν ένας εντελώς γυμνός άνδρας. Τότε όπως είπε «ήμουν τόσο ταραγμένη, μπερδεμένη και εξαιρετικά προσβεβλημένη που θεώρησαν ότι ήταν αποδεκτό να βάλουν μία μουσουλμάνα φορώντας χιτζάμπ στο εξώφυλλο και μετά αυτό στην ακριβώς επόμενη σελίδα. Θα μπορούσα να είχα στείλει ένα αντίγραφο στην οικογένειά μου».
Αυτή η ασεβής κατά την ίδια συμπεριφορά και η διαπίστωση πως ο χώρος που εργαζόταν δεν σεβόταν ανθρώπους όπως η ίδια την έκαναν να πάρει την απόφαση να αποσυρθεί. Η Halima στα συμβόλαιά της όριζε πως θα έπρεπε να είχε έναν ιδιωτικό χώρο τον οποίο θα μπορούσε να αλλάζει μόνη της κατά τη διάρκεια των επιδείξεων μόδας και των γυρισμάτων, κάτι που δεν γινόταν σε άλλα μοντέλα που φορούσαν χιτζάμπ.
Σαν μοντέλο και σαν άνθρωπος έχει προσπαθήσει πολύ ώστε να γίνει η διαφορετικότητα αποδεκτή χωρίς αποκλεισμούς στον χώρο της μόδας. Αναζητά τρόπους να βρίσκει την ισορροπία μεταξύ της αυστηρότητας της πίστης της αλλά και του χιτζάμπ της που δεν θέλει να χάσει το νόημά του.
Αλλαγή πλεύσης
Αλλάζοντας λοιπόν δρόμο αποφάσισε να συνεργαστεί με το μεγαλύτερο brand πιο συντηρητικής μόδας, Modanisa. Ως η πρώτη τους παγκόσμια brand ambassador πρόκειται να διαφημίσει μία σειρά 46 σχεδίων χιτζάμπ ζέρσεϋ αλλά και σιφόν καθώς και τουρμπάν σε 15 διαφορετικές nude αποχρώσεις εμπνευσμένες από τα foundation της Fenty beauty της Rihanna.
Ιδέα για αυτή τη χρωματική παλέτα «προήλθε από μία πιο εγωκεντρική οπτική αφού όπως ακριβώς η Rihanna μπόρεσε να δημιουργήσει 52 αποχρώσεις foundation από το πιο βαθύ τόνο δέρματος μέχρι και τον πιο ανοιχτό. Γιατί να μην έχουμε και εμείς μία συλλογή χιτζάμπ και τουρμπάν σε nude τόνους για κάθε διαφορετικό χρώμα δέρματος;». Αγαπημένες τις αποχρώσεις είναι εκείνες του πιο βαθύ σοκολά που τονίζουν υπέροχα την επιδερμίδα της.
Η εν λόγω συνεργασία για την Aden είναι μία απόδειξη πως μπορεί ο καθένας να έχει τον έλεγχο της καριέρας του. Οι αλλαγές πολλές φορές γίνονται προς το καλύτερο και η ίδια θέλει να δώσει το παράδειγμα στα κορίτσια πώς δεν τα παράτησε αλλά έθεσε τα όριά της και την αξία της. Πλέον χειρίζεται η ίδια την καριέρα της και μάλιστα πολύ έξυπνα εφόσον η βιομηχανία μόδας πιο συντηρητικών ενδυμάτων θα αγγίξει τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι το 2024.