Η ηθοποιός Ιφιγένεια Καραμήτρου, αποφοιτώντας από το Εθνικό Θέατρο, ίσως να μην ήξερε πόσο γρήγορα θα κάνει «αίσθηση» στο ελληνικό κοινό. Το έντονο υποκριτικό της ταλέντο της άνοιξε την πόρτα σε παραγωγές που ξεχώρισαν στην τηλεόραση και στο θέατρο.

Για την Ιφιγένεια αν μια μόνο λέξη θα μπορούσε να περιγράψει το πως νιώθει όταν τη χειροκροτεί το κοινό στο τέλος μιας παράστασης, αυτή θα ήταν η λέξη «Ούφ!». Η ίδια μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τις συνεργασίες της, δείχνοντας πως όταν βρίσκεσαι σε μια δουλειά, με υποστηρικτικούς συνεργάτες, δεν πρόκειται να τη ξεχάσεις εύκολα.

«Η τηλεοπτική σειρά «Έρωτας μετά» ήταν η πρώτη μου τηλεοπτική εμπειρία. Έμαθα πάρα πολλά πράγματα πλάι σε πολύ καλούς συνεργάτες – ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συνεργείο. Θυμάμαι γενικά τη συνεργασία αυτή με πάρα πολλή αγάπη. Ακολούθησαν εξίσου πολύ όμορφες συνεργασίες και νιώθω πολύ τυχερή γι’ αυτό.»

«Το musical Scrooge & Ghosts & Rock ’n’ Roll ήταν μια όμορφη συνάντηση με ωραίους συνεργάτες στο κλίμα των Χριστουγέννων.»

Ιφιγένεια, πως ξεκινάει μια τυπική μέρα ενός ηθοποιού;

Αναλόγως την περίοδο. Υπάρχουν περίοδοι με πάρα πολλή δουλειά, ενίοτε δυο – τρεις διαφορετικές δουλειές, που οι ρυθμοί γίνονται πολλοί γρήγοροι και πιεστικοί και υπάρχουν και άλλες περίοδοι που έχεις τη δυνατότητα για περισσότερο ελεύθερο και προσωπικό χρόνο ειδικά τα πρωινά δεδομένου ότι οι παραστάσεις είναι βραδινές.

Η σχέση σου με την Ψυχολογία ποια είναι; Έχεις σπουδάσει στο αντίστοιχο τμήμα της Θεσσαλονίκης…

Τελειώνοντας το σχολείο πέρασα στο τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ. Για λίγο καιρό ήμουν αφοσιωμένη, αλλά πολύ νωρίς κατάλαβα ότι δεν ήθελα να είναι αυτό το επάγγελμά μου. Αποφοίτησα όταν αποφοιτούσα και από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ωστόσο, χαίρομαι που έχω αυτή την εμπειρία και πιστεύω στα πλουραλιστικά ερεθίσματα χωρίς όμως να ασπάζομαι σε καμία περίπτωση την επικρατούσα αντίληψη της κοινωνίας του γίνε καλλιτέχνης, αλλά τελείωσε και μια «κανονική» σχολή και ελπίζω προσεχώς να δοθεί λύση στο πολύ σοβαρό ζήτημα της αναγνώρισης των καλλιτεχνικών σπουδών και να φέρουν ουσιαστικό αποτέλεσμα οι κινητοποιήσεις. Αξίζει, νομίζω, να αναφέρω ένα περιστατικό όπου όταν ερωτήθηκα τι δουλειά κάνω και απάντησα ηθοποιός έλαβα την απάντηση: «μόνο ηθοποιός;». Δεν πιστεύω ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο με άλλα επαγγέλματα.

Είναι η τέχνη και συγκεκριμένα το θέατρο ένας τρόπος «ψυχοθεραπείας»;

Είναι σίγουρα ένας τόπος συνάντησης. Δεν θα έλεγα τρόπος ψυχοθεραπείας. Τουλάχιστον για μένα. Από τη φύση του το επάγγελμα ενισχύει το ανήκειν και την κοινωνικοποίηση, αλλά η ψυχοθεραπεία είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Στην παράσταση Γέρμα – el cuerpo muerto υποδύθηκες μια γυναίκα όπου ξεσπά αυτοκαταστροφικά για τη ζωή της, που ήταν γεμάτη από συμβατικές και ψυχοφθόρες σχέσεις. Μίλησέ μας για την εμπειρία.

Η Γέρμα είναι μια γυναίκα της επαρχίας που βρίσκεται παγιδευμένη στις ιδεοληψίες της εποχής και της περιοχής της. Ιδεοληψίες που, σε μικρότερο μεν βαθμό, μας ταλαιπωρούν εν πολλοίς μέχρι και σήμερα. Με ενδιέφερε πάρα πολύ να αναδείξουμε τέτοια ζητήματα που παραμένουν επίκαιρα στον σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ήταν μια πάρα πολύ δυνατή εμπειρία και πέραν της θεματικής και του έργου, καθώς η δική μας διασκευή του έργου εστίαζε στην ηρωίδα (η παράσταση ήταν για μια ηθοποιό και μουσικό) και τις μεταβάσεις της. Ο κύκλος της παράστασης δεν έχει κλείσει ακόμη. Θα συνεχίσουμε τους καλοκαιρινούς μήνες με περιοδεία σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Τώρα είσαι η Ιρέν Κιουρί. Έχεις ανακαλύψει νέες πτυχές του εαυτού σου μέσα από αυτό τον ρόλο;

Ήταν μια δυναμική γυναίκα που όπως και η μητέρα της εμπνέει με τη ζωή και το έργο της. Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση διέπρεψε στην επιστήμη και κέρδισε ένα βραβείο Νόμπελ, κάτι που μόνο συνηθισμένο δεν ήταν για την εποχή της. Φυσικά και θαυμάζω τέτοιες γυναίκες, και ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου.

Γενικά, πως εξερευνάς κάθε νέο ρόλο που έρχεται στα χέρια σου;

Διαβάζω πολλές φορές το κείμενο, το φαντασιώνομαι και μετά στις πρόβες και τις παραστάσεις εξελίσσεται και δια της διαμοιβής. Αν ο ρόλος το απαιτεί, ερευνώ και το περιβάλλον πλαίσιο – ιστορικό, κοινωνικό, επιστημονικό εν προκειμένω για την Ιρέν…

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alpha TV (@alphatv)

Τι ονειρεύεσαι για το μέλλον σου στον χώρο της υποκριτικής;

Ωραίες συνεργασίες, ενδιαφέροντα έργα και γεμάτα θέατρα με ενεργούς θεατές.

#RuleBreakers … εσένα τι θα σ ’έκανε να σπάσεις τους κανόνες του σήμερα;

Δεν πιστεύω στους κανόνες. Και δεν επιτρέπω στους κανόνες, τους συχνά επιβεβλημένους εξωτερικά, να καθορίζουν τη ζωή μου. Αν όλοι σεβόμασταν την ελευθερία του διπλανού μας ξεκινώντας από τους πιο στενούς δεσμούς (των γονιών προς το παιδί πχ), ίσως να μην είχαμε καν ανάγκη τους κανόνες.