Με μία ανάρτηση του στο Instagram πριν μία εβδομάδα ο Jacquemus ανακοίνωνε στους ακόλουθους του το άνοιγμα της πρώτης του μηχανής αυτόματης πώλησης «Jacquemus 24h/24» προς τιμήν της κυκλοφορίας της νέας του τσάντας “Le Bambino Long”.

Στο Παρίσι στην οδό Richelieu 16, δημιουργήθηκε αυτή η ιδιαίτερη boutique η οποία λειτούργησε από την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου έως και τα μεσάνυχτα της Κυριακής 5 Δεκεμβρίου μένοντας ανοιχτή 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.

Όπως και ο ίδιος δήλωσε σε ανάρτηση του στο ίδιο μέσο την επομένη σκοπός του εναλλακτικού αυτού project ήταν να αισθανθούν όλοι άνετα να μπουν σπάζοντας τα σύνορα που τους χωρίζουν από τον κόσμο της πολυτέλειας. Όμως εκτός από τις προσωπικές βλέψεις του ιδίου του σχεδιαστή αυτή η κίνηση αποτυπώνει τις αλλαγές που έρχονται στην αλληλεπίδραση πελάτη- δημιουργού/ πωλητή.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη JACQUEMUS (@jacquemus)

Στην πράξη

Ολόκληρος ο χώρος βάφτηκε με το χρώμα της τσάντας, δηλαδή με αυτό το έντονο ροζ. Σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένα νέο υβριδικό περιβάλλον στο οποίο ο πελάτης θα αισθανθεί πώς ανακαλύπτει μόνος του το προϊόν που θέλει να αγοράσει. Χωρίς τον συνωστισμό του μαγαζιού, χωρίς πωλήτριες να διακόπτουν και χωρίς αναμονή όλοι ανεξαιρέτως είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον λαμπερό κόσμο της μόδας.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη JACQUEMUS (@jacquemus)

Ο πελάτης μπορούσε να μπει να διαλέξει το προϊόν από μία οθόνη αφής και μόλις η τραπεζική συναλλαγή ολοκληρώνονταν θα λάμβανε τον αριθμό της θυρίδας και τον κωδικό για να ανοίξει την πόρτα. Τόσο απλά και εύκολα θα αποκτούσε μερικά από τα πιο hot κομμάτια τη σεζόν. Εκτός από την τσάντα μπορούσε να διαλέξει κομμάτια και από τη συλλογή «Pink 2 Holiday Capsule».

Αυτό το project άλλαξε τον τρόπο που ο απλός κόσμος βλέπει τη μόδα αλλά και τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης. Πλέον σε αυτά εκτός από σνακ, νερό ή καφέ θα μπορεί να προμηθεύεται και προϊόντα μόδας και ομορφιάς. Το «Jacquemus 24h/24» έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά από παρόμοια project που σκοπό έχουν να κάνουν τα άλλοτε ακριβά προϊόντα πολυτελείας προσιτά στο ευρύ κοινό.

Oι αλλαγές που προκαλούνται

Η Sephora το 2009 έκανε την αρχή σε αυτή την τάση, τοποθετώντας τέτοιου είδους μηχανές στα αεροδρόμια από τα οποία οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να προμηθευτούν πράγματα χωρίς να περιμένουν στις ουρές των Duty Free και που ενδεχομένως είχαν ξεχάσει σπίτι τους όπως παραδείγματος χάριν ένα κραγιόν. Ακολούθησαν οι Essie, Benefit Cosmetics, Huda Beauty, Kylie Cosmetics, Moet &Chandon, Tiffany and Co και πολλοί άλλοι.

Σε έναν κόσμο που συνεχώς σπάει τον πάγο του παραδοσιακού και εξελίσσεται τέτοιες ιδέες δημιουργούν ένα πρωτότυπο περιβάλλον με πολλές επιλογές για κάθε είδους απαιτήσεις. Ο κόσμος θα μπορεί να χαίρεται την περιήγησή του στο μαγαζί για τα ψώνια του αλλά συγχρόνως θα έχει τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή και με το καινούριο.

Τα κλασικά μαγαζιά και η μπουτίκ παραμένουν σαν μία υπενθύμιση του διαχρονικού, το online shopping υπάρχει σε ένα δημιούργημα του παρόντος, αλλά οι μηχανές αυτόματης πώλησης με προϊόντα πολυτελείας φαίνεται να καλλιεργούν τον κόσμο των πωλήσεων του μέλλοντος. Φυσικά, αποτελούν και μία μεγάλη πηγή επιπλέον εσόδων για τις εταιρείες, αφού μπορούν να κατασκευαστούν σε πολλά διαφορετικά σημεία χωρίς ιδιαίτερο κόστος και δεν χρειάζονται προσωπικό.

Συγχρόνως, δημιουργείται και μία νέα, πιο ανατρεπτική σχέση μεταξύ πελάτη και δημιουργού που σίγουρα είναι από αυτές που έχουμε συνηθίσει.

Σίγουρα αυτό το σύγχρονο project ταιριάζει απόλυτα στο στυλ του Jacquemus ως σχεδιαστή καθώς κάθε του συλλογή αλλάζει τα καθιερωμένα. Δεν είναι τυχαίο πώς χειρίζεται το Instagram με τεράστια επιδεξιότητα καταφέρνοντας να το κάνει το απόλυτο εργαλείο μάρκετινγκ για την προώθηση των προϊόντων του και την επαφή με τους ακόλουθούς- πελάτες. Έτσι, σίγουρα κερδίζει έδαφος στη νέα γενιά καταναλωτών που δεν είναι άλλη από αυτή των millennials η οποία έχει μεγαλώσει μέσα στον κόσμο της τεχνολογίας και νέων κανόνων της αγοράς.