KISS: ‘Keep It Simple, Stupid’, φαίνεται πως είπε ο μηχανικός αεροσκαφών Kelly Johnson στην ομάδα του, γύρω στο 1960, όταν σχεδίαζαν την κατασκευή ενός αεροσκάφους, με σκοπό αυτό να μπορεί να επισκευαστεί εύκολα από τον μέσο μηχανικό, σε συνθήκες πολέμου. Αυτό που ήθελε να τονίσει ο Kelly με άλλα λόγια, είναι πως τα συστήματα λειτουργούν καλύτερα όταν είναι απλά και όχι πολύπλοκα.
Από τότε, αυτό το σέξι ακρωνύμιο του design έχει βρει αντίκρισμα τόσο στην αισθητική και τις τέχνες, όσο και στην καθημερινή και επαγγελματική μας ζωή. Απλότητα (και όχι απλοϊκότητα), στον λόγο, την επικοινωνία, την οργάνωση, το ντύσιμο, τη διακόσμηση, και φυσικά τη διαφήμιση.
Δες εδώ printed “εμπνευσμένες” διαφημίσεις που εφαρμόζουν την αρχή της απλότητας και του μινιμαλισμού στα οπτικά μέσα (the KISS principle in advertissing) και μεταδίδουν με σαφήνεια το μήνυμά τους στον δέκτη.
- Nivea night cream, ‘Moon’ (Agency: TBWA\NEBOKO, Amstelveen, The Netherlands)
Με μοναδικά χρώματα το κόκκινο και το κίτρινο του λογότυπου, επικοινωνείται άμεσα η σύνδεση Internet που διαθέτουν τα καταστήματα McDonald’s. Χαρακτηριστική είναι η αναπαράσταση του σήματος δικτύου με τις κλασικές, τηγανητές πατάτες.
- LEGO: ‘Plane’ (Agency: Blattner Brunner, USA)
Επισημαίνοντας τη φαντασία που χαρακτηρίζει τα παιδιά, τα οποία αποτελούν το target group της Lego, με δύο κόκκινα τουβλάκια σε μπλε φόντο (ομοίως και εδώ στα χρώματα του brand) σχηματίζεται η σκιά ενός αεροπλάνου. Ταυτόχρονα, η διαφήμιση στοχεύει στο να προκαλέσει την εντύπωση των γονέων, των αγοραστών δηλαδή, οι οποίοι θα εμπιστευτούν την εταιρία για τον δημιουργικό της χαρακτήρα.
- Coca-Cola: ‘Let’s eat together’ (Agency: Mayer/McCann Erickson, Bratislava, Slovakia)
Ένα μαχαίρι και ένα πιρούνι σχηματίζουν το χαρακτηριστικό μπουκάλι της Coca Cola, αποτυπώνοντας έτσι και οπτικά, στα χρώματα του brand, την σύνδεση της Coca-Cola με το φαγητό. Ενδιαφέρον είναι επίσης το tagline της καμπάνιας ‘Let’s eat together’, το οποίο έχει διττή ερμηνεία, αφού αφενός υπονοεί την αγαπημένη συνήθεια να συνοδεύουμε το φαγητό μας με Coca-Cola, και αφετέρου την ταύτιση της Coca Cola με το αναψυκτικό της παρέας και της συντροφιάς (‘together’).
- Oreo: ‘Pac-Man’ (Agency: Draftfcb, USA)
Το μπισκότο Oreo εμφανίζεται στο σχήμα της φιγούρας του Pac-Man, να τρώει σταγόνες από γάλα, τοποθετημένες σαν σε πίστα του γνωστού videogame. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται το λειτουργικό attribute του μπισκότου, αυτό της γέμισής του με κρέμα από γάλα, ενώ παράλληλα, αναδεικνύεται η παιχνιδιάρικη φύση του brand.