The Penguin: Πως το τσιμεντο γινεται κοσμημα
H Ακριβή Σταματελοπούλου είναι σύζυγος, μητέρα δύο παιδιών, λάτρης του απλού και του ωραίου και δημιουργός του The Penguin. Από τo 2009 και ύστερα, αποφάσισε να παραιτηθεί από τη δουλειά της ως ηχολήπτρια σε γνωστό ραδιοφωνικό σταθμό και να κάνει το χόμπι της επάγγελμα, το να δημιουργεί δηλαδή κοσμήματα. Μετά από συνεχή επιμόρφωση στο χώρο του κοσμήματος και την τριβή με το αντικείμενο, φέτος παρουσίασε τη συλλογή της για πρώτη φορά στην Αthens Xclusive Designer Week 2016.
1) Τι παρουσιάσατε στην Athens Xclusive Designer Week 2016;
Στην AXDW παρουσιάσαμε αγαπημένα κομμάτια από τις συλλογές μας με ονόματα εμπνευσμένα από είδη γνωστών ή λιγότερο γνωστών πιγκουίνων, αλλά και μέρη όπου ζουν, τα οποία χαρακτηρίζει η προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά και η διατήρηση ταυτόχρονα του ακατέργαστου χαρακτήρα ενός χειροποίητου κοσμήματος. Μέσα σ’ αυτές και η τελευταία μας, Cement Queen, στην οποία περιλαμβάνονται contemporary κοσμήματα με το τελευταίο μας «κόλλημα», το τσιμέντο!
2)Η σχέση των δημιουργών με τη μόδα διαθέτει διάρκεια και ξεκινάει από τότε που γεννήθηκε για πρώτη φορά στη ψυχή του σχεδιαστή. Πώς ξεκίνησε η δική σας σχέση με το χώρο της μόδας που σας οδήγησε μέχρι εδώ;
Από μικρή έβρισκα κάτι το ανακουφιστικό στο να μπορώ να κατασκευάσω κάτι που έχω στο μυαλό μου. Όταν παραδόθηκα τελικά στην ανάγκη μου για δημιουργία και την επιθυμία μου να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου, άνοιγα μία πόρτα για το άγνωστο, ακριβώς τη στιγμή που διαφαινόταν πως τα επόμενα χρόνια η χώρα μας θα έδινε λίγες ευκαιρίες σε αυτούς που θέλανε να ξεχωρίσουν.
3) Πόσο εύκολη είναι η έμπνευση και η πρωτοτυπία για να δημιουργήσει κανείς όσο προχωράει το εκάστοτε brand;
Η έμπνευση για μένα είναι κάτι το απρόβλεπτο. Μπορεί να επεξεργάζομαι μια ιδέα μερικές φορές για μήνες στο μυαλό μου, μέχρι να καταλήξω τι θέλω να κάνω ακριβώς με αυτή. Το παραμικρό μπορεί να αποτελέσει έμπνευση: ένα ξεβρασμένο κλαδί στην παραλία, η τέλεια τάξη των γεωμετρικών σχημάτων στη φύση ή ακόμη και βιομηχανικά εργαλεία και εξαρτήματα. Η διαρκής ανάγκη για ανανέωση, δημιουργεί άγχος, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί πρόκληση, την οποία μου αρέσει να μπαίνω στη διαδικασία να προσπαθώ να την ξεπεράσω.
4) Ποιες είναι οι τάσεις που θα λέγατε πως σας ελκύουν περισσότερο και εμπνέουν τη δημιουργική διαδικασία;
Η χρήση φυσικών υλικών και η υιοθέτηση μίνιμαλ ύφους και γραμμικών σχεδίων, με βοηθούν στο να μη δυσκολεύομαι πολύ να βρίσκω πηγές έμπνευσης και να δημιουργώ διαχρονικά και συνάμα πρωτότυπα σχέδια.
5) Ποιο είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας στην Ελλάδα της κρίσης;
Όσο κοινότυπο κι αν ακουστεί, το να πιστεύει κανείς στον εαυτό του, είναι το πιο γνήσιο και αποτελεσματικό πράγμα που μπορεί να κάνει σε δύσκολες περιόδους. Οι προκλήσεις και οι δυσκολίες, αποτελούν δώρο για κάποιον που γνωρίζει ότι αυτές είναι απλά το βήμα προς την κορυφή και πως τον κάνουν καλύτερο, όσο μαθαίνει να τις ξεπερνά.
6) Πόσο εύκολα μπορεί ο δημιουργός να νιώσει τον παλμό του αγοραστικού κοινού,τις ανάγκες του και να προσφέρει κάτι που θα διαθέτει αυτό το “κάτι παραπάνω”;
Ομολογώ πως είναι μία πολύ απαιτητική διαδικασία. Ο δημιουργός οφείλει να είναι σε συνεχή επαφή με το κοινό του και να αντλεί έμπνευση από το παραμικρό. Το «κάτι παραπάνω» έρχεται άκοπα όταν βάζεις πάντα πρώτο τον αγοραστή με γνώμονα την ποιότητα, η οποία είναι αυτό που κάνεις σωστά, όταν δεν κοιτά κανείς.