Η Lego ανακοίνωσε ότι στοχεύει στην αφαίρεση των στερεοτύπων φύλου από τα παιχνίδια της, βάζοντας τέλος στις ταμπέλες «αγόρια» ή «κορίτσια».
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών μετά από έρευνα που είχε ζητήσει να διεξαχθεί, αποφάσισε να προβεί στην παραπάνω απόφαση αφού τα αποτελέσματα έφεραν στο φως ότι οι στάσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά και οι μελλοντικές σταδιοδρομίες τους παραμένουν άνισες και περιοριστικές.
Όπως τονίζει η βρετανική εφημερίδα Guardian, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 71% των αγοριών αισθάνεται φόβο ότι θα γίνει αντικείμενο χλευασμού αν επιλέξει παιχνίδια που είναι για «κορίτσια». Toν ίδιο φοβό φυσικά συμμερίζεται και η οικογένεια τους. Μάλιστα, όπως τόνισε η Madeline Di Nonno, διευθύνουσα σύμβουλος του Geena Davis Institute on Gender in Media, η οποία και προγραμμάτισε την έρευνα, «οι γονείς ανησυχούν περισσότερο ότι οι γιοι τους θα χλευαστούν επειδή παίζουν με παιχνίδια που σχετίζονται με το άλλο φύλο».
View this post on Instagram
Άλλα αποτέλεσματα της έρευνας
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι γονείς εξακολουθούν να ενθαρρύνουν τους γιους τους να ασχολούνται με αθλήματα ή δραστηριότητες Stem, εν αντιθέσει με τα κορίτσια, τα οποία ενθαρρύνονται να ασχοληθούν με τον χορό τις μεταμφιέσεις ή τη ζαχαροπλαστική. «Αυτές οι διαπιστώσεις τονίζουν πόσο ριζωμένες είναι οι προκαταλήψεις φύλου σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε η Geena Davis, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός και ακτιβίστρια που ίδρυσε το Ινστιτούτο το 2004 για την καταπολέμηση των στερεοτύπων φύλου και την προώθηση της ένταξης.
«Υπάρχει ασυμμετρία», τόνισε η καθηγήτρια Gina Rippon, νευροβιολόγος και συγγραφέας του The Gendered Brain. «Ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να παίζουν με παινχίδια για “αγόρια”, αλλά όχι το αντίστροφο», υπογράμμισε. «Έτσι, αν τα κορίτσια δεν παίζουν με Lego ή άλλα κατασκευαστικά παιχνίδια, δεν αναπτύσσουν τις χωρικές δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Εάν οι κούκλες απευθύνονται μόνο στα κορίτσια αλλά όχι στα αγόρια, τότε τα αγόρια χάνουν τις ικανότητες ανατροφής».
Στην έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας έξι έως 14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
«Εργαζόμαστε σκληρά για να κάνουμε τα παιχνιδία της Lego πιο περιεκτικά», δήλωσε η Julia Goldin, επικεφαλής προϊόντων και μάρκετινγκ του Lego Group. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι από τις αρχές του 2021, το Ινστιτούτο Geena Davis ελέγχει τη Lego και συμβουλεύεται για την «αντιμετώπιση της μεροληψίας του φύλου και των επιβλαβών στερεοτύπων».
Μάλιστα, η Julia Goldin τόνισε ότι η Lego δεν χρησιμοποιεί πλέον τη σήμανση «αγόρια» ή «κορίτσια» στα παιχνίδια της, ενώ στο lego.com οι καταναλωτές δεν μπορούν να αναζητήσουν προϊόντα ανά φύλο. «Η δουλειά μας είναι να ενθαρρύνουμε αγόρια και κορίτσια που θέλουν να παίξουν με σετ παιχνιδιών που παραδοσιακά θεωρούνταν ότι δεν τους ταιριάζουν», πρόσθεσε η Goldin.