Λογικά θα συμφωνήσεις ότι δεν υπάρχει κάποιο logo στο χώρο της μόδας πιο αναγνωρίσιμο από αυτό του οίκου Chanel. Και είναι αλήθεια. Ακόμη και αν δεν έχεις καλή σχέση με τη μόδα σίγουρα θα έχεις δει κάπου μια τσάντα με το χαρακτηριστικό έμβλημα.
Μια κοινή υπόθεση είναι ότι πρόκειται απλά για τα αρχικά της σχεδιάστριας αντεστραμμένα (στην πραγματικότητα βέβαια το όνομα της είναι Gabrielle Chanel). Για την ακρίβεια όμως υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτό. Η επικρατέστερη θεωρία είναι ότι το λογότυπο σχεδιάστηκε από τη σχεδιάστρια το 1925. 15 χρόνια απ’ όταν είχε ξεκινήσει την επιχείρησή της. Λέγεται ότι η Chanel ήρθε με το λογότυπο μετά από μια επίσκεψη στο Château de Crémat – ένα κάστρο στη Νίκαια της Γαλλίας. Παρευρισκόταν συχνά εκεί, σε πάρτι που φιλοξενούσε η φίλη της Irene Bretz.
Το Château de Crémat, το οποίο μπορείς να επισκεφτείς ακόμα και σήμερα. Μπορείς να δεις μια μικρή ιστορία μόδας, έχει μια σειρά από θολωτές καμάρες διακοσμημένες με όμορφα βιτρό παράθυρα. Είναι το πολύπλοκο έργο τέχνης σε αυτά τα παράθυρα που λέγεται ότι αποτελεί την έμπνευση πίσω από το περίφημο λογότυπο.
Διαθέτοντας μια σειρά από γεωμετρικά μοτίβα και αλληλένδετους κύκλους, το παράθυρο μάλιστα αναφέρθηκε από τον ίδιο τον οίκο μόδας ως την πιο πιθανή πηγή έμπνευσης για το πλέον εικονικό σύμπλεγμα του γράμματος C.
Σήμερα, το έμβλημα είναι τόσο διαχρονικό όσο ποτέ και δεν φαίνεται να χάνει το ενδιαφέρον του. Δεν είναι κρυφό άλλωστε ότι όλοι οι άνθρωποι της μόδας διαθέτουν σίγουρα από ένα κομμάτι με ευδιάκριτο το διάσημο logo. Ενώ τα σκουλαρίκια και οι τσάντες θα παραμείνουν πάντα στις λίστες των ονειρικών αγορών μας, υπάρχουν πολλά άλλα κομμάτια στα οποία χρησιμοποιείται σήμερα. Από τα κοστούμια κολύμβησης μέχρι τα αθλητικά παπούτσια, δεν υπάρχει τέλος στο πώς χρησιμοποιείται αυτό το εικονικό λογότυπο.