‘Την πρώτη μου δεκαετία την πέρασα στην Αθήνα. Τις επόμενες δύο στην επαρχία, εδώ στην Καρδίτσα. Ονομάζομαι Βαγγέλης Κακαργιάς και μου αρέσει ο τόπος που ζω. Ανέκαθεν ήμουν ανήσυχος άνθρωπος, κάτι που με οδήγησε να εκφράζω σκέψεις και συναισθήματα μέσω του σχεδίου και αργότερα μέσω των κατασκευών. Αυτό κάνω ακόμη και σήμερα με τα ποδήλατα. Δημιουργώ και η δημιουργία για μένα είναι ζωή. Κάθε ποδήλατο μου είναι ξεχωριστό και κουβαλάει ένα κομμάτι δικό μου, του χαρακτήρα μου. Θέλω να συνεχίσω να ‘δίνω ψυχή’ σε αντικείμενα που αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής των ανθρώπων. Χρειάζεται χρώμα η ζωή μας.’
Εντάξει το παραδέχομαι. Διάβασα την συνέντευξη του Βαγγέλη στο Lifo.gr και ενθουσιάστηκα. Γεννημένος το 1983 στην Αθήνα, έζησε τα πρώτα δέκα χρόνια της ζωής του στην πρωτεύουσα μα αργότερα μετακόμισε στην Καρδιτσομάγουλα Καρδίτσας, όπου και ζει μόνιμα.
Η τύχη και η ζωή τον ευνόησαν μιας και μπόρεσε να ασχοληθεί με το χόμπι του ελπίζοντας να το κάνει επάγγελμα. Ως ένα δημιουργικό και ταλαντούχο άτομο ο Βαγγέλης αποφάσισε να διαμορφώσει ένα αυτοσχέδιο εργαστήριο στην πίσω αυλή του σπιτιού του κι εκεί να στεγάσει την CURBA HANDMADE BICYCLES, πριν περίπου τρία χρόνια.
Όπως δήλωσε κι ο ίδιος, η δουλειά με τα ποδήλατα ξεκίνησε εντελώς τυχαία. Αρχικά ως μια δημιουργική ασχολία, καθώς αναπαλαίωνε παλιά ποδήλατα, και αργότερα η δημιουργία από το μηδέν. Σύμφωνα με τον Βαγγέλη, στο κάθε ποδήλατο που φτιάχνει εναποθέτει ένα κομμάτι του. Προσπαθεί να του δώσει ‘ψυχή’. Άλλωστε το κάθε ένα είναι μοναδικό εάν όχι μόνο ξεχωριστό.
Δηλώνει αυτοδίδακτος. Τόσο σχεδιαστικά όσο και κατασκευαστικά. Διαβάζει σχετικά, ενημερώνεται, βλέπει βίντεο με σχετικό περιεχόμενο και προσπαθεί να εφαρμόσει τις ιδέες και τα σχέδια του με όρεξη και πολύ μεράκι.
Δουλεύει με παραγγελίες. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του και εκείνος θα φτιάξει αυτό ακριβώς που θέλεις. Προσπαθεί και στηρίζει την τοπική αγορά, αγοράζοντας τα περισσότερα εξαρτήματα από εκείνα τα καταστήματα. Ωστόσο για σπάνια ή κάπως πιο εξεζητημένα εξαρτήματα ή κομμάτια επιλέγει τις αγορές από το εξωτερικό. Όσο για το κόστος; Λοιπόν όπως λέει και στο Lifo, η τιμή ποικίλει αναλόγως με το κόστος των υλικών και των ανταλλακτικών.
Μέχρι τώρα έχει φτιάξει περίπου τριάντα ποδήλατα, και συνεχίζει να έχει παραγγελίες από διάφορα μέρη της Ελλάδας μα και από φίλους του. Το πιο ιδιαίτερο επίτευγμα του ήταν το αντίγραφο του ποδηλάτου του Penny Farthing του 1820. Δούλευε επί τρεις μήνες και χωρίς να έχει τα ακριβή υλικά στην κατοχή του, προσπάθησε να κατανοήσει την σχεδίαση μα και την κατασκευή μόνο από οπτικό φωτογραφικό υλικό.
Παρ’ όλα αυτά το επάγγελμά του δεν τον στηρίζει, ακόμη, οικονομικά. ‘Έτσι εργάζεται ως Dj σε διάφορα τοπικά μαγαζιά.
Τέλος δεν θέλει να εγκαταλείψει τον τόπο του, και δηλώνει ευτυχισμένος που μπορεί και εργάζεται κοντά στην φύση και την ηρεμία. Ίσως η εύρεση των υλικών να τον καθυστερεί και να τον δυσκολεύει μα αυτά τα μειονεκτήματα δεν μοιάζουν να τον πτοούν.
Γνωρίστε τον Βαγγέλη και την CURBA HANDMADE BICYCLES: http://curbabicycles.gr/
Ευχαριστώ Βαγγέλη.