Σε ένα πρώτο άκουσμα μπορεί να νομίζεις πως δεν έχεις ξανακούσει το όνομα Melentini. Στο δεύτερο θυμήθηκες πως στο Shazam που είχες κάνει στην αίθουσα του Δαναού δενβρήκε τίποτα. Ενώ στο τρίτο του άκουσμα θεώρησες πως είναι όλο λάθος το να μην ξέρει κάποιος την Μελεντίνη. Με το μικρό της.
Η Μελεντίνη γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά ζει στο Βερολίνο. Έχει δημιουργήσει τους Running Blue Orchestra “Γιατί το μπλε τρέχει απ’τα μάτια μας.”, ενώ από το 2014 μέχρι και σήμερα είναι σταθερό μέλος της μπάντας του Theodore κάθε φορά που κάνει live. “Ξεκίνησα να κάνω μουσική ετών 5, δε θυμάμαι γιατί διάλεξα το πιάνο, στο τραγούδι είμαι αυτοδίδακτη,” μου είπε όταν προσπάθησα να βρω την στιγμή που συνδέθηκε η Μελεντίνη με τη μουσική. Της πήρε μερικά χρόνια αλλά στις αρχές του 2016 κατάφερε να κυκλοφόρησει το δικό της ep με τίτλο «Λεωφόρος Εφιαλτών». Τώρα, δημιούργησε τη μουσική στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Στέργιου Πάσχου «Αφτερλωβ». Το Άφτερλωβ που ζούμε.
H Melentini και το Άφτερλωβ
Ή αλλιώς, το ότι βρέθηκε “στο σωστό μέρος την σωστή στιγμή, μάλλον.”
Η συνεργασία της με τον Στέργιο Πάσχο είναι και το ντεμπούτο της Μελεντίνης στην μεγάλη οθόνη. Η αλήθεια είναι πως και το Άφτερλωβ, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ντεμπούτο σε ένα τελείως διαφορετικό στυλ ταινιών ελληνικής παραγωγής. Ξέρεις από εκείνες που ενώ δεν έχουμε συνηθίσει, αλλά θα μπορούσαμε πάρα πολύ εύκολα. Η μουσική έμπνευση της Μελεντίνης ήταν “Η σιωπή πίσω από τους διαλόγους,” και χωρίς να θέλει να βγάλει κάποιο συγκεκριμένο συναίσθημα μέσα από αυτήν και λέγοντας πως “εξάλλου αυτό δεν προκαθορίζεται και όταν είναι κατευθυνόμενο τότε μοιάζει παράταιρο,” ήθελε “Κατά το πλείστον να υπηρετεί την εκάστοτε σκηνή σύμφωνα με την οδηγία του σκηνοθέτη.” Βλέπεις λοιπόν, πως παρ’ όλη την μοναδικότητα μουσικής και στίχων, η Μελεντίνη έκανε πραγματικότητα το όνειρο κάποιου τρίτου με έναν τρόπο ιδιαίτερα μαγικό, σαν την φωνή της.
Ο έρωτας
Με αφορμή τον έρωτα και τον τρόπο που παρουσιάζεται στο “Αφτερλωβ,” βρήκα τον εαυτό μου να θέλει να ρωτήσει κάτι γι’ αυτό. Γιατί αφού οι άνθρωποι χωρίζονται σε αυτούς που πιστεύουν στον έρωτα αλλά και σε αυτούς που πιστεύουν στις στις δυσκολίες που φέρει το μετά αυτού (τύπου Άφτερλωβ), η Μελεντίνη που βρίσκεται μέσα σε όλο αυτό; “Είχα παρακολουθήσει ένα απόσπασμα από μια διάλεξή του Λιαντίνη στο αμφιθέατρο του πανεπιστημίου που έλεγε, ότι “ο έρωτας είναι γνώση, και όπως στη γνώση δεν υπάρχουν όρια έτσι και ο έρωτας είναι ένα άπειρο φαινόμενο. Όσο για τα βάσανα που συνοδεύουν τα πάθη του έρωτα αρκεί να αντρέξει κανείς στο στίχο της παραδοσιακής μας ποίησης ‘Τι έρωτας τι θάνατος δεν έχεις να διαλέξεις’.”
Η μουσική (της)
Αν έπρεπε να περιγράψει τον εαυτό της μέσα από ένα τραγούδι, δεν ξέρει αν θα μπορούσε να το κάνει. “Ωστόσο μου έρχεται στο μυαλό το “μικρό παιδί” σε ερμηνεία Γιώργου Ζωγράφου.” Ένα τραγούδι που μπορεί να περιγράφει πτυχές του χαρακτήρα της αλλά όχι και τις επιρροές στην μουσική της. “Έχω επηρεαστεί από τεράστια γκάμα μουσικών, η Lisa Gerrard μάλλον είναι η μεγαλύτερή μου επιρροή. Kαι η Εrykah Badu.”
Τώρα, μετά την πρόφατη συνεργασία της με τον Στέργιο Πάσχο στο “Άφτερλωβ” και το τελευταίο live που είχε κάνει στην Αθήνα και το six dogs, η Melentini ετοιμάζει ένα καινούργιο δίσκο. “Θα κυκλοφορήσει τον χειμώνα από τη United we fly“ ενώ θα κάνει και μερικές εμφανίσεις με τους Running Blue Orchestra οι οποίες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Όμως, πριν προλάβεις να πεις ότι εσύ είσαι αυτός που στην πραγματικότητα νιώθει “μπλέ” αυτή τη στιγμή, να σε προλάβω και να σου πω πως αυτή την εβδομάδα κυκλοφόρησε στο προσωπικό κανάλι της Melentini και στο youtube ένα official live video με το κομμάτι TOYLAND, από τη περασμένη της συναυλία στο σινεμά ΤΡΙΑΝΟΝ, το οποίο και θα βρεις παρακάτω.
Μπορεί η Melentini να είναι ένας άνθρωπος οποίος δεν μιλάει πολύ για τον εαυτό του αλλά ευτυχώς υπάρχει η μουσική της. Κι αυτό είναι κάτι που μας αρκεί, γιατί δεν έχει καμία σημασία το τι και το πως. Απλώς το ότι όπως και εκείνη έτσι κι εμείς “βρεθήκαμε στο σωστό μέρος την σωστή στιγμή” κι αυτό ήταν σε μια προβολή του Άφτερλωβ.
φωτογραφίες: ©Stella Kalafati-Στέλλα Καλαφάτη